Vaarwel Laos en Mekong - Reisverslag uit Kantharalak, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Vaarwel Laos en Mekong - Reisverslag uit Kantharalak, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Vaarwel Laos en Mekong

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

11 December 2014 | Thailand, Kantharalak

11 december
We zijn weer in Thailand en hebben met weemoed afscheid genomen van het mooie Laos. Heerlijke tijd hebben we daar gehad.
We hebben in Don Khon nog de watervallen bezocht. Er is daar een kleine bij een hangbrug en een grote waar je nu entree voor moet betalen. Die grote is zo mooi. Er komt echt van alle kanten water.
Gisteren zijn we van Don Khon, via Don Det en Don Som naar Don Khong gefietst. Dat was 26 km, maar we hebben er de hele dag over gedaan. Zo mooi. Langs de westkant van Don Som fiets je langs de Mekong door piepkleine dorpjes. Iedereen vindt het zo leuk om vier van die fietsende dames langs te zien komen. Overal worden we verwelkomt en een man wilde zelfs met Els dansen. Iedere km genieten. Mooiste fietstocht tot nu toe deze vakantie.
We kwamen een fietsend stel uit Zwitserland tegen. Zij waren vanuit Zwitserland komen fietsen. Veel bagage, want ze hadden ook een tent en winterkleding mee. We zijn de laatste week veel fietsers tegengekomen, ook uit Nederland en een stel Nederlanders die in Thailand woont.
Ook onze Belgen en Duitsers (niet fietsers trouwens) hebben we weer gezien. Nu waarschijnlijk voor het laatst. Zij gaan een heel andere kant op nu.
Gisteren hebben we een pick-up geregeld die ons naar de grens van Thailand heeft gebracht. Dat ging snel, we waren er tussen de middag. Vanaf de grens zijn we naar het zuiden gefietst. We willen naar de smaragden driehoek. We zitten nu in een resort in Buntharik. Zo’n 55 km naar het zuiden vanaf de grens. Een heuvelachtig traject, maar dat doen we ook goed en worden niet eens chagrijnig. We hadden nog zo’n 20 km te gaan en stonden op een t-kruising en vroegen ons af of we rechts of linksaf zouden gaan. Stopt er een auto, komt er een Engelsman (Harry) met veel tatoes uit en zegt dat we niet rechtsaf moeten gaan, want de weg is daar heel slecht. Maar we mogen ook de fietsen in de bak van zijn auto zetten en dan wil hij ons wel naar Buntharik brengen. Hij was met zijn Thaise vrouw, een nichtje en een schoonzus. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen. Fietsen in de bak, tassen erbij en Annemarie en ik ook in de bak. Els en Liesbeth in de auto. Dat zijn cadeautjes die je tegenkomt. Heel aardige vent Harry.
Onderweg veel rubber en cassave. We zagen rubbermatjes te drogen hangen. Even op de foto die matjes, waren ze ze daar aan het persen. Bijzonder om te zien.
We zitten in een klein resort, met kleine nieuwe huisjes. Helemaal prima. Er ligt hier van alles: zeep, shampoo, water, koekjes, snoepjes, melk en condooms (ongebruikte). Condooms is nieuw. We hebben ook al eens tandenborstels met tandpasta gehad.
Buntharik is een groot plaatsje, maar we hebben het alleen vanuit de auto gezien. Hopelijk zien we er nog meer van.
We blijven hier twee nachten hebben we net besloten. De fietsen moeten nodig schoongemaakt worden en gesmeerd. We willen het plaatsje bekijken, we hebben een heel grote markt gezien en nog even in de omgeving rondfietsen.
Ien en Jan ik ga voor jullie nog wat tips op papier zetten. Het is echt heel leuk allemaal. Wij genieten zo.
Ik ga dit weer plaatsen en foto’s uitzoeken.
Heel liefs en xxxx van ons vieren.
Bedankt voor alle reacties.

• 11 December 2014 - 16:04

Johanna:

Lieve meiden,

fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Weer terug in het vertrouwde Thailand, misschien een volgende keer weer naar Laos? Nog heel veel plezier.
    XX

• 11 December 2014 - 16:16

Ad:

Hoi meiden :
    Laos gehad wat een schitterend land ook wat hebben jullie er genoten
    en nu weer terug in het heerlijke Thailand . De te drogen rubbermatjes zie ik zo voor me.
    Ga nu weer heerlijk genieten in het heerlijke Thailand [ik probeer Eelco ook te volgen!!]
    Veel fiets plezier.
    gr. Corrie en Ad xxx

• 11 December 2014 - 16:26

Jan:

Hoi Jen,
    Wat een enthousiasme lees ik in je verslagen! Dat belooft veels moois voor ons in februari. We willen het allemaal meemaken! Fijn om tips te krijgen.
    Groetjes en veel plezier

• 12 December 2014 - 11:13

Ted:

Ha die meiden, wat een leuke avonturen hebben jullie weer meegemaakt, na Laos en het afscheid van de Mekong nu weer in Thailand, ook weer vertrouwd, hiervandaan zeker richting Ubon, om het rondje compleet te maken? Blijf genieten, wij genieten met jullie mee. xxx vanuit een regen en stormachtig Nederland, brrrrrrrrr

• 12 December 2014 - 11:18

Ans:

Wat weer een mooi reisverslag en wat genieten jullie..
    Heel veel fietsplezier door het prachtige Thailand.

Lieve groetjes..

• 12 December 2014 - 11:21

Carla:

Het wordt weer een prachtig reisverslag Jen. Met de fotoos erbij, beleven we het mee. Heerlijk.
    Thuis alles prima. Brett druk aan het solliciteren, vanmiddag een tweede ronde in Amsterdam. Duimen dus. En Machteld zit nu bij de helpdesk van Evert. ;-) Veel plezier meisjes, maar dat lukt wel!