Hat Pak Meng - Reisverslag uit Sikao, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Hat Pak Meng - Reisverslag uit Sikao, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Hat Pak Meng

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

01 Februari 2018 | Thailand, Sikao

31 jan
Zeven uur al op de fiets. Dat is een goede zet. Het is dan nog niet zo warm en voor de warmte hebben we het grootste stuk er op zitten. De warmte valt toch erg mee, rond de dertig graden.
We hadden een leuke ontmoeting vanochtend. Een Thai van 59 op de fiets. Hij komt uit Chiang Rai en was naar Maleisië gefietst en nu op de terugweg. Veel bagage had hij mee, ook een tent. Dol enthousiast was hij om ons te zien/spreken.
We zitten in een super de luxe resort 2 km van het strand. Zo luxe hebben we het nog niet meegemaakt. We hebben behoorlijk afgedongen.
Er is een zwembad bij en in de bungalow staat behalve een groot bed ook een bank. Er is een bad en een douche in een prachtige badkamer. Het heet: Yokyor resort in Pak Meng.
We blijven hier drie nachten. Gaan ook bij een pier kijken voor een boot naar Phuket. Voor we terug gaan naar Phuket, gaan we eerst nog naar Trang.
Vanmiddag aan het strand wezen eten. Op de terugweg een giga regenbui, geschuild. Komen we terug in het resort, hebben ze onze was binnen gehangen. Is dat service of niet.
Ook werd er een zitje voor op onze veranda gebracht.
1 febr
Maps me is zo handig. Buiten de weg, kan je ook accommodaties opzoeken en zie meteen over hoeveel km die is. Lang leve Maps me. Oja, het is een offline navigatieprogramma.
Wat ook handig is, de app Translate, ook offline. Vooral bij eten bestellen.
Vanochtend bij de pier wezen kijken. Hier vandaan gaan er geen boten naar Phuket, wel een km of 25 zuidelijker. Dat gaan we na Trang bekijken, we hebben nog twee weken.
We zitten bij het zwembad, komen ze twee kokosnoten brengen. Wat een verwennerij.
Nog een weetje. Als de weg een middenberm heeft, zijn er om een bepaald aantal kilometers U Turns. Die worden een kilometer van te voren aangegeven.
Dit was het weer. Veel liefs van ons.

• 01 Februari 2018 - 10:25

Ad:

Hoi zussen.
    Het ziet er weer prachtig uit wat een mooie omgeving daar en wat een
    geweldig Resort met zo,n uitzicht vanaf je veranda en eindelijk je vogeltje.
    Blijf genieten .
    gr.Corrie en Ad xxx

• 01 Februari 2018 - 13:24

Carla:

Mooi, mooi, mooi! Wel een luxe fietsvakantie zeg.
    Vanmiddag ga ik thee drinken bij Suus en Eefje. Het is nu droog, dus hopelijk op de fiets.
    O ja en gister even bij de locatie voor ons roeiweekje gekeken: ook een prima onderkomen. Ondanks de regen zag het er nu al heel leuk uit.
    Have fun meiden.

• 01 Februari 2018 - 20:22

Ans:

Mooi Jennie je ijsvogel en wat is het genieten daar.
    Dat ontbijtje ziet er heerlijk uit. Veel plezier maar weer meisjes. liefs Ans.

• 03 Februari 2018 - 22:45

Vera Meester:

Wat fijn dat jullie zo genieten ...en ook zo verwent worden nog veel plezier liefs Vera,,..