Medailles voor de schaatsers - Reisverslag uit Kantang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Medailles voor de schaatsers - Reisverslag uit Kantang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Medailles voor de schaatsers

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

11 Februari 2018 | Thailand, Kantang

10 febr
Vanochtend een km of 10 over het strand gelopen, van rots tot rots. Lopen we terug komt een Nederlands stel ons tegemoet en niet te geloven, zij is een collega van Els uit het ziekenhuis.
Even sabaien en op naar de lunch en de pier. Naar de pier omdat we morgen naar Libong Island willen met de boot. De mevrouw waar we de tickets naar Phuket bij gekocht hebben, was blij om ons ze zien. Maandag kunnen wij mee naar Phuket, maar de fietsen niet en zondag ook niet. Het is te druk op de boot. Alternatief, met een pick-up of minibus, of morgen met de boot naar Ko Lanta en maandag van Lanta naar Phuket.
Pick-up en minibus is prijzig, het is vier uur rijden. De dame biedt aan dat haar vriend ons voor de zelfde prijs als met de boot met een pick-up naar Phuket.
Daar gaan we mee akkoord. Wel jammer van ons vaartochtje.
Maar nu komt het. Ze heeft overal geprobeerd om ons te bereiken. Ook het resort waar we zitten. Twee vrouwen op de fiets? Nee die kennen we niet. Dat slaat echt nergens op. Waardeloos personeel hier.
En morgen gaan we lekker met de boot en de fiets naar Libong. Toch een vaartochtje.
11 febr.
Gisteren naar het schaatsen geluisterd. Super leuk en wat een medailles.
Vanochtend om een uur of negen met een longtailboat naar Libong vertrokken. In een halve dag heb je het eiland redelijk gezien.
We belandden eerst in de heuvels, met een paar steile klimmetjes. Een natuurlijke stenen brug stond als highlight aangegeven. Dat moeten we zien natuurlijk. En inderdaad de moeite van het klimmen waard. Kijk maar naar de foto’s. Ook het uitzicht op de zee was heel mooi.
Op het eiland veel rubberplantages. Onderweg zagen we een klein rubberfabriekje in de buitenlucht. Daar hebben we even staan kijken.
Er zijn huisjes hier die er erg armoedig uitzien. Niet meer dan bordkartonnen muren en op palen.
Echt mooie stranden hebben we niet gezien, maar die zijn er vast wel.
We zijn blij dat we in Hat Yao slapen en niet op Libong.
We hebben de botenmevrouw gezien en morgenochtend om negen gaan we met een minivan naar Phuket. We hebben er vrede mee. Zien we gedeeltes per auto die we gefietst hebben.
Hup Holland Hup. Sven ook goud. Wat is het toch een kanjer. We hebben radio geluisterd. Die doet het hier, tv niet.
Nieuws is op. Veel liefs van de zussies.

• 11 Februari 2018 - 12:06

Vera Voogd:

De laatste dagen zijn begonnen, maar wat fijn, dat jullie op deze manier naar Phuket kunnen en waardeloos van het personeel van jullie resort.
    Heb de race van Sven gezien en dat was fantastisch en wat is het toch een sympathieke vent.
    Geniet er nog even van liefs Vera

• 11 Februari 2018 - 12:31

Ted:

Wij hebben ook genoten van het schaatsen, geweldig was het om te zien hoe onze kampioenen de medailles in de wacht sleepten, tot nu toe 5 stuks.
    Wat een vreselijk personeel van het resort waar jullie nu nog verblijven, Thailand onwaardig, gelukkig maakte de omgeving een hoop goed, morgen met de pick-up naar Phuket, prima oplossing, zal wel een lange rit worden, het is een aardig eindje rijden, maar jullie kunnen lekker ongestoord genieten van de mooie natuur onderweg, een fijne rit toegewenst voor morgen en dan genieten van jullie laatste dagen op Phuket, het begint nu op te schieten.

xxx van ons, Hans en Ted

• 11 Februari 2018 - 23:12

Carla:

Lubach was ook weer erg leuk met zijn nieuws over de spelen.
    Lieve Els en Jennie, geniet nog even van jullie vrije tijd, de lekkere warmte, de lieve mensen en de mooie natuur. We zien elkaar gauw. Goede reis.

• 13 Februari 2018 - 14:29

Annemarie:

Wat een mooie foto reportage over de rubber: ik ruik het weer, zo beeldend! En wat apart dat er met ananas gevist wordt, dat soort dingen lees je niet bij Wikipedia !
    Goeie reis naar Phuket. Gr. Annemarie