Buriram - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Buriram - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Buriram

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

18 December 2023 | Thailand, Buriram

17 dec.’23

We zijn in Buriram na 58 km genieten op de fiets. We vertrokken om half 7. We konden niet eens weg. Alles zat nog op slot. Na even rammelen met het hek, kwam de meneer om de deuren te openen.Vond hij niet erg. Kon hij ons meteen uitzwaaien. Hij was wel gecharmeerd van ons. Twee van die sterke vrouwen op de fiets.

De eerste 10 km ging over een grote weg met bijna geen verkeer en genoeg te zien. Daarna alleen maar mooie landelijke kleine wegen. Links en rechts geoogste rijstvelden met vaak grazende koeien. We hadden de wind in de rug. Er liepen ook her en der koeien op de weg.

Onze koffiestop hielden we bij een klein winkeltje. Daar liepen drie meisjes. Els toverde drie vingerpoppetjes uit haar tas. Ze gingen er meteen mee spelen.

We zitten in het Ray hotel met een groot zwembad en een mooie kamer beneden met een groot terras.

18 dec.

Vier jaar geleden waren we ook in Buriram. We hadden toen in een Vietnamees restaurant gegeten. Daar wilden we weer eten. Maar waar was dat? Bij de avondmarkt, maar die is verhuisd en alleen in het weekend. Toch maar even in de rondte gefietst. En … gevonden. En …. weer heerlijk gegeten.

Die avondmarkt was toen ook heel leuk, maar die hebben we gemist.

Gisterenmiddag hebben we gezwommen en bij het zwembad gezeten.

Morgen gaan we weer verder.

Bedankt voor de reacties. Fijn dat jullie meefietsen

Lfs de zussies

• 18 December 2023 - 09:16

Sonne:

Koud hier in Limburg, veel wind, zojuist m'n hondje uitgelaten en nu even wegdromen in jullie als vanouds geweldige reis en mooie foto's. Genoten. Dank meiden!

• 18 December 2023 - 10:01

Mary V Vliet :

Goedemorgen dames

Alweer 12 dagen onderweg. De tijd gaat snel volgens mij zijn jullie goed bezig met jullie reis. Onze reis is morgen weer voorbij Dinsdagavond, de lucht in en Woensdag weer naar van Noord. Ook weer leuk daar weet Els alles van.

Gr van Mary van Vliet.

• 18 December 2023 - 19:09

Ferry :

Mooi verslag weer. Ik fiets virtueel mee. In bed met griep. Brrrrr

• 19 December 2023 - 09:52

Yvonne T. :

Geweldig weer om jullie verhalen te lezen en "mee te fietsen". Genieten hoor.

• 19 December 2023 - 09:58

Nelleke:

Hallo meiden, sterke stoere vrouwen dat zijn jullie. Ik heb bewondering voor jullie. Prachtig om mee te reizen op deze manier. Geniet.

Groetjes Nelleke.

• 19 December 2023 - 15:09

Vera :

Lieve lieden, wat is het weer leuk om de verhalen te lezen. Hier is het pestweer de hele dag regen , maar vanmorgen lekker aan het gymmen geweest, dus weer zo lenig als wat. Wel leuk, dat jullie dat Vietnamrest.

hebben gevonden. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Lfs. Vera

• 19 December 2023 - 16:05

Carla:

Hier is alles alweer in kerstsfeer. Overal veel lichtjes, versierde bomen en drukte in de winkels. Evert en ik eten kerstavond bij zuslief en tweede kerstdag gezamenlijke brunch met Brett, Taeko, Jasmijn en de kids. Daarna spelletjes doen. Wordt vast gezellig maar natuurlijk wel alles binnen. De fiets moet zeker nog wachten.

Geniet lekker meiden!