Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

26 November 2014 | Thailand, Ayutthaya

26 november 2014
Ons eerste nachtje Thailand zit er op en ook onze eerste kilometers. Na een goede vlucht stonden de auto’s klaar om ons naar Ayutthaya te brengen. Dat is thuiskomen. We zitten in hetzelfde guesthouse als vorig jaar. Fijne mensen die hier werken, fijn om elkaar weer te zien.
Op Schiphol was het even stress. Niet echt een aardige dame achter de incheckbalie. We hadden 23 kg bagagevrijdom voor de fietsen en 23 kg voor de andere ruimbagage. Drie van de vier fietsen waren een paar kg te zwaar maar de andere ruimbagage kwam totaal op ongeveer 75 kg. Voor die paar kg overgewicht van de fietsen moesten we 100 euro per fiets bijbetalen. Onderhandelen was niet aan de orde, want ze was bang voor haar baantje zei de dame.
Er is inmiddels een klachten brief naar de KLM gestuurd en afwachten maar.
Het personeel in het vliegtuig was heel vriendelijk, dat maakte een hoop goed.
Het is weer erg leuk om hier te zijn. Na onze bagage in de kamers gebracht te hebben, zijn we eerst een biertje gaan drinken bij de buren. Mmmmm. Na een rustpauze op de kamers de fietsen uitgepakt. Geen schrammetje en de nog volle banden nog steeds vol. Die laat ik dus nooit meer leeglopen van te voren. Vorig jaar had ik dat ook al niet gedaan en nu waren we het eigenlijk alle vier vergeten.
Na dat avontuur op de hoek bij de nightmarket padtai gegeten en natuurlijk een Leo biertje erbij. De nightmarket nog even over gewandeld en toen naar onze kamers.
Els en ik hebben vannacht de radio aangezet voor Ajax Paris SG. Jammer dat ze verloren hebben, maar ze hebben een goede wedstrijd gespeeld en zich niet laten overdonderen. Hopelijk winnen ze of spelen gelijk tegen Cyprus, dan gaan ze na de winter toch nog Europa in. Een leuke loting dan Eelco en wie weet zit er weer een leuke stedenreis voor ons aan vast.
Na de voetbalwedstrijd nog geslapen als een blok en om acht uur aan het ontbijt, nou joghurtjes.
Daarna op de fiets naar een pontje en naar het station om plaatsen te reserveren voor morgen ochtend. Dan gaan we met de trein naar het oosten, naar Ubon Ratchathani. Vandaar gaan we op de fiets naar het oosten, naar Laos waar we de Mekong weer gaan volgen naar het zuiden.
We hebben ook nog wat gefietst en gegeten aan de rivier en nu zitten we weer op de kamers. Het is warm en we zijn nog wat brak van de vliegreis.
Dit is het eerste berichtje vanuit Thailand. We hebben het naar onze zin en voelen ons heerlijk.
Allemaal heel veel liefs en xxxxxvan ons alle vier.

• 26 November 2014 - 09:22

Els:

Leuk berichtje Jennie en ik ben blij dat ik dit ook allemaal mee mag maken.
    kussie van je zussie

• 26 November 2014 - 10:02

Alma:

Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn! Veel plezier weer daar! :)

• 26 November 2014 - 13:43

Ineke:

Weer een fijne start !!! Geniet lekker.
    Ik mail jullie nog over onze plannen die veranderd zijn.
    Dikke kus

• 26 November 2014 - 15:55

Ted:

Klinkt al goed meiden, leuke dingen al gedaan, voor morgen een fijne treinreis richting Ubon en vandaar begint jullie avontuur, lekker fietsen naar en langs de Mekong, veel (fiets) plezier en geniet!!!
    XXX Hans en Ted

• 26 November 2014 - 17:25

Carla:

Gelukkig zijn jullie die flauwe dame snel vergeten en genieten er alweer van. Het guesthouse ziet er leuk uit en zo ook de andere fotoos. Lieve groetjes voor allemaal.

• 26 November 2014 - 17:54

Paula:

Goed om te lezen dat jullie al aan het genieten zijn! Heel veel plezier! lfs P

• 26 November 2014 - 18:07

Johanna:

Hoi meiden, meteen al weer leuke en mooie foto's. Lekker genieten. Liefs Johanna

• 26 November 2014 - 18:56

Ger:

Leuk meiden, heerlijk, geniet ervan!

• 26 November 2014 - 22:31

Vera:

Effe een vervelende start, maar nu is het weer goed .leuke foto's en geniet heb de geur weer in m'n neus.
    groetjes en lfs vera

• 27 November 2014 - 12:17