Terug in Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Terug in Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Terug in Ayutthaya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

17 December 2014 | Thailand, Ayutthaya

17 december
Bij het vorige verslag staan nu foto’s.
We zijn weer terug in ons vertrouwde Ayutthaya, in The Sixty at Ayutthaya. Voor mij is het de zesde keer dat ik in dit guesthouse ben en zal er nog twee keer komen. Prima uitvalsbasis met goede service. Je kan hier spullen achter laten zoals de fietsdozen.
En het is hier weer feest: Ayutthaya World Heritage Fair, ter gelegenheid van Unesco Erfgoed per 13 december 1991. Dat feest wordt ieder jaar gehouden en ik maak het nu voor de vierde keer mee.
De treinreis ging deze keer op schema. We vertrokken om kwart over acht uit Si Saket en waren om half vijf in Ayutthaya. Relaxte treinreis. Heel leuk zijn de verkopers van eten en drinken die luid hun waren proberen te verkopen. Op het ene station stappen ze in en het volgende weer uit, waar dan weer nieuwe verkopers instappen. Veel gebakken rijst, kip, fruit, flesjes drinken, koffie.
Vanochtend naar de eigenaar van het guesthouse geweest. Hij is een verzamelaar van o.a. fietsen en zijn zoon van 20 is fietsenmaker. Els had een gebroken spaak en hij heeft er een nieuwe ingezet en meteen alle kettingen gesmeerd. Hij heeft ook naar Liesbeth’s versnellingen gekeken. Het zijn echt heel fijne mensen. De dochter van 28 runt The Sixty. Ze hebben nog een guesthouse waar ook alle verzamelingen van hem staan en de fietsenmakerij is.
Hierna hebben we een rondje om Ayutthaya gefietst. Veel tempels, moskeen en een katholieke kerk.
Hier zien we ook weer veel vogels. Bij de Mekong en in Laos bijna niet. Veel ooievaars (open bills), reigers (biertjes Henk), zwaluwen, drongo’s, honingvogel (flowerpecker), etc.
Rond Ayutthaya is het heel groen, veel rijstvelden. Mooi fietsen. Terug naar de oude stad weer met een pontje. Die heb je heel veel. De oude stad is helemaal omringd door water, eigenlijk een eiland.
Vanavond nog even naar het feest geweest, lekker gegeten en koffie in het guesthouse. Nu proberen om foto’s hierbij te plaatsen. We hebben heel trage wifi, zal daarom lang duren.
Morgen laatste dag met Liesbeth en Annemarie. Alleen Annemarie haar fiets pakken we in, want Gerda gaat Liesbeth haar fiets gebruiken.
Dit was het weer en tot de volgende keer. Xxxx van ons vieren.

• 17 December 2014 - 16:21

Ineke:

Zo weer het volgende avontuur tegemoet!! Heel veel plezier straks samen.
    Annemarie en Liesbeth nog een fijne dag donderdag en voor vrijdag een goede reis. Heel leuk jullie hier te zien en spreken.
    Dikke kus Ineke

• 17 December 2014 - 18:54

Johanna:

Hoi lieve meiden,

goede reis naar huis Liesbeth en Annemarie, bedankt dat ik heb mee mogen genieten van jullie reis. Lief dat Gerda de fiets van Liesbeth mag gebruiken. Jennie en Els nog heel veel plezier daar samen.
    Het is voor Jennie bijna thuis komen in Ayutthaya iedere keer weer, met zulke fijne mensen daar.
    Liefs Johanna

• 17 December 2014 - 19:43

Ted:

Voor Liesbeth en Annemarie is het morgen hun laatste dag alweer, maar wat hebben jullie genoten met elkaar van het mooie fietsrondje, wens hun een goede terugvlucht voor vrijdag, daarna gaat het avontuur voor jullie samen verder Els en Jennie, ben zeer benieuwd wat de plannen zijn, wat een super idee dat de fiets van Liesbeth achter blijft voor Gerda, scheelt een hoop gestress en gesjouw, geniet van de laatste momenten met hun en dan samen op pad, veel plezier!! xxx van Hans en Ted

• 17 December 2014 - 21:46

Carla:

Zo, eindelijk tijd om bij te lezen en fotoos kijken. De verhalen zijn weer fijn om te lezen. En wat een mooie vogel, de flowerpecker!
    Liesbeth en Annemarie; een goede reis terug en jullie zijn op tijd om de kerstboom op te tuigen.
    Ook leuk hoor met alle kaarsen en lichtjes in de kamer of buiten. Het lijkt wel of er elk jaar meer lichtjes bij komen op de Lagedijk.
    Lieve Jen en Els, geniet van de volgende vakantie. Ik ben benieuwd wat jullie route wordt. Kus voor allemaal

• 17 December 2014 - 23:16

Els:

Goede terugreis Liesbeth en Annemarie.
    ik heb heel erg van jullie genoten, het was super gezellig.
    Nu 3 1\2 week samen met Jennie en dan komt Gerda leuk, wat ben ik een bofkont.
    gr Els

• 18 December 2014 - 08:23

Ger:

Hallo lieve avonturiersters.
    Leuk weer terug in Ayuthaya. Fijn om je stem te horen gisteren Jen. Liesbeth ik ga goed voor je fiets zorgen, voel me vereerd dat ik hem mag gebruiken. Annemarie en Liesbeth nog een fijne laatste middag/avond en dan een behouden vlucht terug.
    Els en Jen, voor jullie weer drie mooie weken in het vooruitzicht, we wachten af wat de route gaat worden.
    En wat een mooie nieuwe vogel weer gespot!
    xxxx Ger