Apen en zonnebloemvelden - Reisverslag uit Phatthana Nikhom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Apen en zonnebloemvelden - Reisverslag uit Phatthana Nikhom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Apen en zonnebloemvelden

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 December 2014 | Thailand, Phatthana Nikhom

22 december
Nog drie weken en dan komt Gerda. We hebben zin in dat stuk Thailand Gerda.
En nu apen, heel veel apen. Blijft altijd leuk. We zijn in Lop Buri. Met Gerda zijn we hier in 2007 geweest en met Carla, Suus en Eelco ik in 2010.
Vanochtend vroeg op pad. Ontbijt ging de mist in, daar moesten we 20 minuten op wachten en daar hadden we geen zin in. Onderweg yoghurt gescoord, net zo lekker.
We hebben weer leuk gefietst. We proberen zoveel mogelijk de grote weg te mijden door zijwegen en ventwegen te nemen. Dat pakte vandaag weer prachtig uit. Langs een riviertje, zo mooi. Hier veel rijstvelden en bananenplantages. Geen rubber en cassave.
Ik dacht onderweg een meeuw te zien, raar die hoort hier niet. Blijkt het een wouw te zijn (een Australische grijze). Staat mooi op de foto.
O ja Vera, Pad is gebakken en geen kikvors hier in Thailand.
En dan die apen (makaken). Ze lopen op straat, klimmen in de lantaarnpalen, bevolken de tempels en rijden zelfs stukjes op auto’s mee. Ze houden zich dan vast aan de antennes. Balkons en ramen zijn hier bekleed met gaas als bescherming tegen de apen. Voordeel die apen, het brengt heel wat toeristen.
Vandaag na Ayutthaya de eerste falangs gezien.
23 december
Weer een bijzondere dag. Vanochtend rond zeven uur op de fiets richting oosten: Phatthana Nikhom. In Lop Buri aan een man gevraagd welke kant we op moesten. Dat vond hij te ingewikkeld om uit te leggen. Ga maar achter mij aan. Hij in een mini van en wij er achter aan op de fiets. 10km en we zaten op de 3017. Wat een schat van een man. De 3017 is een vrij rechte weg pal naar het oosten en de wind kwam pal uit het oosten. Een ruime vier. Aanpoten dus. Ondanks de rechte weg was er genoeg te zien. Gigantische zonnebloemvelden. Dat hadden we nog niet eerder gezien. En allemaal in bloei met hun kopjes naar het zuiden. Zo’n mooi gezicht. Ook weer cassave en suikerriet. Ook wat heuveltjes onderweg, maar daar was de weg keurig tussen aangelegd. Een beetje op en neer, maar dat was prima. De laatste 10 km was de wind wat gaan liggen.
Nu zitten we in het Tongnung Resort. Een mooi nieuw complexje met mooie houten huisjes. De vrouw spreekt geen woord Engels. Er is hier een stel uit Bangkok en die tolken. Wasje hangt, fietsen zijn schoongespoeld en nu sabaien.
Nog twee dagen en het is kerst. Hier merk je er niet veel van. Boeddhisten doen niet aan kerst.
Veel plezier met de voorbereidingen, wij gaan morgen om het stuwmeer hier vlakbij fietsen en kijken of we een accommodatie aan het meer kunnen vinden.
Lfs en xx

• 23 December 2014 - 11:37

Els:

Leuk verslag weer Jennie.
    We genieten samen van de mooie natuur onderweg en de rust bij ons onderkomen.
    Morgen vast weer genieten!
    Heeeeerlijkkkkk!

• 23 December 2014 - 12:52

Johanna:

Hoi lieve Els en Jennie,
    leuke verslagen en mooie foto's. Wat een constructie zeg dat net. Grappig die man in hangmat aan de auto en boom. Die zonnebloemen doen me aan Frankrijk denken. Allemaal weer leuk.
    Veel plezier en dank dat je ons zo lekker mee laat genieten van alles.

Knuffels van Johanna

• 23 December 2014 - 21:49

Ans:

Zeker weer een goed verslag Jennie. Die man in z'n hangmat, wat een goed idee..Leuk dat jullie hem tegen kwamen. Dit wordt weer een super fotoboek Jennie.
    Nou meisjes genieten jullie maar lekker, een knuffel van mij.
    liefs Ans.

• 24 December 2014 - 08:23

Ineke:

Weer genoten van het verslag en de foto's. Leuk ook jullie alletwee op de foto te zien. He geniet er verder van!!
    Veel liefs Xx Ineke