Ons achternichtje Evi is geboren - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Ons achternichtje Evi is geboren - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Ons achternichtje Evi is geboren

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

27 December 2014 | Thailand, Chon Buri

26 december
Geen spectaculaire fietsdag vandaag. Duurde even voor we Kaeng Khoi uit waren. We zaten 40 km op weg 3222. Het eerste stuk glooiend, later vlak. Nieuw waren de boomkwekerijen. En meteen weer heel veel. Hoe kunnen ze hier van leven. Alle maten bomen te koop. Ook heel grote, hoe die vervoert moeten worden?
We zitten nu in een mooi hotel (SPHotel) in Ban Na. Nog twee fietsdagen en we zitten aan de kust, in Chonburi.
Als we wifi hebben, zoals nu, zetten we de top 2000 aan.
Het volgende heeft Paula op mijn facebook geplaatst:
‘ Rena doet de deur dicht en zegt dat ze op vakantie gaat. Als ik vraag waar ze naar toe gaat, zegt ze: “naar oma Jennie”. “Waar is oma Jennie dan” vraag ik, waarop Rena zegt: “in Taai land”. ‘
Lief he. Wie weet gaan we wel een keer naar Thailand met Rena he Paula.
27 december
Gisterenmiddag is ons achternichtje Evi geboren. Anne, Kees, Luuk, Ien en Jan gefeliciteerd met jullie dochter, zusje en kleindochter. Het is een plaatje.
Gisterenavond hadden we ons kerstdiner, zo lekker gegeten. Vlak bij het hotel is een restaurant, waar een party aan de gang was, maar we mochten er eten. Een meneer die wat Engels sprak hielp ons. Verrukkelijke gebakken rijst met papayasalade en ijs toe voor 250 Bht (7 euro) inclusief bier.
We hadden ook een soort karaoke, alleen met bejaarde mannen en vrouwen, heel schattig.
We hebben ons inmiddels geïnstalleerd in een hotel in Bang Nam Priao, nog zo’n 65 km naar Chonburi. Goede, bewolkte fietsdag, bijna 60 km. Het grootste gedeelte tussen de rijstvelden door.
Na veel vragen naar een resort of hotel reed een man in een auto ons voor. Eerst zo’n netniet resort voor 800 Bht. Echt niet. Daarna naar het hotel waar we nu zitten. Vrij nieuw met een mooie lichte kamer voor 455 Bht.
Jullie hebben kerst lekker achter de rug, nu op naar oud en nieuw.
Wij hebben zin in de zee.
Veel liefs en xx van ons.

• 27 December 2014 - 10:40

Ad :

Hoi zussen:
    We hebben de kerstdagen weer achter de rug gisteren heel gezellig
    met de kinderen en kleinkinderen, leuk hoor de geboorte van Evi.
    Leuk nu richting de kust lekker genieten op het strand en misschien weer mooie eilanden.
    Geniet er weer van Gr.
    Corrie en Ad xxx.

• 27 December 2014 - 14:54

Ineke:

Jullie net gesproken !! Zo leuk !!
    Maar weer een leuk verslag met mooie foto's.
    En....een prachtige, lieve kleindochter.. Zo lief.
    Luuk heeft bij ons gelogeerd, zo ontzettend gezellig.

• 27 December 2014 - 19:59

Annemarie:

Hoi meisjes, die boomkwekerij zijn wij niet tegengekomen, dus dat was iets nieuws. en die lantaarnpaal met een treintje erop ook niet, wat maken ze toch een werk van die lantaarnpalen, ik vond die in Ayutthaya al zo mooi met die olifanten erop. Grappig die foto met al dat bindtouw zeker he, dat vind ik al zo mooi, jammer te groot om mee te nemen. De foto van de visite in de kamer, ik ben blij dat ik daar niet bij was, best wel mooi in artis en de vrije natuur, maar niet op de kamer vind ik, jij wel je Jennie!!
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe achternichtje Evi, klein gezond wondertje! Nog effe dus en dan zwemmen in zee...Lfs. Annemarie

• 27 December 2014 - 22:24

Ans:

Van Harte met de geboorte van jullie achternichtje Evi. Wat hebben wij in Nederland toch 'saaie' lantaarnpalen en wat komen jullie daar leuke tegen..
    Kerst weer achter ons, op naar oud en nieuw.
    Lieve Els en Jennie bedankt weer voor het leuke verslag en tot de volgende..
    Liefs Ans.

• 28 December 2014 - 09:14

Ted:

Ha die meiden, jullie zullen nu inmiddels wel bij de kust zijn, even lekker genieten en relaxen op het strand. De lantaarnpaal is echt TOP Jennie, toch maar eens een boekje maken, je hebt er inmiddels al heel wat.

Gisteren post uit Sri Lanka van Amara op de deurmat, een envelop met 7 Kerstkaarten, voor jullie ieder een, een voor Gerda (ik stuur hem door naar jou), Marit, Kuno en onszelf, wat schattig weer hè, had ook een mailtje van Lakshman, zo leuk weer.

Een prachtig nichtje hebben we er weer bij en wat een leuke naam Evi, dat wordt weer genieten Ineke en Jan.

Meiden weer veel plezier verder, wij genieten mee.
    Liefs van ons, Hans en Ted, vanuit een wit besneeuwd Waddinxveen

• 28 December 2014 - 12:19

Johanna:

Hoi lieve Jennie en Els,
    gefeliciteerd met jullie nieuwe achternichtje. Evi is een hele leuke naam.
    Wat een mooie foto's, die lantaarnpaal is prachtig. Die auto met volle belading ook, wat zit daar nu in? Bij ons zou die zo van de weg geplukt worden.
    Leuk dat jullie naar zee gaan, dat zal vast wel weer mooie foto's opleveren.
    Alvast een goede jaarwisseling, bij jullie is die eerder als bij ons. Grappig hè
    Tot het volgende verslag maar weer, ik vind het erg leuk om te lezen.
    Nou meisjes geniet er maar weer van.
    Liefs Johanna.

• 30 December 2014 - 11:04

Carla:

Tantetjes, gefeliciteerd met jullie nichtje. En natuurlijk de ouders, grootouders en grote zus!