Aan zee in Chon Buri - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Aan zee in Chon Buri - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Aan zee in Chon Buri

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

31 December 2014 | Thailand, Chon Buri

30 december
We zitten aan de Golf van Thailand en hebben een leuk resort met wit/blauwe huisjes waar alleen locals zitten. Veel reuring. Het is heel druk hier in Chonburi vanwege oud en nieuw. De Bangkokkers vertrekken dan met hele hordes naar de kust. Ik weet dat nog van vorig jaar, ik was toen in Cha-am waar ik net aan nog een kamer voor veel geld kon krijgen.
De fietstocht hierheen was niet spectaculair. Een ventweg langs de snelweg. De laatste 20 km door het stadje. Chonburi is heel groot. We zitten eigenlijk in Bang Saen (Zaanstad???). Een wijk ten zuiden van Chonburi.
Er is hier een km’s lange boulevard met honderden eetkarretjes en stalletjes met kleding en speelgoed. Aan de zeekant staan allemaal strandstoelen en parasols. De Thai gaat niet in de zon zitten, ze willen niet bruin worden. Ze gaan met kleren aan de zee in. Er zijn niet veel falangs hier, wel veel localtoeristen. Leuk hoor. De kinderen spelen met banden in de zee.
Nog even over de duikeling in het water van mijn spullen. De schade valt mee. Mijn telefoon deed het niet meer, nu gelukkig weer wel alleen ziet het scherm er vlekkerig uit. Duidelijk een gevalletje van waterschade. Schrift, boekjes en geld zijn weer droog.
Wat een verhaal Vera V van die zeesterren. Bizar.
En Ad wij gaan richting Pattaya, maar proberen in een buitenwijk een onderkomen te vinden.
Johanna: Ien en Jan gaan naar Laos (oosten) en wij richting Hua Hin (zuidwesten).
Liesbeth, ik was een foto van een bloemetje aan het maken. Was niet eens een mooie foto.
31 december
Vannacht is er al veel vuurwerk afgestoken. Lijkt Nederland wel.
Gisteren hebben we bij een karretje op de boulevard gegeten met uitzicht op de zonsondergang. Leuk om te zien hoe alle karretjes opgeruimd worden. Alles wat aan de karretjes hangt krijgt een plekje er in. Dekzijl met touwen er om heen en klaar voor de nacht.
Ook de waterscooters met luchtkussens achter een brommer krijgen een nachtplekje. Vermaak.
Het is kwart over twaalf in de middag en we zitten op ons balkonnetje. We hebben net een stuk gefietst in de omgeving. We komen terug en het is druk hier. Niet normaal. Files met auto’s en ze staan al driedubbel geparkeerd. De resorts worden ook als parkeerterrein gebruikt. Brengt toch weer wat in het laatje.
Ze zijn ook podia aan het opbouwen voor vanavond. Leuk, party! Om vijf uur begint het.
Jullie een goed uiteinde en begin en bedankt voor alle goede wensen die we binnen hebben gekregen.
Oja, de teller staat op 1525 km.
Lfs en xxxx van ons.

• 31 December 2014 - 07:16

Sonne :

Prachtig weer allemaal en zo kleurrijk, genieten voor ons uit een grijs en troosteloos Limburg

• 31 December 2014 - 07:58

Ger:

Leuk weer om te lezen en mooie foto's. Een fijne jaarwisseling en een mooi begin toegewenst. Daarna op naar Patthaya. Geniet ze en tot heeeel gauw xxx

• 31 December 2014 - 08:31

Lieneke En Hans:

Hallo dames,
    Ook wij volgen jullie op jullie fietsreis. Wij zijn ondertussen weer thuis na een heel fijne fietsvakantie waar we jullie in Dong Khong ontmoet hebben.
    We genieten van de verhalen.
    We wensen jullie een mooie oudejaarsavond en een goed fiets jaar 2015.
    Groeten uit Oost-Souburg, Zeeland. Lieneke en Hans Castel

• 31 December 2014 - 09:47

Alma:

Fijne jaarwisseling daar :)

• 31 December 2014 - 11:33

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    wat is het toch heerlijk kleurrijk daar, zowel in de foto's als in jullie verhaal. Die lantaarnpalen zijn echt heel bijzonder, maakt het straatbeeld wel leuker. De huisjes op jullie resort zijn er ook mooi uit.
    Bizar dat ze met kleren aan de zee in gaan, misschien is de waarschuwing voor huidkanker in Thailand beter aan gekomen dan in Nederland!
    Jullie hel fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.
    Dikke knuffel Johanna

• 31 December 2014 - 16:21

Ineke:

Veel plezier vanavond en een goede start!! Xx

• 01 Januari 2015 - 18:58

Annemarie:

Hoi meisjes,

Wat een machtig strand gebeuren, het lijkt wel een strand vergelijkbare met de stille Zuidzee.
    Erg aantrekkelijk!
    Weer eens wat anders, dan grijze laaghangende bewolking van vandaag.
    Groetjes,
    Annemarie

• 01 Januari 2015 - 20:18

Ans:

Wat een prachtige kleuren...ik denk dat die kleurenpracht aan een doek ga toevertrouwen. Lijkt me leuk. Dank dat we dit mogen meebeleven. Lieve Jennie en Els tot de volgende keer. Liefs Ans