Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Pattaya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

03 Januari 2015 | Thailand, Pattaya

2 januari
Vannacht heerlijk geslapen en na een koude douche ben je wel meteen wakker. Brrr.
Gisterenmiddag zijn we naar het paleis van Rama V gewandeld (Phra Judhadhut Ratchathan). Dit paleis werd rond 1890 gebouwd als herstellingsoord voor de zieke leden van het koninklijk huis. Tien jaar later had Rama V zijn interesse in het project verloren en in 1901 werd het gouden teakpaleis ontmanteld om in Bangkok weer te worden opgebouwd. De funderingen van het paleis zijn nog zichtbaar. Vier van de vila’s zijn nagebouwd en binnen zijn tentoonstellingen ingericht. Als je iets omhoog klimt, kom je bij een kleine witte tempel dat bij het complex hoort. Van hieruit heb je een mooi uitzicht over de zee en het eiland.
Vanochtend zijn we gaan fietsen. Eerst naar een opzichtige Chinese tempel die je via een stijle trap of met een treintje kan bereiken. In die tempel zijn wat grotten die vol staan met beelden. Als je verder naar boven gaat via een stijle, betonnen trap kom je bij een pagode uit de tijd van Rama V die dienst doet als schrijn voor een voetafdruk van Boeddha. Wel een erg grote voetafdruk. Van hieruit heb je prachtig uitzicht over het eiland.
Hierna zijn we naar een visserspier gewandeld, waar veel vissersboten lagen afgemeerd.
Toen weer op de fiets naar weer een viewpoint. Nu aan de westkant van het eiland.
Het eiland is klein, je hebt het zo rondgefietst. Het is wel heuvelachtig met flinke stijle klimmen.
3 januari
Met de eerste boot naar het vaste land en op naar Pattaya ruim 30 km, eitje. Wel bijna het hele eind over een vierbaansweg.
We hebben een resort met zwembad en een prachtige tuin gevonden. Ook een prachtige kamer met een veranda met poolview. We hebben meteen voor drie nachten geboekt. We zitten in noord Pattaya in Na Kluea. Gerda volgens ons hetzelfde resort als in 2008, er is alleen veel veranderd, ons huisje is er niet meer en de naam is ook veranderd. Toen heette het Sunrise Resort en nu Loma Resort en Spa.
Ik heb foto’s bij het vorige verslag geplaatst. In Ko Si Chang lukte dat niet.
Het is nu half vier, we hebben al gezwommen en gaan straks naar Pattaya, kijken wat daar te beleven valt.
Fijn weekend en tot het volgende verslag.
Lfs en xx

• 03 Januari 2015 - 11:59

Ineke:

Jullie een koude douche....wij koude regen.
    Weer erg leuk jullie verslag en foto's.
    Liefs Ineke. Xxxx

• 03 Januari 2015 - 13:18

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    leuk jullie reisverslag. De foto van Jennie vind ik echt super. (Sorry Els, ik houd ook van jou hoor). <3
    Liefs Johanna

• 03 Januari 2015 - 15:41

Ineke:

Heerlijk relaxen in de luxe !! Leuke foto van je Jen. En Els belt met mij??

• 03 Januari 2015 - 16:41

Carla:

Het is weer prachtig!

• 03 Januari 2015 - 22:53

Johanna:

Mooie foto's er bij gezet hoor. Volgens mij is het Garuda die op de lantaarnpaal. De mythische vogel! die vissersbootjes zijn inderdaad fotogeniek, maar jullie veerboot kan er ook wat van. Els belde natuurlijk met mij nadat ik gezegd had dat ik de foto van Jennie zo leuk vond. Ze kwam even verhaal halen.
    Liefs Johanna

• 04 Januari 2015 - 16:49

Ger:

Wat een mooie foto's weer en wat klinkt het allemaal weer leuk en relaxed. Jullie zien er goed uit zeg. En dat zwembad verlang ik nu al naar, is het zwembad nog wel hetzelfde? Je kon op een 'barkruk' in het water zitten, prachtige plek.
    Nog een week dan ben ik onderweg naar jullie, kan bijna niet wachten. Tot die tijd: geniet van alles, maar dat lukt jullie aardig xxx Ger

• 04 Januari 2015 - 16:52

Ger:

En rustig aan met de leuke lady-boys daar in Pattaya ;)

• 04 Januari 2015 - 20:36

Annemarie Schaap:

Hoi meisjes, w
    Wat sta je fantastisch op de foto Jennie.
    Heb je per telefoon dat resort met poolview geregeld, eindelijk he, je had er al zo lang zin in Els.
    Weer een leuk verhaal Jennie! Lfs Annemarie