Met z'n 3en - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Met z'n 3en - Reisverslag uit Nakhon Pathom, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Met z'n 3en

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

15 Januari 2015 | Thailand, Nakhon Pathom

12 januari
Gerda is aangekomen. Ze had een goede vlucht en landde een half uur vroeger dan gepland. Toen Els en ik op het vliegveld aankwamen, stond Gerda al bij de bagageband.
Fijn weerzien, we hebben alle drie zin in fase drie.
Even een tip. Als je op het kaartje in het blog klikt zie je waar we in Thailand zijn. Als je het kaartje vergroot zie je de hele route, ook de Laosroute en de route die Els en ik hebben gefietst. Ik wist dit niet, maar Ted vertelde dit aan Gerda. Dank Ted.
13 januari
Rustige dag. Acclimatiseren voor Gerda. Van Liesbeths fiets, Gerda’s fiets gemaakt en al eigen geworden. We hebben lekker geshopt en een rondje gefietst. Heerlijke dag al met al.
14 januari
Vandaag nog precies drie weken te gaan.
Een mooie fietsdag vandaag. Het eerste stuk een vrij drukke, vierbaansweg, daarna kleine wegen door de rijstvelden. Veel reigers en openbills. We verblijven in het plaatsje Lat Bua Luang in een mooi, nieuw huisje met een groot bed, waar we met z’n drieën in kunnen.
In het huisje is geen wifi, maar bij de receptie wel.
15 januari
Vandaag 86 km gefietst. De langste dagafstand tot nu toe. We zitten in Nakhon Pathom, bekend om zijn grote Stupa, de Phra Pathom Chedi.
De fietstocht was heel divers, grote en kleine wegen. Onderweg zijn we naar de tempel Wat Phai Rong Wua. Een heel bijzondere tempel met een grote witte Boeddha en bizarre beelden.
Onderweg zagen we een hele kolonie openbills in bomen. Prachtig gezicht.
Vanavond nog even naar en over de verlichte stupa gewandeld.
Oja, vandaag had Gerda een lekke band.
Dit was het weer. Morgen gaan we naar het waterrijke gebied rond Damnoen Saduak.
Bedankt voor de reacties. We vinden het leuk om iets van jullie te horen.
Lfs en xxx

• 15 Januari 2015 - 17:19

Ad:

Ha Zussen (3) nu.
    Heerlijk Gerda zo mooi op tijd aan te komen,en je zussen weer te zien,
    eerste ritje op de fiets gelijk maar een flinke afstand mooi hoor die ooievaars
    genieten als je dat ziet.
    Nou veel plezier met jullie 3en.
    gr. Corrie en Ad xxx

• 15 Januari 2015 - 19:26

Ans:

Fijn Gerda dat je een goeie vlucht heb gehad en leuk nu met z'n drietjes. Genieten meisjes..
    Het zijn zeker bizarre beelden Jennie en wat weer een leuk Thais bootje. Je heb straks weer hele mooie foto's Jennie om te tekenen/schilderen. Leuke opdracht misschien als je terug bent...
    voor al je tekenvriendinnen??
    Lekker bezig Els in de schaduw van de boom voor jullie resort? Heb je al inktvisjes gemaakt tijdens jullie vakantie of alleen vingerpopjes?
    Lieve meisjes, veel plezier verder samen, liefs Ans.

• 15 Januari 2015 - 20:20

Henk:

leuk jullie zo met z'n drietjes wel makkelijk die kaart erbij ik weet alleen de tjai in gouda en waddinxveen ook lekker eten trouwens nou jullie ook eet smakelijk en heel veel plezier en doe de reigers de groeten liefs henkie

• 15 Januari 2015 - 20:23

Ineke:

Wat heel erg leuk jullie alle drie te zien.
    Ziet er weer heerlijk uit bij jullie.
    Xxxx

• 15 Januari 2015 - 21:04

Johanna:

Hallo meisjes,
    fijn dat jullie nu weer met z'n drietjes zijn en fijn dat Gerda een goede vlucht heeft gehad. De wind was en is hier werkelijk achterlijk, om gek van te worden! Vandaar dat ze eerder was, kwam door de wind! Mooie foto's weer. De belden zijn echt bizar, maar er zal wel een betekenis achter zitten! Die openbills in de bomen is leuk om te zien en de lantaarnpaal is schitterend. De tempels en Boeddha's vind ik ook erg mooi, maar ja dat is beroepsdeformatie. lol. Jammer van die lekke band!
    Veel plezier nog met elkaar en vooral genieten!
    Liefs en een dikke knuffel van Johanna

• 15 Januari 2015 - 21:48

Carla:

O, wat weer prachtig allemaal. Daar krijg je toch niet genoeg van! En wij maar in de regen en harde wind. Gisteravond met Vera en Evert naar de film Mr. Turner geweest. Ook prachtig. Wat een schilder. Dus aanrader voor volgende maand. Liefs vanuit Zaandijk.

• 16 Januari 2015 - 09:04

Ted:

Ha die 3 zussies, goed om te horen dat Gerda een goede vlucht heeft gehad, ze had lekker voor de wind, dus vandaar te vroeg geland wat voor jullie ook wel weer fijn was, hoefden jullie niet zo lang te wachten.
    Wat grappig dat je het niet wist van het kaartje Jennie, het is best een handig kaartje, we kunnen precies zien waar jullie zitten, toevallig dat ik het Gerda vertelde dan door de foon, hoop dat de andere volgers (die het nog niet wisten) er ook plezier aan beleven.
    Nou meiden, veel plezier bij de bootjes in en rondom Damnoen Saduak.

xxx voor jullie 3tjes

• 16 Januari 2015 - 23:18

Annemarie:

Hoi meisjes,
    Ja hoor, 85 km, geen probleem voor Gerda met een adoptie fiets?. Dat hebben wij volgens mij niet gedaan he!
    Wat een goed idee van je broer, om op de kaart de route te kunnen bekijken.
    De foto van de ooievaars in de boom kan je misschien weer iets innen Jennie.
    Vandaag m'n eerste roeitochtje met Vera en Liesbeth na 2 maanden, wel koud hoor, maar effe minder wind dan de laatste week!
    Meisjes, veel plezier maar verder,
    Annemarie