Prachuap Khiri Khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Prachuap Khiri Khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Prachuap Khiri Khan

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 Januari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

28 januari
Allereerst Annemarie een antwoord op jouw vragen. Els heeft inderdaad een nieuwe jurk. Leuk is die he. Ik heb nog geen nieuwe verrekijker voor Rena, maar die ga ik zeker nog vinden. Het waait niet hard, maar het zijn lessers, dan heb je niet veel wind nodig. Zeilers heb ik niet gezien.
Gisteren zijn we naar Tham Praya Nakhom geweest in het nationaal park Sam Roi Yot. Dat is een grot die boven een baai ligt. Je kan die baai bereiken door een km lange klim of met een bootje. Wij hebben het met een bootje gedaan. Daarna evengoed nog een klim van ruim 400 meter naar de grot. Het mooie van deze grot is dat hij open is van boven. Ooit is door regen en wind het dak ingestort. Er groeien bomen in en aan het eind van de grot staat een tempeltje. We waren helaas te laat, de zon stond niet meer op het tempeltje, maar evengoed prachtig. Vorig jaar ben ik er twee keer geweest, zo mooi vond ik het. Toen was ik wel vroeger en stond de zon er op.
Het is mooi fietsen hier, prachtige natuur en veel vogels. Vandaag hebben we tussendoorweggetjes gefietst. We hebben heel veel bijeneters gezien en ijsvogels, Siberische wulpen, allerlei soorten reigers, Indische scharrelaars, een hop, bergbulbuls, een watervogel die het geluid van een kieviet maakt, verschillende drongo’s, zwarte steltkluuts, etc. Voor wie van vogels houdt, is dit leuke info.
Om een uur hadden we met Eed en Krit afgesproken en hebben we met ze aan het strand geluncht. Het was weer fijn om ze te zien.
Vanmiddag over het strand gewandeld en een geesthuisje gezien met een beha erin. Het verhaal hierachter is, dat er twee rotsen in zee zijn die op borsten lijken en visserlui daarom beha’s aan land achterlaten voor geluk.
29 januari
Ien, Jan en de fietsen zijn goed aangekomen in The Sixty. We hebben ze gisterenavond via facetime gesproken.
En wij zijn inmiddels in Prachuap Khiri Khan aangekomen. Zuidelijker gaan we niet. Hier vandaan pakken we de trein naar Nakhon Pathom, dat nog twee fietsdagen van Ayutthaya ligt. We blijven hier twee nachten.
Vandaag de eerste 40 km Nationaal Park, daarna een km of tien op de highway 4 en de laatste twintig weer over kleine wegen met heel weinig verkeer en het kon net zo goed ook een Nationaal Park zijn zo mooi. Hier veel ananas en we hebben er een laten slachten, mmmm.
We hebben hetzelfde hotel als ik vorig jaar, alleen ik zat in de kelder en nu hebben we een kamer met balkon met uitzicht op de zee. Wat een verwennerij. En een zwembad. Gerda en ik hebben al ongeveer twintig baantjes gezwommen.
Er schijnt een festival hier te zijn bij de apenrots, zijn benieuwd.
Op de apenrots is een tempel die je door 417 treden te beklimmen kan bekijken. Je hebt vandaar een prachtig uitzicht over de zee en Prachuap en je komt honderden apen tegen. We slaan dit over, hebben dit in 2003 al ondernomen (en ik vorig jaar voor de tweede keer).
Dit was het weer voor vandaag, over het festival horen jullie in het volgende berichtje.
Bedankt allemaal voor de leuke reacties, we lezen ze met plezier.
Knuf, knuf van ons.

• 29 Januari 2015 - 14:41

Vera:

lieve meiden wat blijft het toch leuk om de verhalen te lezen en Jennie al ben je er al een keer geweest het blijft leuk ook de foto's zijn weer bijzonder. nog een paar nachtjes slapen en wat dagen fietsen en dan zit het hele avontuur er weer op. geniet dus nog maar goed en snuif alle geuren goed op, want dan kunnen jullie er weer een jaar tegen. hier is het koud en kil met zo nu en dan regen.
    Liefs voor jullie en groetjes Vera

• 29 Januari 2015 - 15:16

Liesbeth:

Als je op de kaart kijkt,wat een afstand hebben jullie afgelegd en een behoorlijk eind langs de kust,machtig! En wat zal je straks lekker bezig zijn met je fotoboeken,een lantaarnpalenboek,een vogelbekdier,een tuktukboek,een vriendinnenboek...
    En wat Vera zegt .geniet nog even van de geuren,het kleurrijke buitenzijn en van elkaar op reis
    Liefsbeth

• 29 Januari 2015 - 19:24

Carla:

Prachtig. En ja leuke info over de vogels, wat zien jullie er veel! Wij zien momenteel weer veel kuifeenden, enkele fuuten, twee zwanen, aalscholvers en af en toe een doodaars. En we hebben waarschijnlijk twee bewoners voor het vogelhuisje: koolmezen. Wat weer een leuke locatie waar jullie zijn. Ook nog gezwommen daar? Zoals Vera al zei, het is hier koud en nat, dus geniet vooral nog even van de warmte en de korte rokjes. Carla en Evert.

• 29 Januari 2015 - 22:27

Johanna:

Hoi meiden, leuk dat jullie die grot bezocht hebben, prachtig die foto's. Ik herinner me nog van jou Jennie dat je daar geweest was vorig jaar. Heerlijk om zo met jullie mee te reizen, met foto's en verhalen. Genieten jullie nog maar even van het mooie weer daar, hier is het koud en winderig. Liefs Johanna

• 30 Januari 2015 - 10:05

Ted :

Ha die zussies, jammer dat de lichtinval nu niet zo mooi was in de grot, ik herinner mij de foto van het tempeltje in de zon van vorig jaar, sprookjesachtig was dat, maar het zal evenzogoed erg mooi geweest zijn en leuk dat je het nu ook aan Gerda en Els kon laten zien.
    Leuk de foto met de vogel op de schoenen en wéér een lantaarnpaal gescoord.
    Veel plezier nog in Prachuap en voor morgen (zaterdag?) een mooi treinreis naar het noorden, nog even lekker genieten meiden.
    xxx vanuit een wit besneeuwd Waddinxveen

• 30 Januari 2015 - 12:19

Carla:

Vanochtend een wit laagje overal met een lekkere zon erbij. Dus een heerlijk rondje gelopen.
    Wordt tijd voor een echte wandeling. ;-)