Laatste dag Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Laatste dag Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Laatste dag Ayutthaya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

22 Januari 2018 | Thailand, Ayutthaya

Dinsdag 22 jan
De fietsen staan ingepakt klaar. Morgen verlaten we Ayutthaya. Liesbeth en Annemarie gaan naar Amsterdam en Els en ik naar Phuket.
Ayutthaya is een vroegere hoofdstad van Thailand. De binnen (oude) stad is omgeven door water: de Lopburi rivier, de Pasak en de Chao Phraya. Eigenlijk een eiland. Ayutthaya staat op de Unesco werelderfgoedlijst. Overal waar je fietst zijn oude Khmertempels.
Als je de oude stad verlaat, kan dat over een brug of met een van de vele pontjes.
Gisteren zijn we met een pontje de Chao Praya overgestoken. Je komt dan in mooie kleine dorpjes. Deze keer in een moslimdorpje. We mochten de moskee bekijken. Buiten waren ze een viscurry aan het maken. Het rook heerlijk.
We hebben een prachtige Khmertempel en een katholieke kerk bekeken.
Tegen de avond gingen we nog een rondje fietsen en kwamen een feest tegen. Wat voor feest, geen idee. Er was een band, een mengeling van jazz en Thaise muziek. En een soort Thaiboksen, maar dan met zwaarden. Een leuk gezicht.
We zitten vlak bij een grote, gezellige avondmarkt met allerlei heerlijk eten.
‘s Avonds naar de klassieker geluisterd. Ajax-Feyenoord. Uitslag 2-0. Jammer voor de Feyenoordfans, maar wij waren blij.
Wat het verkeer betreft, voelen wij ons geen moment onveilig. De Thai heeft geen haast. Als ze ons willen passeren, doen ze dat heel rustig of blijven achter ons rijden. Met oversteken stoppen ze vaak en laten ons voorgaan. Naar elkaar toe gebeurt hetzelfde.
Vandaag stond in het teken van ons naderende vertrek. De eigenaar van het guesthouse heeft voor dozen gezorgd. Om een uur of twaalf werden ze bezorgd. Kleinere dan we gewend zijn, maar de fietsen zijn lekker compact ingepakt. Morgenochtend worden we om zes opgehaald door een minibusje, dat ons naar het vliegveld brengt.
We hebben een heerlijke tijd gehad, hebben ruim 800 km gefietst door een schitterend stuk Thailand. De enige fietspech waren twee gebroken spaken en een nieuwe buitenband bij Annemarie. Afkloppen, Els en ik hebben nog ruim drie weken.
We gaan elkaar missen.
Het volgende bericht zal van Els en mij komen vanuit Phuket of omgeving
Goede vlucht Annemarie en Liesbeth en hopelijk zijn jullie weer snel gewend aan ons mooie kikkerlandje.
Doeiiiiii

• 22 Januari 2018 - 16:46

Lieneke En Hans:

Jammer dat er al weer een einde is aan de fietsreis vanuit Chiang mai. De twee dames Annemarie en Liesbeth een goede terug reis gewenst en de 2 andere dames een goede reis naar Phuket.
    We blijven de verhalen lezen en beleven de avonturen met jullie mee vanuit Nederland.

Groeten,

Lieneke

• 23 Januari 2018 - 10:41

Carla:

Goede reis naar huis en naar Phuket, lieve meiden.

• 23 Januari 2018 - 14:25

Vera Voogd:

war zal het weer vreemd zijn om niet met z'n 4 er te zijn en voor Liesbeth en Annemarie is het
    een natte thuiskomst. het weer kan nog veranderen, maar nu is het regen.
    Ik was gister blij verrast met de tel. heb het rustig gehad en dat was ook de bedoeling.
    Carla zo bij mij voor de thee os iets anders.
    Groetjes Vera