Veel druk verkeer - Reisverslag uit Lam Luk Ka, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Veel druk verkeer - Reisverslag uit Lam Luk Ka, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Veel druk verkeer

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

10 December 2023 | Thailand, Lam Luk Ka

9 dec.

Gisteren ontmoette ik een fietser uit Singapore. Hij was eerst in Zuid Oost Thailand, maar daar regende het erg. Hij gaat nu een vriend van het vliegveld ophalen, dan gaan ze met de trein naar Chiang Mai en fietsend terug naar Bangkok.

Oja, gisteren na het fietsen hadden we trek in een biertje. In het resort hebben ze geen bier. Els ging op zoek. Terwijl Els weg was werd er geklopt. Staat er een vrouw met twee biertjes voor de deur. Ze glunderde helemaal. Het was een cadeautje. Zo schattig.

Het is twee uur en we hebben een prachtige kamer in Luka House.

Een kamer beneden met een groot terras waar we lekker buiten kunnen zitten op onze stoeltjes. We blijven twee nachten. Het is 33 graden en voelt erg warm.

We hoefden maar een paar kilometers te fietsen dachten we, maar het werden er 12. Kwam ook omdat onze eerste keus het niet werd.

En het laatste stukje langs een drukke weg. Zo druk, dat we op de stoep hebben gefietst met allerlei obstakels: reklameborden, rollen electriciteitdraad, stukken zand. Stoep op, stoep af. Achteraf kregen we er de slappe lach van.

Maar het eerste stuk was prachtig: rijstvelden, een man in een bootje die met netten aan het vissen was, witte reigers, bananen- en papayabomen.

Zo’n fijne afsluiting van de dag. Naar de avondmarkt op de fiets over een prachtig fietspad. Morgen bij licht bekijken.

10 dec.

Bij het hotel staat een watertap. Voor 1 bht kan je 1,5 liter tappen, nog geen 3 cent.

Vanmiddag op de fiets uitgezocht hoe we morgen verder moeten en dat dat moet gaat lukken zonder grote wegen.

In het eethuisje waar we wat lunchten, kregen we een hapje: een cocospuddinkje in een plantenblad. Haar moeder had die gemaakt. Heerlijk.

We hebben een rustige dag vandaag. Vandaar dat er verder niet meer te vertellen is.

Fijne zondag en doei. De zussies.

• 10 December 2023 - 09:10

Piet En Dominique De 2 Belgen :

Whaaw lieve zusjes, fijn dat we elkaars reizen kunnen blijven volgen, al 13 jaar lang sinds we elkaar in Laos ontmoet hebben [e-1f64f] geniet verder van dit prachtig land, wij zijn op weg naar de luchthaven in Phnom penh om spijtig genoeg het ook zo prachtige Cambodja te verlaten en de vrieskou in België op te zoeken [e-1f91e]Vele groetjes van Dominique en Piet

• 10 December 2023 - 09:19

Johanna:

Leuke foto's weer. Wat zijn de mensen daar aardig. Ik kan me goed voorstellen dat het af en toe voelt als een beetje thuiskomen. Dikke knuffel voor jullie. Johanna

• 10 December 2023 - 09:25

Mary V Vliet :

Weer een mooi vervolg van jullie reis. Met mooie foto's Weer een leuk onderkomen en vers water bij de hand. Wat wil je nog meer.

Gr van Mary.

• 10 December 2023 - 09:26

Margreet Koot:

Ik zie het helemaal voor me. Je beschrijft goed de sfeer en er komen allerlei herinneringen boven. Mooi. Goede reis en ook rustige dagen.

• 10 December 2023 - 09:54

Liesbeth:

ik zie jullie lopen met bezwete hoofden indie drukte en denk aan de man met de hamer die altijd een keertje langskomt maar ook weer snel vergeten is en vandaaf lekker rustig met af en toe een sudokutje[e-1f92d]

• 10 December 2023 - 10:11

De Beneden Buurvrouw☺️:

Goedemorgen dames, Wat een avontuur weer en wat een lieve mensen leven daar. Lekker temperatuur ook. 33 gr. Hier is het nat en winderig. Heel veel fiets plezier nog. Vr.gr. uit Zaandam

• 10 December 2023 - 10:33

Yvonne T. :

Wat een leuk verhaal weer, fietsen over de stoep met alle opstakels. Zie het helemaal voor me [e-1f603]. Fijne dag [e-1f44d]

• 10 December 2023 - 10:46

Vera Voogd:

Lieve meiden, wat genieten jullie weer van de reis het is een genot om alles te lezen. Het is beter dan hier, koud en regenachtig en totaal geen zin om mijn tafel op te ruimen ( ligt vol met kaarten om te schrijven) bah bah .

vanmiddag naar het Concertgebouw om te luisteren naar een concert van de componisten Bartók en Sibelius en daarna eten bij Loetje, kever met uitgebakken spekjes en uien met patat met mayonaise [e-1f63b]

Ik kijk uit naar het volgende verslag. Liefs Vera

• 10 December 2023 - 11:20

Ad:

[e-1f618] Goede morgen zussen

het is weer heerlijk genieten van jullie fiets tochten

mooie foto's en het heerlijke Thaise eten.

Blijf lekker genieten,dan genieten wij mee.

Groetjes uit Zevenhuizen.

• 10 December 2023 - 14:38

Angelique :

Wie goed doet goed ontmoet!

Wat een lieve mensen daar, net als jullie!

• 10 December 2023 - 23:00

Lieneke Castel:

Mooi verhaal en dit is nog maar het begin van iedere dag een avontuur. Gezellig samen.

• 11 December 2023 - 09:08

Hedwig:

Heerlijk Jennie om jullie verslagen te lezen, zo reizen we een stukje met jullie mee.Leuke foto’s. Heel veel plezier dames en veel mooie ontmoetingen!

• 11 December 2023 - 09:19

Ferry :

1. Hoi zussies, jullie genieten weer volop. Dat is niet zo verwonderlijk. Zulke lieve Thaise mensen in zo'n mooi land. Ben nu een kleine 2 weken terug in NL. Heimwee naar de warme mensen en temperaturen. Veel plezier! Ferry en Camiel

• 11 December 2023 - 11:02

Ferry :

Waar zijn jullie nu? Richting Mekong??

• 12 December 2023 - 11:10

Joke Loendersloot:

Heerlijk om een klein beetje met jullie mee te reizen. En ook laten jullie mij mee genieten van de mooie beelden.

Leuk als ze je dan komen verassen met een Biertje en dat vol trots te brengen. Geniet met nog heel veel lekker eten en drinken.

liefs uit een somber Gouda [e-1f384][e-1f9d1]‍[e-1f384][e-1f618]