Heel veel fruit - Reisverslag uit Khlong Luang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Heel veel fruit - Reisverslag uit Khlong Luang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Heel veel fruit

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 December 2023 | Thailand, Khlong Luang

11 dec. ‘23

Vanochtend om half zeven op de fiets. Het was 26 graden en toen we op de plaats van bestemming waren 34. Morgen ook weer vroeg weg.

We zijn in Khlong Luang na een mooie fietstocht langs mooie, smalle kanalen en rivieren. Zo genieten. Geen stukje niet mooi.

Het hotel is prima.

Voordeel van vroeg weg gaan is, dat je onderweg monikken ziet die eten ophalen voor hun tempel.

Op zoek naar een eettent kwamen we een gigantische soort veiling tegen met allemaal fruit.

Durian, jackfruit, pomelo, annanas, mango, banaan, avocado, en nog veel meer en van alles duizenden. Dit hadden we nog nooit gezien.

We kregen allebei een hand ongebrande pinda’s en onze lunch werd pomelo.

12 dec.

Weer voor half zeven vertrokken met 26 graden en nu zitten we in Ayutthaya. Jippie. Zo thuiskomen. En we hebben een hotel in het centrum: Tawee Home. Een heerlijke kamer, we zijn blij.

De fietstocht hierheen was top en grappig. Het eerste stuk langs een irrigatiekanaal en rivier tot we bij een snelweg kwamen waar we eerst onderdoor moesten en daarna aan de andere kant een stuk volgen.

De tunnel onder de weg door was voor brommers en wij tweeën. Honderden brommers en wij konden er echt niet fietsen, dus lopend met een sliert brommers acher ons aan. Was een film waard.

En hoe dichter we bij Ayutthaya kwamen hoe meer boeddhistische tempels, van die rood, geel en goud. Onze koffiestop houden we bij voorkeur bij een tempel. Gisteren een Hindoetempel en vandaag een Boeddhistische.

Ayutthaya was vroeger de tweede hoofdstad van Thailand en er zijn veel ruïnes van khmertempels. Het is omringd door water. Over de rivier varen sleepboten met gigantische schuiten er achter. Het gaat heel traag en het is een mooi gezicht om te zien.

In het volgende verslag meer over Ayutthaya. We blijven hier een paar dagen.

Ik ga foto’s uitzoeken en alles op de site zetten.

Iedereen bedankt voor de fijne reacties en liefs van ons.

• 12 December 2023 - 11:37

Johanna:

Prachtig dat beeld van Kwan-Yin voor de tempel.

• 12 December 2023 - 12:03

Lieneke Castel:

Mooi wat jullie weer mee maken. Al dat fruit, heerlijk.

Gr. Lieneke en Hans

• 12 December 2023 - 13:47

Blacky:

Ah ga jullie weer volgen, leuk. Geniet er van. Blacky

• 12 December 2023 - 14:22

Vera Voogd:

dag meide! wat leuk om de namen van de steden te lezen, omdat ik daar ook ben geweest.

puur genieten. Op naar het volgende avontuur. Groetjes Vera

• 12 December 2023 - 20:22

Angelique:

Prachtig die zonsopgang!

• 12 December 2023 - 22:31

Mary V Vliet :

Dames, wat hebben jullie weer veel gezien onderweg. Goed bezig zou ik zeggen. En al dat lekkere fruit, lijkt mij heerlijk om te proeven. Wel vroeg op maar zo te zien en te horen vinden jullie dat niet erg. Ik zou zeggen tot hoors.

Gr Mary v Vliet

• 13 December 2023 - 06:18

Ferry :

Het is weer GENIETEN met hoofdletters!

• 13 December 2023 - 08:30

Ferry :

De tempel complexen in Ayuthaya zijn door de Thais gebouwd. De Khmer waren de vijand. Net als de Birmezen. Die laatsten hebben Ayuthaya verwoest. Zijn jullie ooit in Sukhotai geweest?

• 13 December 2023 - 23:00

Nelleke:

Wat een prachtige foto’s van jullie belevenissen in Thailand. Leuk om zo met jullie mee te reizen. Grt Nelleke.

• 14 December 2023 - 12:33

Dominique En Piet:

Mjammie als dat lekkers!

je komt onmiddellijk heerlijk tot rust in die prachtige tempels eh.

Genieten maar!