Vrijheidsbeeld, Chinatown en High Line Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Vrijheidsbeeld, Chinatown en High Line Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Vrijheidsbeeld, Chinatown en High Line Park

Blijf op de hoogte en volg Jennie

08 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Ook zonder Eelco word ik moe. Wat heb ik weer een afstand afgelegd.
Laten we beginnen met het ontbijt. Dat was weer gezellig. Er was niemand jarig, maar toch cheesecake. Zo lekker. De Feyenoorder Wolter vertrekt vanavond. Jammer want de ontbijtjes waren gezellig met hem. De Groningers zijn er morgenochtend nog, maar vertrekken morgenmiddag. Wie weet komen er nieuwe Hollanders. Stom, maar dat is toch wel gezellig zo in de ochtend.
Inmiddels heb ik van Georgia te horen gekregen dat ik niet de oude kamer van Suus en Eelco krijg, maar de oude kamer van de Groningers. Ik heb me geïnstalleerd en het is een heel mooie kamer. Kleiner dan de vorige, maar met waterkoker. Lekker thee op bed ’s ochtends.
Na het ontbijt in de metro gestapt richting de Ferry naar Staten Island. Die Ferry vaart langs het Vrijheidsbeeld en is gratis. Ook zie je weer de prachtige Skyline van Manhattan. Nu van het gedeelte waar de financiën geregeld (?) worden, Wall Street. Mooi.
Vanuit de ferry ben ik gaan wandelen. Eerst door het Battery Park naar de Trinity Church. Deze ligt verscholen tussen de wolkenkrabbers. Daarna langs waar de Twintowers hebben gestaan. Ik heb mij nooit gerealiseerd dat zij zo midden in de stad stonden. De gebouwen rondom zijn nog steeds zwart geblakerd, bijvoorbeeld Century 21 (dat is een soort Bijenkorf). Ik ben niet bij het WTC Visitor Center geweest. Er stond een giga rij en ik wilde dat ook niet. Het was zo al indrukwekkend genoeg. Zo’n gat midden in de stad.
Vandaar langs de Brooklyn Bridge richting Chinatown. In het Columbus Park zaten allemaal oude Chinezen te kaarten en andere spelletjes te doen en muziek te maken. Bijzonder gezicht.
Dan heb je nog Little Italy. Daar woonde vroeger een grote Italiaanse gemeenschap, nu zijn het voornamelijk Italiaanse eettentjes.
Daar ben ik weer in de metro gestapt richting High Line Park. Dat was de verrassing van de dag. Op een stuk voormalige spoorbaan heeft de Nederlandse tuinontwerper Piet Oudolf een tuin aangelegd met bloemen, planten en bomen. Alles staat in bloei. Zo mooi. En dat tien meter boven het New Yorkse straatleven. Je kijkt uit over de Hudson River en de oude pakhuizen van het Meatpacking District. Wie ooit nog naar New York gaat, moet dat zeker niet overslaan.
Na deze pracht weer de metro in gestapt richting kamer.
Metrostation 116 Street is het dichts bij. Nu zijn er drie metrolijnen naar 116 Street die een km of wat uit elkaar liggen. Ik heb de meest westelijke genomen en had nog een lekkere wandeling in de buurt.
Om de hoek van waar ik verblijf zit een pizzeria, daar heb ik een biertje op het terras gedronken en ’s avonds heb ik aan de overkant van de pizzeria gegeten (Suus en Eelco weten wel waar). Dat is een koffietentje waar je lekker kan eten. Ik heb kaasravioli gegeten. Lekker.
Om een uur of negen was ik weer op mijn kamer.
Een leuke dag was het weer. Straks naar het Central Park. Eerst uitzoeken waar de fietstocht start en dan daar in de buurt wat rondwandelen. Ik ga er weer wat van maken en vind New York nog steeds leuk.

  • 08 Mei 2013 - 13:45

    Els:

    Nou Jen je verveel je niet, er is heel veel te zien
    Heftig om de plek te zien waar de twintowers gestaan hebben en dat de gebouwen er nog zwart geblakerd bij staan.
    Vandaag je fietstocht, leuk geniet ervan.
    Tor het volgende verslag xxx Els

  • 08 Mei 2013 - 14:03

    Jennie Van Paassen:

    Voorlopig plenst en onweert het. Maar dat mag de pret niet drukken.

  • 08 Mei 2013 - 19:38

    Hans En Ted :

    Je hebt weer heel wat gedaan Jennie, vind je het gek dat je er moe van bent, zoveel gewandeld en alle nieuwe indrukken, lol
    Als het goed is ben je nu lekker aan het fietsen, hopelijk is het droog geworden bij jou, ben benieuwd waar je allemaal geweest bent.
    Mooie kamer heb je trouwens, ziet er chique uit.

    Liefs, Ted

  • 09 Mei 2013 - 10:22

    Ineke:

    Wat heerlijk genieten zo te lezen.
    Wij verblijven tot maandag in Garsthuizen. We genieten er ook van. Morgen komen Anne, Luuk en Suze. Lekker.
    He Jen heel veel plezier en tot je volgende bericht.
    Liefs van je zussie.

  • 09 Mei 2013 - 17:04

    Suus:

    Hey Jennie,
    zo te lezen amuseer je je daar wel. Ik zei toch dat je naar High Line Park moest.
    Leuk hè?!
    Nog veel plezier daar en doe je Georgia de groetjes?
    Liefs, Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 189148

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: