I remember you well in the Chelsea Hotel - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu I remember you well in the Chelsea Hotel - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

I remember you well in the Chelsea Hotel

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

09 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Dat hotel heb ik gezien. Gaaf hè!
Gisterenochtend toen ik wakker werd plensde en onweerde het. Dat had ik niet besteld. Rennen door de regen naar het ontbijt. Dat is namelijk in een ander huis. Het huis waar we de tweede en derde nacht zaten. De Groningers waren er nog en we hebben weer heerlijk bijgekletst tijdens het ontbijt.
Georgia legde mij uit hoe ik bij de start van de fietstocht moest komen en ik wilde ook naar Chelsea. Ook dat heeft zij mij gewezen. Ze is heel behulpzaam en attent en een heel mooie vrouw. Ze kleed zich mooi, met bijzondere sieraden. Grote kettingen, ringen en armbanden.
Er was deze keer geen taart, maar heel veel ander lekkers. Brood met heerlijke kaas, cornflakes en van allerlei cakes, croissants, koffiebroodjes, etc. en heerlijke grote bekers thee.
Na het ontbijt was de regen opgehouden, maar zo te zien kwam er nog genoeg. Ik besloot om naar het Central Park te gaan en vandaar naar de pier aan de Hudson River voor de fietstocht.
Goede keus. Ik begon in noord en ben het hele park naar zuid door gewandeld. Een mooi park waar veel hardgelopen, gewandeld en gefietst wordt. Ik heb veel eekhoorntjes gezien en weer mijn roodborstmerels.
Toen ik het park uitkwam begon het weer te plenzen. Ik heb gelukkig mijn regenjas mee, maar geen regenbroek. Na wat gezoek vond ik de metro en ben naar Times Square gereden. Vandaar was het nog een stukje lopen naar de pier. Bij het metrostation heb ik thee gedronken en een paraplu gekocht.
Ik was ruim op tijd bij de pier en de fietsverhuurder (waar de tocht begint) was nog gesloten. Om twee uur was die nog steeds gesloten. Ik bij de buren gevraagd en zij zeiden dat ze alleen ’s ochtends open zijn en vast en zeker met die regen niet gingen fietsen. Na nog even gewacht te hebben, liet ik het maar voor gezien. (Ik heb ze net een e-mail gestuurd en wacht maar af. Gelukkig was het maar $ 32). Ik vond het niet heel erg dat het niet doorging met dit weer.
Eerst maar weer terug lopen naar Times Square. Het was inmiddels wel droog. Ik besloot om naar de wijk Chelsea te gaan. Ook dat was weer een goede keus. Eerst naar het Chelsea Hotel, waar Leonard Cohen zo mooi over zingt over zijn relatie met Janis Joplin. Ik had het hotel als eens op een video van Cohen gezien, maar het is altijd leuk om het in het echt te zien. Daarna naar de Chelsea Market . Dat is echt een aanrader (van Eelco). Een overdekte markt met allerlei eten en bijzondere winkeltjes. Bijvoorbeeld een winkeltje met de mooiste cup cakes, een funny foodart winkel, eentje met ijs art (hoe verzin je het), een winkel met allemaal hippiekleden, kussens, sjaals e.d. Hier haalt Georgia vast spulletjes voor haar kamers. Een sieradenwinkeltje. Een wijnwinkel. Een boekwinkel met de mooiste kaarten. Winkeltjes met koffie, chocolade, thee, echt te veel om op te noemen. Je kijkt je ogen uit. Ik liep denk ik met mijn mond open door die market.
Er zijn heel veel restaurantjes waar je kan eten. Broodjes, Italiaans, Thais. Ik heb bij de Thai gegeten, Pad thai. Heerlijk.
Toen ik weer terug liep naar de metro, kwam alles me bekend voor. Ik was daar gisteren ook al geweest. High Line Park ligt gewoon in Chelsea, maar dat wist ik niet. Oriëntatie is niet mijn sterkste punt.
Ik vond het wel weer genoeg voor vandaag en besloot om terug te gaan naar mijn kamer. Na wat zoeken naar de goede metro en nog even een biertje op de hoek bij mij was het alweer een uur of negen en heb ik mij op bed geïnstalleerd en heb DWDD en het journaal op uitzending gemist gekeken.
Al met al weer een super dag.
Straks naar het MOMA en Top of the Rock en dan heb ik Eelco zijn lijstje helemaal afgewerkt. .

  • 09 Mei 2013 - 17:24

    Hans En Ted:


    Ha die Jennie

    Jammer dat het niet gelukt is met de fietstocht, maar in plaats daarvan heb je toch weer hele leuke dingen gedaan, wat leuk ook dat je bij het Shelsea Hotel geweest bent, Leonard Cohen zingt daar zo mooi over.
    Zo te lezen heb je nog geen verveelmomenten gehad, maar dat past ook niet bij ons, altijd lekker bezig zijn, geen minuut verloren laten gaan.
    Geniet nog even van je laatste dagen in New York.

    Dikke kus van Hans en Ted

  • 09 Mei 2013 - 18:27

    Ger:

    Ha die Jen, klinkt leuk zeg, echt helemaal New York gedaan straks. Heb alleen deze laatste gelezen, rest komt als ik weer thuis ben, het is weer bedroevend gesteld met de WIFI in het hotel. De groeten van alle marokkanen die je kent xxxx Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 1636
Totaal aantal bezoekers 189417

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: