Tangalle - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Tangalle - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Tangalle

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 Juni 2013 | Sri Lanka, Tangalla

We verblijven op dit moment in het Ibis Guesthouse in Tangalle. Els, Gerda en ik waren hier 1 ½ jaar geleden ook een nachtje. Els en ik werden meteen herkend. Ja wat wil je, je valt wel op, drie vrouwen op de fiets. Het is een prachtig guesthouse aan de het strand. Vorige keer hadden we een vrijstaand huisje en nu zitten we boven het restaurant met uitzicht op de zee. Daar zijn drie kamers. Mooie, ruime kamers met een douche die een 10 verdient en heel grote bedden. Een heel verschil met CB Paradise. Daar scoorde de douche een grote onvoldoende en was alles een beetje vies. Het eten daar maakte een hoop goed en de service. De broers wilden alles voor ons regelen en dat is heel makkelijk.
We werden maandagochtend om 9 uur opgehaald door de zelfde chauffeur die ons van het vliegveld haalde. Lekker luxe, een auto met airco die meteen uit deden. Veel te koud.
We reden met de auto langs de zuidkust naar het oosten, waar Els, Gerda en ik 1 ½ jaar geleden ook gefietst hebben. Onderweg hebben we de Weherahenatempel bezocht. Bij die tempel staat een 39 meter hoge Boeddha. In de tempel bevindt zich een tunnel met ongeveer 20.000 stripfiguurachtige muurschilderingen over het leven van Boeddha en palmbladmanuscripten. Heel bijzonder.
Ted had op internet thuis een onderkomen gevonden in Rekawa, even ten oosten van Tangalle. Een klein resort aan een lagune. Huisjes met palmbladdaken. Daar zijn we heengereden, maar het zag er uitgestorven uit. De beheerder wilde wel dat wij daar bleven en liet ons een huisje van binnen zien. Hij deed de deur open en het eerste wat we zagen was een vleermuis die als een gek door het huisje vloog. Sorry, maar daar zouden we geen oog dicht doen. Jammer, want de natuur was prachtig daar en zo stil. Daarom besloten we naar het Ibis Guesthouse te gaan kijken en dat is het helemaal.
Het is nu dinsdag half 9 ’s avonds. Vannacht heb ik heerlijk geslapen met als achtergrond geluid de golven. Wat wil een mens nog meer. Na het ontbijt hebben wat zitten internetten. Onder andere heeft Ted de foto’s van het resultaat van de klus op haar weblog gezet. Als je ze wilt zien:
hansentedinsrilanka2.waarbenjij.nu bij het stukje ‘afscheid van de familie’. Daarna zijn we gaan wandelen naar de haven van Tangalle. We zitten zo’n 3 ½ km buiten het dorp. Een leuke tippel. In de haven liggen heel veel vissersbootjes. Blijft altijd leuk om naar te kijken.
Na de wandeling terug naar het guesthouse, waarna Els en ik nog in de omgeving van het guesthouse gewandeld hebben. En … we hebben een aap gezien. En ook nog twee spechten. Van die grote rode. En nog een stuk of wat parkieten.
Morgen gaan we fietsen als het allemaal gaat lukken. Leuk, heb ik zin in.
Ik kap er nu mee, ga zo aan een nieuw boek beginnen.
Lfs van ons

• 12 Juni 2013 - 08:17

Ad:

Ziet er weer goed uit waar jullie nu zijn,mooi guesthouse,mooie omgeving.
    Wat betreft het fietsen? kunnen jullie daar makkelijk aan fietsen komen?
    Geniet er van.
    gr.Corrie en Ad xxx

• 12 Juni 2013 - 20:00

Carla:

Mooie plaatjes vriendin. Vooral die van de schoolmeisjes met hun witte jurken. Prachtig.
    Over een paar dagen hoop ik jullie ook te kunnen verrassen met mooie plaatjes en leuke verhalen. Nog twee nachten, spannend.

• 12 Juni 2013 - 20:09

Carla:

Ps: kleine correctie op het adres weblog Ted: géén www ervoor en een punt na de 2.
    Die fotoos zijn ook mooi. ;-)