Hangen bij het zwembad - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Hangen bij het zwembad - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Hangen bij het zwembad

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

05 Januari 2015 | Thailand, Pattaya

4 januari
Rustig dagje. Beetje gefietst, beetje geshopt, aan het zwembad gezeten. ’s Avonds op de avondmarkt gegeten.
We hebben bij het treinstation geïnformeerd naar de trein naar Chachoengsao. Die willen we woensdag nemen en van daaruit naar Ayutthaya fietsen. Twee uur met de trein en 100 km afstand. Hij vertrekt hier om 14.20 uur.
We blijven mooie lantaarnpalen zien. Dat is toch heel bijzonder hier in Thailand.
Annemarie, wij hadden ook zwemvesten aan op de ferry. Op de heenweg naar Ko Si Chang moest iedereen er een aan. Terug niet, maar hebben we het wel gedaan. Al die enge verhalen over veerboten die in brand vliegen en stuurloos ronddobberen.
Hier in het resort zitten drie vrouwen en drie mannen uit de noordelijke bergen. Zo grappig om te zien hoe ze hier rondlopen en verwonderd om zich heen kijken. Ze zien er mooi uit.
5 januari
Vanochtend het Heiligdom der Waarheid (Wang Boran) bezocht. Tip van Ferry. Dit is een 105 meter hoge houten paleistempel geïnspireerd op de oude Khmertempels van Angkor. In 1981 is de bouw begonnen en men is nog steeds bezig met houtsnijwerk. Tientallen jongeren zijn hier mee bezig. Het is een imposant gezicht. Het bouwwerk ligt aan zee ten noorden van Pattaya, niet ver van ons resort. We hebben daar in de buurt langs een kanaaltje gefietst. Langs dat kanaaltje stonden allemaal huisjes en tussen de huisjes en het kanaal een pad van ongeveer een meter. Het was een mooi stukje om te fietsen. Je rijdt bijna door de kamers van de bewoners en ziet hoe ze bezig zijn met eten koken enzo. Brommers rijden er ook tussendoor.
Gerda we hebben ons tot nu toe rustig gehouden. Vanavond gaan we naar de Walking Street. Het is onze laatste avond hier, maar we zullen ons gedragen.
Dit was het weer, hoewel ik het gevoel heb dat ik iets vergeet te melden. Dat komt dan later.
Weer veel lfs en xx van ons.

• 05 Januari 2015 - 10:19

Ineke:

Heerlijk relaxen nu voor jullie. Fijn resort zo te zien.
    Zo mooi die tegenstellingen van die prachtige lantaarnpalen en het samenwerken van een familie, zo basic. En dat houtsnijwerk mooi hoor.
    Goh Ger nog een weekje dan ben je er, dan jullie laatste episode van de reis.
    Geniet ervan lieve groet en kus van Ineke.

• 05 Januari 2015 - 10:54

Liesbeth:

Wat geniet ik van je verhalen en je foto's Jennie,ze zijn prachtig en Els hoe is het met de vingerpoppetjes?,geef je ze nog veel weg ;ik heb een hele pagina van ze in mijn fotoboek.
    Als het goed is heb je die nu via de mail en kan je het lekker bekijken
    Liefsbeth

• 05 Januari 2015 - 12:00

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    Wat een prachtige foto's van die paleistempel, heel bijzonder! Ook mooi de traditionele klederdracht. Bizar dat je zo wat bij die mensen binnen rijdt. Ik zou wat meer privacy willen hebben.
    Liefs Johanna

• 05 Januari 2015 - 12:44

Vera:

Meiden in de 1ste plaats een heel goed NJ en een behouden thuiskomst.Wat is het leuk om alle verhalen te lezen en ook de foto's te zien. Ik kan me voorstellen, dat jullie die zwemvesten wel aandoen. Veiligheid voor alles .
    Els wanneer ga jij nu weer terug naar Nederland of overlap je nog een paar dagen met Gerda??
    Geniet en tot de volgende verhalen. Lfs Vera

• 05 Januari 2015 - 18:18

Ger:

Wat bijzonder allemaal, meiden, de tempel, het mooie paadje, de vrouwen op het resort, zelfs op een rustige dag maak je van alles mee. Ik verheug me en zie ernaar uit om jullie te zien. xxx Ger

• 05 Januari 2015 - 18:58

Ted:

Prachtig zeg die Paleistempel, heel bijzonder met al het houtsnijwerk, de lantaarnpalen ook weer geweldig om te zien, je verzameling lantaarnpaalfoto's wordt steeds groter Jennie, echt onwijs gaaf dat ze daar zulk mooi werk van maken in Thailand.
    Nog maar een week te gaan dan is Gerda ook bij jullie, dan volgt het laatste gedeelte van jullie mooie reis, maar eerst nog de treinreis morgen en op de fiets richting Ayutthaya, veel plezier weer verder meiden, xxx van ons, Hans en Ted

• 05 Januari 2015 - 23:18

Els:

Genieten hier met Jennie en straks met Gerda.
    En Vera ik ga gelijk met Jennie terug, ik wil niks missen hier in Thailand.en Liesbeth ik heb al 120 vingerpoppetjes uitgedeeld.
    gr Els

• 06 Januari 2015 - 10:39

Margreet:

Wat 'n bijzondere foto's weer. Jullie maken wat mee. Veel plezier meiden, Liefs, Margreet

• 06 Januari 2015 - 19:43

Hnk:

goh wat relax het lijkt wel vakantie nu is het weer tijd voor wat actie we gaan het meemaken !
    groetjes henk

• 06 Januari 2015 - 22:37

Vera M..:

Fijn dat jullie zo genieten !
    en wat een mooie foto,s
    nog veel plezier !Liefs Vera....

• 07 Januari 2015 - 23:02

Annemarie:

Hoi meisjes, ik had dit verslag nog niet gelezen. Maar het is weer een heel andere ervaring, alsof je niet met de fiets bent. Maar die tocht langs het kanaaltje is weer erg leuk, zou ik graag bij zijn, nu toch een beetje. Ja wat een prachtige kostuums dragen die vrouwen!! Lfs annnemarie