Trein en weer heerlijk op de fiets - Reisverslag uit Lam Luk Ka, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Trein en weer heerlijk op de fiets - Reisverslag uit Lam Luk Ka, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Trein en weer heerlijk op de fiets

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 Januari 2015 | Thailand, Lam Luk Ka

6 januari
Ik weet het weer, wat ik nog wilde vertellen.
7 jaar terug waren we ook in Pattaya met Gerda. Toen zaten hier veel Duitsers en stond alles hier in het Thais, Engels en Duits, bijvoorbeeld menukaarten, taxi’s, reclames, Nu zijn het Russen en in plaats van in het Duits staat alles in het Russisch. Net als op de eilanden Gerda.
En wat leuk is hier zijn de songthaews (open busjes) die rond rijden. Je stapt in en uit waar je wilt en betaalt 20 bht voor een ritje.
En Vera, Els blijft de hele reis en komt net als Gerda en ik 4 febr thuis. Met Gerda gaan we ook fietsen, de westkant van de Golf van Thailand.
Gisteren toch nog even de Walking Street doorgelopen. Het was minder spectaculair dan acht jaar geleden. Veel minder meisjes/vrouwen en ladyboys voor de barren. Toen zaten de meisjes/vrouwen gezellig elkaars nagels te lakken enzo, nu niet.
Vanochtend lekker op strand gezeten en daarna naar de trein. Hij kwam keurig op tijd en we waren ruim voor donker in Chachoensao. We hebben een erg mooie kamer in Yenjit Bangalowad Resort. Het zijn de kleine dingen die een kamer extra maken. Bedlampjes, veel stopcontacten, douche door een muurtje afgescheiden zodat de wc niet nat wordt, zeep- en shampoo automaat, grote rol wc-papier, mooie kopjes, mooi gevouwen handdoeken met een bloemetje, dun dekbed, ruim, schoon. En dat allemaal in een kamer en voor 700 Bht.
Inderdaad Henk, het wordt weer tijd voor actie. En .... reigers.
8 januari
Vandaag is Brett jarig en gisteren Ymke. Gefeliciteerd. En natuurlijk alle andere jarigen ook gefeliciteerd.
We zitten in Lam Lukka , 55 km NW van Chachoensao. Een heel mooie fietstocht. Vrij rustige wegen door rijstvelden en langs een watertje. Het is hier heel waterrijk en daardoor groen en veel vogels. Zo genieten. Wat vooral mooi is zijn de openbills (grote ooievaars) die boven de rijstvelden vliegen of er in staan.
We wilden eigenlijk tot Nong Chok gaan en gingen daar wat drinken. Was meteen weer zo gezellig. Een man en vrouw met dochter waren van alles aan het koken met cocos en dat moesten we proeven. Meteen onze lunch bij elkaar geproefd. Ze wilden natuurlijk op de foto met ons. Een hotel of resort was daar niet. Daarom doorgefietst en na veel vragen een nieuw hotel gevonden in Lam Lukka. Een jaar oud. Weer aardig en behulpzaam personeel. Dat was in dat dure spa resort in Pattaya wel anders. Totaal geen service.
We vinden het nog steeds leuk in Thailand. Zo’n fijn reisland. Na de treinreis zijn de falangs ook weer op. Dat zal we zo blijven tot Ayutthaya.
Het nieuws is weer op. Veel lfs en xx

• 07 Januari 2015 - 10:54

Ad:

Hoi zussen.
    Zo Pattaya weer gehad en weer heerlijk van de natuur genieten na een paar
    stranddagen. Mooi die grote ooievaars en die bananen wat zien ze er mooi fris uit.
    Ga er maar weer heerlijk van genieten en over een paar dagen zus Gerda er bij
    toch ook weer gezellig.
    Gr. Corrie en Ad xxx

• 07 Januari 2015 - 13:32

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    het klinkt allemaal heel gezellig. Leuk dat Gerda al over een paar dagen komt. Gezellig. Veel plezier met elkaar.
    XX en een knuffel Johanna

• 07 Januari 2015 - 13:50

Ans:

Lieve meisjes, Jennie gister je groetjes overgebracht aan je tekenvriendinnen en de mooie foto laten zien.
    Jullie bordje met rijst en uien ziet er lekker uit. Dank weer voor het leuke verslag en foto's.
    Fijn weer op de fiets en heerlijk genieten van alles wat je tegen komt. Ik geniet weer met jullie mee. Els en Jennie veel plezier..Liefs Ans

• 07 Januari 2015 - 20:32

Annemarie:

Hoi Meisjes,
    Dat klinkt allemaal weer machtig! De fietsen pasten gelukkig wel ergens....
    Wat een prachtige foto van die bananenboom met die bloem!!
    Veel plezier, lekker uitkijken naar de komst van Gerda!
    Lfs. annemarie

• 07 Januari 2015 - 23:28

Liesbeth:

Effe googlemaps gekeken enjullie zijn bijna alweer in Aytuthaia,tweede missie bijna geslaagd!Niet echt leuk is het dat de Russen zo aanwezig zijn aan de kust.Ik begrijp dat de plannen voor trip 3 zo goed als klaar zijn.Doe de meisjes van the sixty de groeten en leuk weer met zijn drieën en..... Mijnkilo's zitten er alweer aan,jullie steeds slanker?
    Liefsbeth

• 07 Januari 2015 - 23:34

Ineke:

Zo genieten weer van jullie verhalen en foto's.
    Ik krijg zo'n zin. Heel veel plezier lieve meiden.
    Xxxxx

• 08 Januari 2015 - 19:18

Carla:

Leuk verhaal weer Jen. Evert en ik zijn vanmiddag naar de film geweest in de fabriek: donderdagmiddag drie uur zoals je weet. Film heette "Hundred foot journey" en gaat over twee restaurants in Frankrijk: een met een Michelen ster en de andere een indiaans eethuis. Er ontstaat een felle competitie tussen de twee bedrijven, maar komt natuurlijk goed. Zoals het heet: een feel-good movie. Niet te moeilijk maar toch een leuk verhaal mede dankzij de mooie gerechten. Afgelopen week weer heerlijk geschilderd; wel een hele klus waar we mee bezig zijn; het pointilisme. Maar verrassend de resultaten. Je zult het zien. Nu naar de roei voor de societeitscommissie. Zondag is de nieuwjaarsreceptie, waar ik overigens niet bij kan zijn want Brett viert dan zijn verjaardag. Misschien kan ik helpen met de voorbereiding. Meiden geniet straks van ronde drie samen met Gerda. xx Carla

• 08 Januari 2015 - 22:08

Vera:

Het is weer een leuk verslag en wat gek, dat ik dacht dat jij met Gerda alleen door zou fietsen, maar het is weer zoals jullie begonnen zijn. Wat de Russen aangaat die zijn overal in Turkije zijn de mensen niet zo happig op ze. Wat een prachtige foto's leuk de fietsen in het kleine hokje en mooie foto van de bananenbloem. Gisteren het balkon leeg gehaald, want daar gaan ze nu aan beginnen, veel lawaai het eind is dus inzicht.
    Veel plezier en ik zal je verhalen over de NJ bijeenkomst van de roei, de laatste voor mij dit jaar. Lfs Vera

• 09 Januari 2015 - 10:33

De Natuurgroep:

Dag Els,

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. We hebben weer genoten van jullie reisverslagen en prachtige foto's.

We hopen dat je meer zon hebt dan wij. Het is hier echt herfstig in plaats van winter, storm en regen.

We wensen je veel plezier op de rest van de reis. En een behouden thuiskomst.

Groeten van Henny, Peter, Hans, Martin, Suus, Jacques, Kees Jan, Jan, Henny, Vera, Danny en Anne