Zo mooi fietsen - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Zo mooi fietsen - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Zo mooi fietsen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

30 Januari 2016 | Thailand, Phattalung

29 januari
Bij het wakker worden een flinke bui. Ojee, de was hangt nog buiten. Verder prachtig weer. Na het ontbijt zomaar nergens heen gefietst. Wow, wat Is het hier mooi. Onverharde paden langs het meer. Je kijkt je ogen uit. Mannen, een met een kettingzaag palmen omzagen, drie andere daarvan planken zagen met een cirkelzaag op een auto. Fantastisch.
Bootjes overal. Buffels die op het pad staan, waar jij wilt fietsen. Mannen en vrouwen die hun buffel aan het uitlaten zijn. En dan houdt opeens de weg op en moet je weer terug. Helemaal niet erg. In de verte de bergen van Phatthalung.
En bij een piepklein winkeltje een biertje kopen en dat als beloning bij thuiskomst. Wat een leven. En na al die weken genieten we hier nog steeds ontzettend van. We verlangen gerust ook wel naar huis. Naar de (klein)kinderen, familie en vriend(innen). Nog een week en dan zitten we in het vliegtuig.
Henk we passen op het hekje en om je grapje op Facebook hebben we ontzettend moeten lachen (slappe lach).
Leuk Johanna weer tekenen. Ik heb genoeg inspiratie.
Ik heb hier trouwens minder last van de wind, dan thuis. Ook af een toe een flinke bui is niet erg. Het voelt als een warme douche. De temperatuur is overdag ruim boven de 30 graden.
Je zegt het goed Lenie, de kleine dingen maakt onze reis groots.
30 januari
Gisteren twee zwaluwen voor onze raam en vanochtend weer. Leuk wakker worden. De zon schijnt, vogels kwetteren en ontbijt aan de rivier. Wat een verwennerij. Vanochtend zijn er meer gasten, gisteren niet. We zijn wel de enige farangs. Gisterenavond was er in het restaurant een Fransman met zijn Thaise vrouw. Dat is ook de enige farang die we sinds Hat Yai hebben gezien.
Na het ontbijt weer op de fiets. We blijven hier namelijk nog een nacht.
We zeiden tegen elkaar, het tochtje van gisteren is niet te overtreffen. Wel dus. Wat mooi en heel anders hebben we weer gefietst. Langs een kleine Mekong met een onverhard weggetje erlangs. Prachtig groene rijstveldjes. Alles klein. Buffels die weer op ons pad staan. Buffels die uitgelaten worden. Mannen die in die kleine Mekong aan het baden zijn. Witte reigers, de bruine koekoek, zwaluwen, open Bill's en hoog in de lucht de roofvogels. Mooi, mooi, mooi.
In nu sabaien na een biertje aan het water.
Lieve allemaal, bedankt voor de reacties. We kijken er iedere keer naar uit.
Knuf, Knuf.

• 30 Januari 2016 - 11:30

Ineke:

Nou weer genoten van jullie verhaal. Nog een weekje. Leuk jullie weer te zien en te spreken.
    Geniet er nog van. Xxxx

• 30 Januari 2016 - 16:01

Carla:

Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste reactie op jullie prachtige reis in Azie. Jammer dat het zo ver weg is he. Anders kon je af en toe een weekendje daar fietsen. Maar fietsen en wandelen in Nederland is ook fijn. En die buien hebben we hier ook, dus.... ;-)
    Liesbeth had donderdag haar fotoboek mee, erg leuk om de foto's te zien.
    Lieve meiden, geniet van jullie week en fijn om je/jullie straks weer te zien. kus voor allebei.

• 30 Januari 2016 - 21:46

Vera M:

Lieve Meisjes Wat hebben jullie samen genoten ,en nog een week ,het kan nog niet op
    Het is echt een mooie reis he,,,.Hier zie je geen mens buffels uit laten enzo...
    Nog een week...en we zien jullie weer..,ik heb daar zin .Liefs Vera M

• 30 Januari 2016 - 23:00

Ans:

Lieve Jennie en Els, wat stoer meiden samen op een motor met zijspan. Ook deze keer weer mooie landelijke foto's. Heerlijk genieten van de natuur, wat is het een prachtig land. Bedankt dat ik telkens een stukje mee mocht genieten. Volgende week zijn we weer 'compleet' Jennie, ik kijk er naar uit. Meisjes maak er nog een mooie week van met een dikke knuffel van mij voor jullie. xx Liefs Ans.