Mooie tempels - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mooie tempels - Reisverslag uit Phattalung, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mooie tempels

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

01 Februari 2016 | Thailand, Phattalung

31 januari
Nu twee dagen Phatthalung. Dit ligt nog geen 10 km van Lam Pam.
Vanmiddag de tempel Sawan Wat Khuha bekeken. Het eerste wat we zagen waren apen. Leuk. Het was een verrassend mooie tempel. Een jongen met zijn tante sprak ons aan, nam ons mee naar een monnik en door die drie werden we rondgeleid.
Mooie tempel met een grot waar een slapende Boeddha in lag.
Vanmiddag nog een tempel bezocht die op een berg ligt (ik kan de naam van die tempel niet vinden, maar ligt bij de berg Khao OK Talu). Dat werd klimmen. Daar was een vrouwenklooster bij. Een vrouwelijke monnik liep met ons mee. Liet oa de keuken zien. Er wordt gekookt op hout. 's Morgens om half acht eten ze en voor de rest van de dag drinken ze alleen. Ze waren zwarte bonen aan het koken. Daar wordt een drank van gemaakt. We kregen een kopje. Lekker zoet.
Ze zijn een stuk aan het aanbouwen en de trap (volgens een van de vrouwen 1000 treden) aan het opknappen. Ze liepen te sjouwen met zakken zand.
Langs de trap staan Boeddha beelden en helemaal boven een grote hand. Prachtige tempel, zo relaxt alles.
We hebben deze keer een hotel, zelfde als vier weken geleden. Mooie, lichte, schone kamer met een groot bed en een groot balkon.
1 febr.
Veel te veel gefietst vandaag op zoek naar een Coconut handicraft iets. En al voor de tweede keer en weer niet gevonden. We hadden het opgegeven, maar gaan het morgen toch nog een keer proberen.
Toch wel lekker gefietst.
Weer lekker pad tai gegeten op de avondmarkt en voor het ontbijt kleefrijst met mango meegenomen.
Ik ga dit weer plaatsen met foto's. Het volgende bericht zal van Damnoen Saduak komen. Morgenmiddag om vijf uur met de trein. Leuk, hebben we zin in. Lekker met een bedje.
Dag allemaal weer. Dikke xxxx van ons.
Vrijdag vliegen we terug. Als alles goed gaat, zijn we om 20.00 uur op Schiphol met de EK 0149.

• 01 Februari 2016 - 18:49

Johanna:

Hoi meiden, wat een prachtige foto's weer. Leuk dat jullie gewoon rondgeleid worden. Wat een aardige mensen daar allemaal. Heel gastvrij.
    Lekker genieten van jullie mooie hotelkamer. En een goede reis met de trein.
    Liefs Johanna

• 01 Februari 2016 - 19:21

Ted :

Ha die zussies, wat een prachtige vrouwentempel zeg, heb nog geprobeerd om er de naam van te vinden, maar is mij ook niet gelukt.
    De "apenboom" is echt een zoekplaatje, de apen zijn goed gecamoufleerd, bij goed kijken telde ik er 3.
    Morgen met de nachttrein naar Damnoen Saduak, veel plezier en een goede treinreis. Geniet van jullie laatste dagen van jullie mooie reis.
    Liefs van Hans en Ted

• 02 Februari 2016 - 11:17

Carla:

Weer n mooi verhaal. Dankzij de techniek van Evert te lezen

• 02 Februari 2016 - 13:30

Ted:

Foutje, het zijn 4 apen, hahaha

• 02 Februari 2016 - 14:05

Vera V.:

Lieve meiden. Ik denk, dat dit zo'n beetje het laatste verslag is en ik heb er weer puur van genoten. Mooie foto's en ik ben dan ook erg benieuwd naar het fotoboek. Nu eerst maar weer op Schiphol landen.
    Hier in Krommenie is het niet koud, maar toch heb ik een sliert verkoudheid opgelopen. Balen!!
    Jullie nog even genieten groetjes en liefs Vera

• 02 Februari 2016 - 20:30

Ans:

Lieve meisjes, wat weer mooie foto's en een leuk verhaal. Nog een paar dagen genieten, goede reis met de trein morgen. Liefs Ans.

• 03 Februari 2016 - 17:16

Annemarie:

Lieve meisjes,grappig dat die apen qua kleur bijna in die bomen op gaan. weer mooie foto's Jennie, en de eerste foto aan tafel met een biertje zien julllie er heel knap uit. Weten jullie zeker dat je naar huis wilt, het is nl aldoor herfst!!.
    Gauw tot ziens, lfs Annemarie

• 17 Maart 2016 - 11:15

Bettina :

Lieve Jennie, ook al ben je alweer thuis, ik heb genoten van je reisverslagen. Wat een geweldige reis en wat maak je mooie dingen mee. En een prachtige foto's. Leuk dat je dit zo doet met je zusje Els. Liefs.