Armbandjes - Reisverslag uit Kabin Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Armbandjes - Reisverslag uit Kabin Buri, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Armbandjes

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

28 December 2023 | Thailand, Kabin Buri

27 dec. ‘23

Half een en we zijn geïnstalleerd in het Sérenity hotel in Kabin Buri. Een super de luxe hotel met alles er op en er aan. We hebben de goedkoopste kamer, hoe zal een duurdere eruit zien. We betalen veel minder dan bij booking.com

We hebben bijna 55 km gefietst. De helft over een mooie rustige weg met veel te bekijken. We hebben zelfs ijsvogels gespot. De eerste deze vakantie. En drongo’s, maar die hadden we al eerder gezien. Op de foto zetten valt niet mee. Als je langsfietst blijven ze zitten, stop je dan zijn ze hem meteen gevlogen.

De andere helft was een wat drukkere weg, wind zijtegen en omhoog en omlaag. Niet erg hoog, maar toch even aanpoten.

Onderweg kwamen we uitgeperste suikerriet tegen. Die persen ze ter plekke. Dit kwamen we in Vietnam iedere dag tegen. Nuoc mia.

Hier zal het wel iets met Naam heten. Naam is water.

28-12

Een bijzonder luie dag vandaag. De fietsen komen niet van hun plaats.

Ontbeten met joghurt en een soort zoete brinta.

Op het balkon gezeten, Els armbandjes maken en ik lezen.

Tussen de middag door de buurt gelopen en geluncht.

Tijdens de wandeling hebben we een praatje gemaakt met een dame. Ze zat bij een parkje met een meisje van een jaar of twee. Ze heeft in Noorwegen gewoond, in Stavanger. Ze is gescheiden en tien jaar geleden terug gekomen naar Thailand. Ze spreekt goed Engels. Een vingerpoppetje voor het meisje en die was er blij mee.

Daarna wilden we een paar bananen kopen.Je kan alleen een tros met twintig bananen kopen. Kost niet veel, maar toch.

Uiteindelijk snapte de mevrouw dat we er maar vier wilden. Gelukt en we mochten ze niet betalen. Een armbandje wilde ze wel. Iedereen blij.

Bij haar konden we ook water tappen. Vlakbij het hotel zijn wel vier watertappen.

Vanmiddag ons bij het zwembad vermaakt, oa gezwommen.

Deze dag is weer bijna om. Ik ga dit plaatsen met foto’s.

Wij blijven de reacties leuk vinden.Fijn om iets van het thuisfront te horen.

Heel veel liefs weer van ons.

• 28 December 2023 - 12:28

Johanna:

Hoi lieve meiden,

Ik lees de verslagen altijd met plezier. Wat een kunstenaar met wol is Els toch! Leuk hoor. Mooie foto's weer. Geniet maar lekker van alles en alvast een goede jaarwisseling.

Liefs Johanna

• 28 December 2023 - 13:08

Ferry :

Creatief met wol. Brengt vreugde in het Koninkrijk van Vajiralongkorn. Doen jullie goed.

• 28 December 2023 - 13:20

Angelique:

Heerlijk relaxen meiden. En wat een vriendelijke mensen heb je daar, valt me steeds weer op.

En ik wist niet dat je bij bol.com ook kamers kon boeken..

Liefs!

• 28 December 2023 - 13:21

Sonne:

Zoals altijd leuk weer om te lezen. Jullie fietsen misstaan niet in de mooie hal van het hotel. Lijkt wel kunst!

• 28 December 2023 - 13:36

Jennie Van Paassen:

Angelique moet booking.com zijn. Ik heb het veranderd.,

• 28 December 2023 - 13:50

Mary V Vliet :

Alweer 28 December hier is het nu 13.45 al ik dit schrijf, en bij jullie denk ik Alweer de dag bijna om. Hoeveel tijdverschil zitten er tussen beide landen. Mooi hotel zo te horen met een lekker zwembad volgens mij hebben jullie tot nog toe alleen maar mooie overnachtingsplekken gehad. Ga zo door meiden tot het volgende verslag.

Gr Mary v Vliet

• 28 December 2023 - 19:15

Margreet Koot:

Weer zo'n mooie plek om te slapen en altijd iets lekkers om te eten. Bofkonten. Hier stijgt het water te hoog, vooral bij de IJssel, maar het hoogste punt is bereikt. We fietsen hier ook veel en wandelen, soms de plassen ontwijken. We genieten van jullie verhalen en proberen de plaatsen een beetje te volgen. Veel plezier verder met al die lieve mensen die jullie ontmoeten.

Groetjes van Margreet en Frans.

• 29 December 2023 - 10:45

Bettina:

Wat leuk weer om te lezen, Jennie. Wat een lieve mensen ontmoeten jullie onderweg. En die bananen, wat grappig, wat moet je nou met twintig stuks. [e-1f600]

• 29 December 2023 - 15:24

Marijke:

Groetjes van Marijke vonk.