Kampioenen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Kampioenen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Kampioenen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Kampioenen
Het is maandagochtend kwart voor zes hier in New York en we hebben gisteren een super dag gehad. Veel gedaan en gezien.
De vlucht naar New York ging volgens schema. Ik vloog via Ierland en Eelco via IJsland. Ik vloog een uur eerder en kwam ook een uur eerder aan. Samen zijn we met een taxi naar ons onderkomen gegaan. Het was nog even zoeken waar ik Eelco op moest wachten, want je hebt zeven terminals die in verbinding staan met een skytrain.
Aangekomen bij bed en breakfast Mont Morris had een stel uit Duitsland onze kamer ingenomen. Er was iets fout gegaan. We kregen Georgia (de verhuurster) niet te pakken en hebben ons toen maar in een andere vrije kamer geïnstalleerd. Dat was een mooie, maar smalle kamer. Gisteren is alles goed gekomen. We hebben nu een prachtige, grote kamer met twee bedden en een grote badkamer met bad. Het verhuizen van de bagage werd geregeld. In deze kamer blijven we twee nachten, daarna verhuis ik naar een andere kamer en gaat Eelco aan zijn grote avontuur beginnen.
We waren gisteren vroeg wakker (half zes). Het is hier 6 uur later dan in Nederland. We hebben eerst en sapje gekocht en zijn toen de eerste helft van Ajax gaan kijken. 2-0 stond het toen. Blij!!!!
Om half acht was het verzamelen om met Georgia naar een Gospeldienst te gaan. Zij is lid van de First Corinthian Baptist Church. Een belevenis. Er was een band met zangers en zangeressen en verschillende sprekers, echt zoals je wel eens op tv ziet met klappen en elkaar omarmen. Een meemaaksel.
Georgia heeft drie huizen met kamers. Allemaal prachtige, grote kamers die heel smaakvol zijn ingericht. De huizen liggen op Manhattan op de 125 street, bij de Malcom X street, vlak bij de metro. De gebouwen ín deze buurt (Harlem) zijn niet hoog, zo’n vier verdiepingen. Een aanrader voor als je een keer naar New York gaat.
Na de Gospeldienst zagen we op internet dat Ajax met 5-0 had gewonnen en kampioen is. Yeahhhh. Gefeliciteerd Ajax, voor de derde keer op rij.
Daarna zijn we met de metro naar Times Square gereden. Dat is het hart van New York. Hoge gebouwen met grote reclames en heel veel winkels. Alles heel groot. Van Times Square zijn we naar Central Station gewandeld waar we gegeten hebben. Een groot en mooi station.
Van het Central Station met de metro maar Coney Island, daar was Eelco in oktober niet geweest. Gedeeltelijk ging de tocht boven de grond o.a. over de Manhattan Bridge. Daar zagen we die prachtige skyline. Indrukwekkend om dat in het echt te zien.
Op Coney Island heb je een Lunapark met veel kermisattracties. Natuurlijk ook hier weer alles veel en groot. O.a. een oude, houten achtbaan: Cyclone. Volgens Eelco gaat die niet op zijn kop en niet zo snel. Oké proberen maar. Inderdaad niet op zijn kop, maar wel heel stijl en heel hard. Voor mij de eerste keer dat ik in een achtbaan ben geweest en ik kwam er met knikkende knieën uit. Kan ik ook weer doorstrepen. We hebben daar nog over de boulevard gewandeld en zijn toen weer met de metro naar de Brooklyn Bridge gereden.
Over de Brooklyn Bridge hebben we gewandeld. Zo mooi. Je ziet de Manhattan Bridge, de skyline met in de verte het vrijheidsbeeld. En heel veel fietsers. Genieten.
Het weer is mooi, zonnig en niet te warm, in de wind zelfs een beetje koud.
Toen zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe filmcamera voor Eelco en die ook gevonden. Daarna een hamburger (groente) gegeten bij 5 Napkin, dè hamburgertent van New York. Ze waren heerlijk en het bier ook trouwens.
Daarna nog langs de Hudson River gewandeld en de metro genomen terug naar onze kamer. Nog even naar studio sport gekeken bij uitzending gemist en slapen.
Een heerlijke dag en heerlijk om dit met Eelco te doen.
Dit was het.
Vandaag staat er weer van alles op het programma. We gaan om half negen eerst ontbijten hier in het huis. Ook dat schijnt een belevenis te zijn.
Tot de volgende keer en heel veel liefs vanuit een super New York.

• 06 Mei 2013 - 19:48

Hans En Ted:

Hoi wereldreizigers

Nog maar net in New York en al zó veel gedaan en gezien samen, heerlijk.
    Geniet nog even lekker van elkaar voordat Eelco vertrekt voor zijn grote zeilavontuur.
    Wens hem maar heel veel plezier én succes.
    En voor jullie samen nu nog even leuke dingen doen, geniet er van!!

Knufs van Hans en Ted

• 06 Mei 2013 - 21:14

Ineke:

Leuk verslag over een mooie stad! Geniet maar lekker verder.
    Liefs

• 07 Mei 2013 - 02:03

Angelique:

Leuk om je verslag weer te lezen Jennie!
    Fijn dat jullie zo genieten maar had ook niet anders verwacht :)
    Liefs,
    Angelique

• 07 Mei 2013 - 22:06

Vera:

hartstikke leuk om je enthousiaste verslag te lezen en ik blijf New York een schitterende stad vinden. buiten Amsterdam dan.
    5 mmei was ik hier en toen ik het station uit kwam zag ik alleen maar brullende kerels en ik had geen idee dat er een voetbal wedstrijd was geweest, maar dat duurde niet lang Ajax had gewonnen.
    Ik kan me voorstellen,dat jullie dat ook enorm vinden.
    Geniet nog maar even door en ik ben benieuwd hoe het fietsen is gegaan.Hoe heeft Eelco het??
    Liefs Vera