Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

20 December 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Donderdag 19 december 2013
Lat Bua Luang
De eerste kilometers alleen. En ook alleen in een resort. Vandaag bijna 70 km gefietst en ik was om 12 uur op de plaatst van bestemming. Tenminste op de plek waar ik een resort vond. Mooi huisje, groot en schoon en wifi.
Vanochtend om 7 uur was de auto er voor de meiden. De chauffeur had waarschijnlijk gedacht dat om het drie kinderfietsen ging. In de auto pasten de fietsen in de dozen, maar toen was die toch echt vol. De tassen en de meisjes konden er echt niet bij. Uiteindelijk nog een taxi er bij besteld en daar gingen ze en kon ik aan deel II van de reis beginnen.
Ik werd uitgezwaaid door één van de personeelsleden. Ze zijn zo vriendelijk hier. Wij waren hier natuurlijk ook al in het begin van de reis. Je leert elkaar daardoor kennen. Het onderkomen is een echte aanrader. The Sixty at Ayutthaya hotel.
Het fietsen naar Lat Bua Luang was niet spectaculair. Een redelijk grote weg met aan beide kanten rijstvelden met veel open bills, witte reigers, koereigers, aalscholvers en drongo’s.
Vanmiddag nog even een stukje het land in gefietst. Ook hier allemaal rijstvelden.
Helaas verloor ik op een stuk hobbelige weg mijn km-teller, vervolgens reed daar een auto overheen en nu is die overleden. Jammer. Ga de afstanden nu maar schatten en wie weet kom ik een fietsenwinkel tegen die ze verkoopt.
Net fried rice gegeten. Werd keurig bij de bungalow gebracht. Morgen om zeven uur wordt ook het ontbijt hier gebracht. Wat een luxe.
Vrijdag 20 december 2013
Kanchanaburi.
Daar zit ze dan in haar eentje op haar warandaatje aan de Kwai Yai in Jolly Frog Backpackers. Het woord zegt het al, een backpackers guesthouse. Een beetje smoezelig, geen warme douche en geen handdoek, maar wel lekker druk met mensen van alle leeftijden en een prachtige tuin. Als ik vannacht goed slaap blijf ik hier een paar dagen en anders verkas ik naar een ander guesthouse. Er zijn er zat. Ik betaal hier maar Bht 200 = € 5 per nacht. Gisteren betaalde ik 2 ½ maal zoveel. Dat was een mooie schone kamer met alles er op en er aan, maar heel ongezellig. Er was daar verder niemand.
Ik kwam net hier in Kanchanaburi een Duits stel op de fiets tegen. Zij zijn al vanaf juli aan het fietsen, ook in Amerika.
Vanochtend ben ik om kwart over zeven op de fiets gestapt en ik heb volgens google maps 110 km gefietst. Stoer hè. Het ging goed en ik had geen tegenwind. Het meeste zij en een paar stukjes voor. Goede wegen, sommige redelijk groot, maar ook heel mooie kleine. Weer veel rijstvelden met de nodige vogels, o.a. een zwarte ijsvogels en wat suikerrietvelden.
Ik kreeg applaus van vrouwen die in een open auto zaten. De meiden hadden niet veel geluk met de terugtocht. Twee uur vertraging. Die domme chauffeur had Els heel ergens afgezet met de dozen dan Annemarie en Liesbeth. Alles is gelukkig wel goed gekomen.
Ik heb even niets spectaculairders te melden, maar dat hoeft ook niet altijd. Morgen ga ik hier de toerist uithangen en waarschijnlijk overmorgen ook. Er is hier zat te zien en ik heb die 110 km niet voor niets gefietst.
Allemaal weer bedankt voor de fijne reacties en veel liefs van mij

  • 20 December 2013 - 11:57

    Liesbeth:

    Gelukkig,heb je je handdoekjes niet voor niets mee; de mijne zitten schoon in de was; zo heb je binnen een week weer 1000 gefietst,wel een nieuwe kmteller zoeken hoor,is veel leuker

  • 20 December 2013 - 14:50

    Vera Meester:

    Jammer dat ze over je kilometerteller reden..Jennie..Met mijn voet gaat het beter,ik ga vanavond naar mijn derde Kerstdinee met kerst maar aan de zuurkool,,Dat zou jij ook niet erg vinden weet ik,
    Denk goed om je zelf en fijn genieten ,Liefs Vera.....

  • 20 December 2013 - 21:22

    Johanna:

    Lieve Jennie,
    het zal wel vreemd zijn in je uppie, maar dit is wel wat je al heel lang wilde.Doe leuke dingen en vooral genieten. Ik ga het reisverslag printen voor Ans. Ze heeft wel regelmatig de foto's bij mij bekeken.
    Wat een lief briefje hebben je reisgenoten voor je achter gelaten. Leuk om te lezen. Lieve Jen, nog heel veel plezier. Een dikke knuffel. Johanna

  • 20 December 2013 - 22:58

    Els:

    Goed hoor Jennie 110 km gefietst, vind ik spectaculair genoeg, geniet nog heel veek in het heerlijke land Thailand dikje kus van Els

  • 21 December 2013 - 10:49

    Annemarie:

    Hoi Jennie, wat stoer van je, nu al zoveel gefietst, maar dan in je eentje, jammer van je km.teller maar gelukkig is je kompas niet beschadigd!!!
    Mooie foto's, leuk die van ons, en prachtig die foto van die machine die het land egaliseert..?
    Een soort Loet huisje maar dan met uitzicht op de rivier? rij voorzichtig, vraag af en toe iemand die een foto van jou neemt!!
    Liefs Annemarie

  • 21 December 2013 - 11:24

    Carla:

    Dat tweede guesthouse klinkt veel leuker; leuk gezelschap is toch waardevoller dan alle luxe, nietwaar?
    Meissie, weer veel fietsplezier en geniet van de aardige mensen, mooie vogels en omgeving.
    Evert en ik gaan vanmiddag naar een concert in de Duif te Amsterdam; o.a. buurman Toon zingt daar in het barbershop koor: Whale City Sound. Kus en knuffel van ons.

  • 21 December 2013 - 14:25

    Ad:

    Hoi zus
    Geniet ervan ook al ben je in je eentje,
    Mooi hoor Kanchanaburi kijk of je kan gaan varen op de River kwai,ik vond het schitterend
    op zo,n houten vlot, het oorlogs kerkhof is ook indrukwekkend veel Nederlandse slachtoffers.
    Ik kijk nog regelmatig de films van de Bridge.
    Veel fietsplezier.
    gr. Corrie en Ad xxx.

  • 21 December 2013 - 18:51

    Ted:

    Hoi Jennie

    Zo te lezen vermaak je je al prima, zal in het begin best even wennen geweest zijn na de 3,5 week met z'n vieren.
    Je hebt inmiddels ook al lekker veel fietskilometers gemaakt.
    Nu dus in Kanchanaburi, mooi hoor, wij waren er ook in 2010, de oude spoorlijn, de oude brug en het indrukwekkende kerkhof.
    Ik herinner mij ook veel apen in de omgeving van Kanchanaburi, heb jij ze ook gezien?
    Verder gingen wij daar naar de Erawanwatervallen, daar zitten lekker veel visjes die aan je tenen en benen knabbelen, wat een lol was dat.
    Ben benieuwd wat je volgende bestemming is, hoe dan ook, blijf genieten, wij genieten met je mee.

    xxx van ons, Hans en Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 190190

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: