Kerstcadeautje en Damnoen Saduak - Reisverslag uit Damnoen Saduak, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Kerstcadeautje en Damnoen Saduak - Reisverslag uit Damnoen Saduak, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Kerstcadeautje en Damnoen Saduak

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

24 December 2013 | Thailand, Damnoen Saduak

Maandag 23 december 2013
En wat heb ik gekregen: een fietscomputer. Jawel ik heb er één gevonden. Geen draadloze, maar hij is gemonteerd en doet het. Weer een grappig verhaal. Vanochtend om kwart voor zeven vertrokken en het ging heerlijk. Voor het eerst ook eten ophalende monniken gezien. Ik voelde me zo goed en blij dat ik dit allemaal toch maar kan doen. Ik voel me gezond en ben niet bang om alleen te zijn. Ik besloot om niet via allerlei kleine weggetjes te gaan, die komen nog wel. Een paar km voor Nakhon Pathom zag ik een auto staan met drie fietsen er op met fietscomputers. Ik op de mannen van de auto afgestapt en wat blijkt, ze hebben een fietsenwinkel in Nakhon Pathom. Wat ben ik toch een mazzelkont. Fiets met tassen en al op de auto en hup naar de winkel.
Ik zit nu in het Whale hotel in Nakhon Pathom. Eigenlijk een beetje te duur bht 660 inclusief ontbijt, maar ja de winkelmeneer bracht mij hierheen op zijn brommer en ik er op de fiets achter aan. Zit nu Roda-Ajax te kijken. Ze hebben hier Fox Sports. Na Ajax ga ik douchen en de stad verkennen.
In Nakhon Pathom staat een ernorme stupa: Phra Pathom Chedi. Volgens een legende heeft Boeddha in Nakhon Pathom ooit uitgerust na een lange wandeling. De stupa zou ter eren daarvan gebouwd zijn. Die stupa heb ik bezocht. Een van de grootste stupa’s die ik ooit gezien heb. Rond de stupa zijn veel tempels en boeddha’s. Ik zag dat monniken er les kregen, echt in schoolbanken.
Er schijnt ook nog een paleis te zijn, maar dat sla ik maar over. Ik blijf maar een nacht hier en ga morgen naar Damnoen Saduak, of een ander plaatsje als ik dat tegen kom. Daar blijf ik in ieder geval twee nachten, omdat ik daar naar de drijvende markt ga.
Dinsdag 24 december 2013
Ik zit in een houten huisje op het water in het Ban Sukchoke Country Resort in Damnoen Saduak. Rond alle bungalows staan prachtige planten en bloemen. Bij mij rode rozen. Heel mooi en het is hier heel rustig. Ik ben de enige denk ik. Ik zal een foto van het resort meesturen.
Vanochtend zat ik om kwart voor acht op de fiets. Niet zo vroeg, want eerst ontbijten en volgens google maps zou het maar ruim 50 km zijn. Voor ik een kleinere weg op kon, moest ik een stukje over de snelweg. Dat is de snelweg naar Bangkok en afschuwelijk. Er liep wel een parallelweg langs, maar die was net zo druk. Oppassen geblazen. Was ik nog te ver gereden ook. Gelukkig kon ik door een tunneltje onder de weg door. Ik belandde op een weg die niet op mijn kaart staat, maar wel naar het zuiden ging. Ik waagde het er maar op. Na een km of 30 bij een zijweg maar eens vragen. En jawel ik moest die zijweg hebben. Ook die staat niet op de kaart. Na nog een km of wat nog maar eens vragen en ik ging nog steeds goed. Toch was ik op een gegeven moment te ver doorgereden en moest een stuk terug. Daarna heb ik gewoon bij iedere bocht gevraagd of ik goed ging. Uiteindelijk na bijna 70 km was ik in Damnoen Saduak. Na dat stuk snelweg alleen kleine wegen gehad.
De laatste 40 km waren prachtig. De ene oh na de andere. Met open mond. Zo waterrijk en zo vruchtbaar. Veel kokosnootbomenplantages en natuurlijk weer rijstvelden en suikerriet. Ook papayabomen en nog veel meer. Genieten. Toen ik in de buurt van Damnoen Saduak kwam leek het wel of ik in Giethoorn was. Veel zijwatertjes met bruggetjes. Morgen ga ik de buurt maar eens verkennen met de fiets en de drijvende markten zoeken. Er schijnen er meer te zijn. Die in Damnoen Saduak schijnt erg toeristisch te zijn, maar die in Amphawa meer oorspronkelijk. Misschien ga ik daar ook nog een nachtje slapen. Ik heb tenslotte tijd zat.
Gisteren deed mijn laptaop het niet op wifi, mijn telefoon wel. Raar. Ik hoop dat hier mijn laptop het wel doet.
Ik ga zo dit berichtje met foto’s plaatsen.
Ik ben zo blij met de km-teller, hoef ik niet meer te gokken. Vandaag had ik vast te laag gegokt. Volgens de km-paaltjes is hij goed afgesteld.
Nou lieve allemaal, het is hier bijna kerstavond. Geniet van jullie kerst, ik ga een mooie fietstocht maken morgen en Carla jouw kaarsje opsteken. Net als in 2010 toen wij met Suus en Eelco in Ayutthaya waren en daar heerlijk aan het water gegeten hebben. Mooie herinnering.
Eelco jou bel ik nog om jullie een fijne tijd in Amerika toe te wensen. Robert een fijne verjaardag en Sjanet ook. Ik vergeet vast verjaardagen, maar ook jullie gefeliciteerd.
Veel lfs van mij.
PS: ik heb een foto van een vogel gemaakt, maar kan hem niet in mijn vogelboek vinden. Ik denk dat het een vliegenvanger is. Ook zie je hier een soort spreeuwen, maar dan met een kuifje. Ik heb hem nog niet op de foto. Ook die staat niet in mijn vogelboek.
Bij de foto’s zit ook een vrucht. Ik heb hem doorgesneden, maar heb geen idee wat het is. Ik krijg mijn mes bijna niet schoon, lijkt wel rubber. Ik dacht eerst dat het een kiwi was.
PS2: Els, Liesbeth en Annemarie, jullie zouden het hier ook heel mooi gevonden hebben.

  • 24 December 2013 - 11:52

    Ad:

    Hoi zus.
    Wat is het weer prachtig waar je nu ben.
    Wat betreft die vrucht ik denk dat het een Ficus is,heeft hij kleine witte bloemetjes?
    Groetjes en fijne fiets kerstdagen.
    Corrie en Ad xxx

  • 24 December 2013 - 12:05

    Liesbeth:

    ik vind je verhalen prachtig maar redelijk jaloersmakend hoor,ik mis Thailandfietsen enorm. Geweldig dat je zo geniet; je optrekjes worden steeds luxer,zal ik een staatslotje voor je kopen?

  • 24 December 2013 - 12:07

    Vera M:

    Lieve Jennie.
    Wat fijn dat je zo geniet,en dat je het zo naar je zin heb...
    Lekker in de zon .
    Hier waait het heel hard,storm .
    Liefs Vera.

  • 24 December 2013 - 12:34

    Els:

    Je geniet er volop van, wieweet een ander jaar dat stuk thailand.
    Lijkt mij wel wat,
    Fijn dat het allemaal goed gaat nog heel veel plezier dikke kus van Eks

  • 24 December 2013 - 12:53

    Ineke:

    Hoi Jen
    Ziet er weer fantastisch uit. Mooie sprekende foto's. Ik heb trouwens van de week dezelfde km teller op mijn fiets laten zetten, is een goeie.
    Prachtig resort ook.
    Nou fijne kerst. Dikke kus.

  • 24 December 2013 - 13:49

    Els:

    Wat een mooie foto's

  • 24 December 2013 - 14:09

    Evert:

    Hoi Jennie,
    die blauwe vogel is zeker geen vliegenvanger. Waarschijnlijk een soort gaai. Die kwamen in de USA ook veel voor in diverse blauw-wit-zwart schakeringen.
    Heel fijne dagen.

  • 24 December 2013 - 15:17

    Ted:

    We genieten van je verhalen op deze dag voor Kerst, wat maak je toch een heerlijke dingen mee Jennie en wat fijn dat je toch nog een kilometerteller gevonden hebt, zo'n ding is toch eigenlijk onmisbaar.
    Mocht Robert jouw felicitatie niet gelezen hebben feliciteren wij hem vanavond namens jou.
    Geniet van een mooie Kerst morgen, doen wij ook morgen met de kids, Hans heeft vandaag weer bewezen dat hij zijn kookkunsten nog niet verleerd heeft.
    In gedachten zijn wij morgen ook een beetje bij jou, ben je niet zo alleen.

    xxx van ons, Hans en Ted

  • 24 December 2013 - 15:38

    Sonne:

    Prachtige verhalen en schitterende foto's, we genieten er van, maar ik ben ook wel een beetje jaloers, het is in Limburg troosteloos, nat en somber.
    Groet, ook van Paul.

  • 24 December 2013 - 17:14

    Ger:

    Wauw Jen, wat heb je een mooie stuk Thailand ontdekt en je maakt van die leuke dingen mee. Die vrucht klinkt vies, die hoeven we niet te proeven. De vogel is mooi zeg, heb nog even zitten googelen, maar niet ontdekt, ik denk dat het een Aziatische knijsterbek is.
    De foto's maken een mens jaloers en je avonturen ook. Geniet lekker van alle dagen, in den Haag is het miezerig weer, klaag. Morgen voor jou een fijn kerstdiner bijvoorbeeld uhm....Pad Thai. xxxx Ger.

  • 25 December 2013 - 18:50

    Johanna:

    Lieve Jennie,

    heerlijk om je reisverhalen te lezen, net of ik het een beetje mag meemaken met je. Jij ook heerlijke kerstdagen. Je foto's zijn prachtig.
    Liefs Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 190187

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: