Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Khao Yai

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

23 Januari 2014 | Thailand, Pak Chong

Maandag 20 januari 2014
We zitten in een mooi huisje in een mooie tuin aan een klein watertje even buiten Pak Chong, maar het is een beetje maf hier. We zijn de enige gasten en de man achter de receptie (geen idee of het de eigenaar is) spreekt echt geen woord Engels. Communiceren gebeurt met handen en ons woordenboekje.
Eten moet in een restaurantje een stukje verderop. Daar hebben we dan ook heerlijk geluncht, maar voor het avondeten was het al gesloten. Wij vroegen aan de meneer aan de balie of hij iets kon regelen en toen kookte hij iets voor ons. Rijst met groente en het was lekker, maar hoe vroeg wel de hoofdprijs en hij grijnst de hele tijd.
We blijven hier nog een nacht en gaan morgen naar het stadje hier niet ver vandaan en dan kijken of we iets kunnen regelen om naar het park te gaan, want dat kan je hem niet wijsmaken en kijken of er daar vandaan bussen naar Ko Chang gaan.
De treinreis hier heen was leuk. Annemarie, Els, Liesbeth en ik waren hier al langsgekomen met de trein van Ubon Rathchathani naar Ayutthaya.
Wifi doet het niet op de laptop. Wat dat nou weer is. Komt vast door die vreemde meneer.
Dinsdag 21 januari 2014
Vanochtend kwam de vreemde meneer ontbijt brengen. Het was natte, smakeloze rijst met wat natte groentes. Met maggi ging het wel.
Na dit geweldige ontbijt zijn we op stap gegaan naar Pak Chong. We gingen liften (dat is lang geleden). We hadden zo een auto (een jong stel met een klein kindje en een klein hondje) en waren snel in Pak Chong. We wilden wat geld geven voor de lift, maar daar wilden ze niets van weten.
Eerst naar het station, daar staan de taxi’s en kunnen ze je vaak wel helpen. Ook deze keer. Morgenochtend om tien uur worden we opgehaald en naar een onderkomen gebracht waar vandaan een toer naar het park geregeld kan worden. We blijven in dat onderkomen twee nachten en gaan dan donderdag de toer doen.
We wilden ook nog kijken voor de trein naar bijvoorbeeld Patthaya, dat is richting Ko Chang. Dat kan wel, maar je moet twee maal overstappen en hoe dat met aansluitingen lukt, geen idee. Naar Patthaya gaat volgens ons maar één maal per dag een trein.
Ook nog gekeken of er bussen van Pak Chong naar Ko Chang gaan, maar die gaan niet. Dat moet dan via Bangkok of Ayutthaya. Hans van Thailand Treck ( Hans hebben we 8 jaar geleden ontmoet in Chiang Mai) een e-mail gestuurd om te vragen of er een mogelijkheid is om er heen te vliegen, hij gaf als antwoord dat we dan net zo goed een taxi kunnen nemen. Daar hadden we nog niet aan gedacht, is altijd nog goedkoper dan een binnenlandse vlucht. Daar gaan we morgen naar informeren. We komen er sowieso. We kunnen met de trein terug naar Ayutthaya en vandaar met de bus.
Na al dat geregel zijn we richting station gelopen voor een taxi die ons naar Uncle Nai kon brengen. Er is altijd wel iemand die zich er mee komt bemoeien. Deze keer een vrouw en die zou over een uur langs ons resort komen en wij konden meerijden. Toen zijn eerst gaan lunchen en zo spaarden we vandaag twee maal een taxi uit.
Voor het donker werd hebben we nog een stuk in de omgeving gewandeld, o.a. langs een waterrad. Dat rad zorgt voor het water voor een tempel. We hebben een hele tijd staan kijken, het zo’n mooi gezicht.
woensdag 22 januari 2014
Vanochtend verkast naar Green Leaf Guesthouse . We werden om 10 uur opgehaald uit Uncle Nai. Vanmiddag meteen de eerste toer gedaan. We twijfelden of we deze wilden doen, maar hebben er 0% spijt van. Eerst reden we naar een kristal helder watertje waar je kon zwemmen. Hebben we niet gedaan, maar daar zaten witte eekhoorns in de bomen.
Daarna gingen we richting een grot en onderweg werd er gestopt omdat er in een boom een stuk of wat parkieten zaten. De gids had een gigantische telescoop bij hem. Met het foto toestel voor de lens heeft hij bijgevoegde foto gemaakt. Toen door een grot gelopen, waar vleermuizen zaten. Je zag ze steeds opvliegen. Vervolgens richting een grot waar echt miljoenen vleermuizen uitkwamen. Je weet niet wat je ziet. Boven die vleermuizen vlogen roofvogels die vleermuizen uit de lucht plukten. Er waren meer vleermuisspotters daar.
We hadden een leuke groep. Cameron uit Canada, Anneke, Evert en Henk uit Nederland en Sa de Thaise vriendin van Henk en de chauffeur en een gids.
Morgen hebben we een dag toer.
’s Avonds en ‘s ochtends is het behoorlijk fris hier. We hebben zelfs extra dekens gevraagd. Morgen met veel kleren aan beginnen met de toer.
Donderdag 23 janauri 2014
Ik heb problemen met mijn laptop. Wifi doet het niet. Ik mag de computer van het guesthouse gebruiken. Ik ga dit bericht nu plaatsen en ook foto’s als het lukt.
Het verslag van de toer van vandaag komt de volgende keer. We hebben het in ieder geval heel leuk gehad.
Veel liefs van Gerda en mij.

Foto's komen later.

• 23 Januari 2014 - 15:36

Carla:

Dat is toch weer een beetje anders nietwaar? Al dat regelen. Maar volgens mij ook leuk. Ik zou zo mee willen hoor. Evert is knutselen bij/aan de roei, wordt erg mooi allemaal. Naast Evert helpen ook Gerard W. Louis O. Johan van G. en Kees van E. , leuk groepje zo samen. Meisjes weer veel plezier samen. Kus van mij

• 23 Januari 2014 - 16:28

Liesbeth:

gek hoor om een paar dagen niets van jullie te horen maar ik lees dat alles nog leuk is inderdaad wel wat regelen maar dat hoort bij het reizen en maakt het ook wel spannend.Was op de roei en zag inderdaad bovenstaande heren lekker aan het werk onder de bezielende leiding van Han.Zitten jullie zo hoog dat het koud is?

• 23 Januari 2014 - 17:39

Vera V:

Wat een verrassing was het om je stem zo duidelijk te horen om mij te feliciteren, super. Ik heb een hartstikke leuke dag gehad de hele dag door visite oa ook van Annemarie en Liesbeth (met kookboek) Leuk om nu te lezen van de vleermuizen. Ben weer benieuwd naar het volgende verslag,leuke foto's van jullie in de trein.
    Koud heb ik het nu ook, maar dat zal wel nachtigheid zijn. Groetjes en XXX voor beiden Vera