Rondje is af - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Rondje is af - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Rondje is af

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

09 Januari 2015 | Thailand, Ayutthaya

8 januari
Het eten gisterenavond was weer dolkomisch. Wij een paar woorden Thais en zij geen woord Engels. Dat werd gebakken rijst met alleen ei en ui. Prima voer. De kookster met nog een dame kwamen er gezellig bijzitten. Dit zijn de leuke momenten van de vakantie. Allebei een vingerpopje van Els bij het afscheid. Ze kwamen niet meer bij van het lachen.
En dan luister je naar de radio en hoor je het verschrikkelijke bericht uit Parijs. Dan word je wel weer op de feiten gedrukt. Wat een ramp en hoe gaat dit eindigen. Dit zijn toch echt sukkels die denken dat ze hele wereld naar hun hand kunnen zetten. Je wilt het niet, maar je wordt toch bang.
Vanochtend bij het wakker worden regende het. Geen haast daarom. Toen het droog was zijn we gaan fietsen. Bij onze ontbijtstop begon het weer te regenen. We zaten in een bushokje en droog. Het was snel weer droog, maar toen ... de eerste lekke band (mijn fiets). Beetje balen, maar het was niet heet, eigenlijk lekker fris vanwege de regen en we konden de band in het bushokje plakken.
We zitten nu in Rangsit, een heel grote, drukke stad. We wilden eigenlijk een bungalowtje, maar die we vonden was veel te duur. Daarom maar een hotel en voor een nacht. Morgen op jacht naar een bungalowtje.
De fietstocht was weer mooi langs een kanaal/rivier. Aan twee kanten is een weg. Aan de rechterkant een grote, vrij drukke weg en aan de linkerkant een kleinere en rustige weg. Steeds kleine dorpjes met kleine markten en winkeltjes. Soms heel smal met aan beide kanten huisjes. Je kijkt zo bij de mensen binnen. En kleine, houten bruggetjes waar we over moesten. Genieten.
9 januari
Ons rondje is af we zitten in Ayutthaya, alleen nog niet in The Sixty, maar in een resort iets buiten de oude stad. We hebben een soort blokhut met een veranda. Helemaal blij, we kunnen lekker buiten zitten.
Het fietsen was weer leuk, alleen de stad uit, wat een drukte. Er komen twee grote autowegen door Rangsit. Gelukkig was er een brommer die een stukje voor ons uit reed.
Ik maak nu een foto van de route op google maps en kan dan onderweg kijken hoe we moeten rijden. Ideaal. Ook vragen we veel of we nog op de goede weg zitten.
We hebben weer een heel stuk langs een water gefietst en kwamen uiteindelijk in Bang Pa-In uit. Dat is een zomerpaleis van de koning en hebben we vorig jaar ook bezocht. Leuk om het allemaal weer te zien Annemarie en Liesbeth, die leuke hangpont, het tentje met gebakken cassave, de pont naar de overkant.
Maar helaas, weer een lekke band. Dezelfde. We hebben nu een nieuwe band omgelegd. Wel op een leuke plek met een oude dame en haar zoon, die het erg interessant vonden. We kregen water en een soort cocos puddinkjes. De zoon pompte de band op.
Al met al weer een geslaagde dag. Morgen blijven we hier en zondag gaan we naar The Sixty en overmorgen met de taxi naar het vliegveld om Gerda op te halen. Leuk Gerda.
We vinden dat we een mooi en bijzonder rondje hebben gemaakt en zeker een aanrader voor andere wereldfietsers.
Dag allemaal weer en een fijn weekend.
En natuurgroep, fijn dat jullie genieten van onze verhalen en foto’s. Genoeg natuur hier.
Vera succes met het laatste stukje renovatie en Liesbeth we doen de meisjes van The Sixty de groeten.
Lfs en xx

• 09 Januari 2015 - 13:52

Ineke:

Weer geweldig. En nu op naar deel 3 van jullie reis. Heerlijk!!
    Heel veel plezier!!
    Xxx

• 09 Januari 2015 - 14:03

Els:

Het was een super rondje ,rijstvelden, zonnebloemvelden, stadjes en het strand en nu weer in Ayutthaya.
    heel gezellig allemaal!

• 09 Januari 2015 - 15:20

Liesbeth:

Dat hangpontjje,old memories en Els op de foto op het veer,vorig jaar die foto van de twee zusjes weet je nog els,jouw boek wordt er een van lantaarnpalen Jen,ze zijn prachtig

• 09 Januari 2015 - 15:22

Ted:

Wauw meiden, wat geweldig allemaal weer en gefeliciteerd met het volbrengen van rondje nummer 2 en wat hebben jullie weer veel moois meegemaakt onderweg, op de 2 lekke banden na dan, maar goed dat hoort er ook bij als je zoveel kilometers maakt.
    Wat een supermooie lantaarnpalen weer, zo leuk dat je die overal tegenkomt.

Nou meiden, nu nog even samen genieten en over een paar dagen met Gerda erbij, gaat vast ook weer hartstikke leuk worden.

XXX van Hans en Ted

• 09 Januari 2015 - 15:49

Johanna:

Hoi lieve meiden, wat een avonturen weer. Balen zeg twee keer een lekke band.
    Die dorpjes en weggetjes waar jullie door/langs rijden zijn zo leuk. En die lantaarnpalen echt prachtig.
    Gezellig dat Gerda maandag komt. Nog heel veel plezier samen. Groetjes en liefs Johanna

• 09 Januari 2015 - 16:48

Ans:

Wat weer een avontuur, jammer van die 2 lekke banden maar die prachtige lantaarns en schilderachtige straatjes maken alles weer goed toch? En dan die mooie foto van die dame op de ferry..Fijn dat jullie je zo goed vermaken en leuk dat jullie binnenkort met z'n drietjes zijn. Goeie reis Gerda en een top vakantie met Jennie en Els.
    Nou lieve meisjes veel vakantieplezier maar weer. Liefs Ans

• 09 Januari 2015 - 18:28

Ger:

Gefeliciteerd zussen met jullie tweede rondje. Wat hebben jullie veel mooie dingen gezien zeg en de foto's zijn echt om van te genieten.
    Nog drie dagen en dan ben ik ook deel van het verslag, ik zit me erg te verheugen om ook allemaal van die leuke dingen mee te maken. Het geeft me ook rust dat jullie me komen ophalen, echt fijn meiden.
    Dank aan de reageerders voor de lieve wensen. xxx Ger

• 09 Januari 2015 - 21:58

Carla:

Gerda, goeie reis en veel plezier met je zussen. Groetjes Carla en Evert

• 09 Januari 2015 - 21:59

Annemarie:

Hoi meisjes, wat een memorabel bezoek aan het zomerpaleis van Boe en Siri. Jij durfde als eerste op het pontje he Els, toen durfden wij pas. Hadden jullie daar weer die gebakken cassave gekocht, die hadden wij daar toen ook gegeten, het leek wel patat! Wat sta je mooi op de foto Els op de Ferry. Het zijn weer bijzondere foto's Jennie. Doe je ook de groetjes van mij aan de meisjes van de Sixty? Het zal toch voelen als een soort thuis komen! Groeten aan Gerda. Lfs.annemarie

• 14 Januari 2015 - 15:23

Vera:

Hallo meiden was even met wat anders bezig, maar nu is Gerda er ook bij. Het verslag en de foto's met plezier gelezen en bekeken. Wat leuk om nu weer met z'n 3 en te zijn en wat zal er veel bijgekletst worden.
    Veel fietsplezier en tot het volgende verslag. Lfs Vera