My Tho - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu My Tho - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

My Tho

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

29 November 2015 | Vietnam, Mỹ Tho

Ad zijn verjaardag en we zitten nu in een hotel in My Tho. Vanochtend vroeg uit de veren (half zes), vroeg ontbijten en daarna meteen op de fiets.
We moesten eerst Ho Chi Minh stad uit met al zijn brommers. Liesbeth had perfect een route uitgestippeld. Een stuk langs het water en dan de vijfde brug over naar weg 50.
De eerste 20 km waren gigantisch druk, met veel stoplichten en duizenden brommers. We deden daar dan ook 2 uur over.
Bij een kerk (daar was het rustig) hebben we een bakkie gedaan. We hadden als van ouds een thermoskan heet water mee.
Na die 20 km werd het rustiger, maar ook heter (rond de 35 graden). En voor een eerste tochtje was ruim 80 km echt te veel. Bij de 45 km besloten we het voor gezien te houden en een busje te regelen. Na veel onderhandelen lukte dat. Dat busje bracht ons naar My Tho.
We zitten nu in het zelfde hotel en de zelfde kamer als in febr. 2008. Een kamer met balkon en aan het water. Helemaal heerlijk en in de Delta. Het is hier wat betreft toeristen rustig, je ziet weinig mensen uit het westen.
Verder is het eten heerlijk en het bier heerlijk koud. De mensen zijn aardig, maar wat afstandelijker dan de Thaïen.
28 nov.
Prima dag vandaag. Vroeg ontbeten (kon tot acht uur) en hup op de fiets en met de pont naar het piepkleine eilandje Con Tan Long. Een smal betonnen pad van een paar meter breed doorkruist het eilandje. Bijna ieder huisje heeft een winkeltje, alles staat open, je kijkt bij iedereen naar binnen, er is een scheepswerfje. Heel leuk allemaal.
Daarna weer terug met het pontje en met een bootje naar een eiland waar we volgens de schipper (een jongen van 21 jaar) konden fietsen. Daar was een weggetje van beton platen dat niet breder was dan een halve meter. Niet te doen. Weer terug naar de boot, waar Liesbeths fiets van de loopsteiger ongeveer twee meter naar beneden in het water viel. Gelukkig was het water niet diep.
We hebben toen maar besloten om niet te fietsen op een eiland, maar ons te laten verrassen. We voeren door een smal water, zo mooi. Stopten ergens waar we geluncht hebben. Na een honeytea weer terug naar My Tho. Het is leuk hier en we blijven morgen ook nog hier.
Bij het vorige bericht zijn inmiddels war foto's geplaatst.
Lfs van ons

• 29 November 2015 - 07:43

Ad Wilmont :

Hè, schatjes fijn dat jullie het leuk hebben. Geniet ervan. Met veel plezier je verslagen gelezen. XXX

• 29 November 2015 - 09:49

Ted:

Wat een avonturen gelijk al weer met de fiets van Liesbeth en de té smalle fietspaden, maar het boottochtje had het weer helemaal goedgemaakt, leuk hoor, lekker genieten van een mooie natuur.
    Veel plezier weer verder, liefs van Hans en Ted

• 29 November 2015 - 14:46

Johanna:

Hoi meiden.
    heerlijk om jullie verslagen te lezen. Spannende avonturen! Is de fiets niet beschadigd? Ik hoop het niet. Leuke foto's ook, wel eng dat kleine bootje bij die hele grote. Wat een poepig kindje op die ene foto, zit hij/zij te borduren?
    Nog heel veel plezier.
    Liefs Johanna

• 29 November 2015 - 20:33

Paula:

Klinkt allemaal weer fantastisch! Veel plezier! X

• 29 November 2015 - 22:41

Ans:

Hoi meisjes,
    heel leuk om weer met jullie mee te fietsen en wat zullen jullie genieten samen. Alles goed met de fiets van Liesbeth?
    Veel vakantieplezier en lieve groetjes Ans

• 30 November 2015 - 10:08

Vera V.:

wat een belevenissen maken jullie weer mee. zelf heb ik het meegemaakt in Bangkok, alleen de wielen en m'n voeten nat.
    Heerlijk om weer in die sfeer te komen.
    Geniet en tot de volgende mail lieve groet Vera

• 01 December 2015 - 16:27

Ellen:

Wat klinkt het prachtig! ben benieuwd naar de foto's!
    Geniet ervan!!