Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Can Tho

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

03 December 2015 | Vietnam, Can Tho

Een fantastische fietstocht vandaag over een eilandje aan de overkant van het hotel. Veel water, bruggetjes, fruitbomen, palmen, brommers, fietsers en een enkele auto. Zo Vietnam. En ..... je ziet bijna geen westerse mensen hier. Op het eilandje een groep fietsers en nog een stel op de fiets. Jammer, het is zo makkelijk fietsen hier, alles vlak.
Tot nu hebben we steeds een hotel met ontbijt gehad. Hier is het restaurant aan de Mekong.
Het is erg warm. 's Ochtends zonnig en 's middags bewolkt. Rond zessen hebben we de eerste tropische bui gehad. De straten stonden meteen blank.
Even wat vruchten die je overal ziet: pommelo, sinaasappel, limoen, banaan, papaja, kokosnoot, watermeloen, suikerriet, jackfruit, longan, ananas, de stinkende doerian, mango, ramboetan en nog veel meer. De lucht van doerian is vreselijk. Op de markt ruik je ze overal. Ze slachten ze daar ook.
Nu wat antwoorden op vragen en reacties. Wat vervelend voor Cor Ad. Gelukkig wonen jullie gelijkvloers. En Henk een mountainbike met bagage en dan deze weggetjes, denk het niet. Zonder bagage oké. En de dames hebben allebei een hoedje gekocht. Liesbeth heeft die van haar achtergelaten in een hotel. Niet echt handig op de fiets. En Lenie als jij met pensioen gaat, ben ik hoogbejaard. Els we hebben wel yoghurt gegeten in een hotel, maar nog niet gekocht.
En als laatste voor de Sinterklaasvierders een heel fijne avond me veel cadeautjes.
Oja, we hebben geld getankt. Per keer 2.000.000 is ongeveer € 80.
3 december.
Na een hete fietstocht zitten we in Can Tho en ook nog eens na ongeveer 55 fietskilometers. Mooie tocht. Eerst een heel stuk langs weer een Mekongaftakking. Later door één grote groentetuin. Rijstvelden, voor het eerst cassave, en al het eerder opgenoemde. Opvallend is dat er weinig vogels zijn hier. Wel regelmatig mussen en zwaluwen. Nu voor het eerst reigers in de rijstvelden.
Onderweg ligt er van alles te drogen op straat. O.a. stengels van een waterplant. Daar worden mandjes van gevlochten. Annemarie zag Moses er al inliggen.
Toen we na en aantal stijle bruggen Can Tho in fietsten wilden we de weg vragen naar het Asia Hotel. We stoppen vraagt er een jongen wat we zoeken, blijkt hij er te werken. We hoefden alleen achter hem aan te fietsen. Prima kamer met een douche die een tien+ verdiend. Drijvende markt voor morgen is ook al geregeld. Morgen worden we om 5.30 uur opgehaald. We krijgen een eetpakketje mee.
Ons wasje hangt te drogen op de bovenste verdieping van het hotel en we gaan zo het stadje in.
Nou allemaal, we hebben weer met plezier alle reacties gelezen. Foto's plaatsen lukt ook. Mijn schuld dat het niet ging.
Knuf Knuf.
Oja Rena, gauw beter worden hoor. Vraag maar of je de foto's van Vietnam mag zien.

• 03 December 2015 - 09:18

Ineke:

Wat een plezier en avonturen en wat een herkenning. Leuk te lezen. Veel plezier met elkaar. Xxx

• 03 December 2015 - 09:39

Piet En Dominique:

Hey Jennie, zoals steeds leven we erg mee met jouw avonturen en hunkeren we naar soortgelijke ervaringen... amuseer jullie daar - de foto's liegen er niet om... toch hadden we nog een vraagje: wij ondervinden steeds meer problemen met de fiets op het vliegtuig, hebben jullie daar geen last van dan? Verschil is misschien dat wij meestal vanuit België vertrekken, ... :-). Vele groeten - de 2 belgen

• 03 December 2015 - 11:32

Johanna:

Hoi lieve meiden,

Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen en wat een mooie en interessante foto's. Als jullie genieten en daarover schrijven, geniet ik lekker mee. Liefs Johanna

• 03 December 2015 - 12:06

Ans:

Lieve Jennie, wat zijn het weer mooie plaatjes om te tekenen en schilderen. Leuke opdracht toch voor ons groepje als je weer terug bent? Dat bootje in het riet of die bijzondere boot met rijst en drooglijn?
    Meisjes weer erg leuk om jullie belevenissen te lezen en te volgen. Bakkie doen aan het water ziet er heel ontspannen uit. Genieten samen.

Lieve groetjes, Ans.

• 03 December 2015 - 14:46

Paula:

Klinkt als weer een fantastisch reis! Mooie foto's ook! X

• 03 December 2015 - 17:42

Vera V:

Lieve meiden, wat is het weer leuk om alle verhalen te lezen maar ook om de foto's te zien. wanneer ik de doerians zie liggen dan weet ik meteen weer de geur en de smaak (heb het toen de hele dag geproefd)
    Wat de sint aangaat, ik gamet Adi eten in de Fabriek en daarna naar de film "Mia Madre"
    Wij zijn erg benieuwd hoe de kinderen + kleinkinderen de fotoboekjes zullen vinden. Horen het wel
    Vanmiddag een Sinterklaas bingo gedaan met de senioren. Gelachen.
    Heerlijk om te lezen,dat jullie ook zo genieten
    Liefs Vera

• 03 December 2015 - 19:19

Willemijn:

Wat grappig! Die brug lijkt exact op de Pont de Normandie in Frankrijk!

• 03 December 2015 - 19:43

Lenie:

Jennie, jij wordt nooit oud. Je blijft de bloem die je nu bent dus over 13 jaar fietsen wij.