Terug in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Terug in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Terug in Ho Chi Minh City

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

17 December 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

14 december
Het rondje is klaar. Wij zijn weer terug in Ho Chi Minh Stad. Vanochtend na het ontbijt afscheid genomen van Su, de eigenaresse van het guesthouse in Cai Bé. Het was een heerlijk adres. Mooie, grote, schone kamer. We hebben er heerlijk gegeten gisteren. Een gebakken vis en rijst met groentes en soep en toe jackfruit.
De weg naar My Tho was echt schitterend. Eerst een pontje en daarna één weg naar My Tho. Het eerste stuk was de weg zo smal langs huisjes en winkeltjes, dat we dachten dat we fout zaten.
Onderweg weer van alles te zien. O.a. boomkwekerijen, waar bomen met een kraan op een auto werden getakeld.
We roken weer regelmatig doerian, maar ook jasmijn. De Thaise geuren van eten met koriander, citroengras, etc. die ruik je hier niet.
Wat je de hele dag en overal ziet zijn de lotenverkopers. Het maakt niet uit waar je bent, op de pont, als je zit te eten, op de fiets, op de markt. Overal vragen ze of je een lot wilt kopen. Wat je met zo'n lot moet doen, geen idee. Dat zeggen we dan ook maar in het Nederlands: 'nee joh, daar snappen wij toch niets van'. En dan lopen ze lachend weg. Misschien verstaan ze het wel.
We hebben tot My Tho gefietst en daar een busje geregeld, dat ons naar HCM heeft gebracht.
15 december
Vandaag een dagje hoogtepunten Ho Chi Minh City en wandelend. We zitten trouwens in hetzelfde hotel als waar we begonnen. We hebben alleen een veel mooiere kamer en geen uitzicht op de vuilnisbelt, maar op de skyline.
We zijn eerst naar het Tao Dan Park gelopen.
In het park waren een paar oude dames aan het taekwodo doel Daar hebben we verwonderd naar gekeken. Toen kwamen er twee meisjes die een praatje met ons wilden. Zij waren zeer geïnteresseerd in het waarom wij in Vietnam waren, wat we er leuk en minder leuk aan vonden. En wij wilden ook het een en ander van hun weten. Het was een erg leuk gesprek.
Daarna naar de Tan Dinh kerk en markt. Die kerk was echt helemaal roze. Op de markt was alles erg veel. Duizenden lapjes stof, schoenen, plastic spullen voor in de keuken, rijst, noten en allerlei ander eten. Leuke markt in een mooi gebouw.
Toen naar een prachtig postkantoor (hebben we doorheen gelopen) en de Notre Dame kathedraal (was helaas gesloten).
Het volgende was Saigon Opera House. Mocht je ook niet in en het Fine Art Museum hebben we alleen van buiten gezien, we hadden geen puf meer.
Er zijn veel rommelige en arme straten/wijken in Saigon,maar we hebben ook de andere kant gezien. Een heel sjieke winkelstraat. Een soort PC Hooftstraat.
Nog één nachtje en dan wacht de Zaanstreek en Bangkok. Morgenochtend fietsen in pakken. We moeten om 12 uur de kamer uit en om zeven uur 's avonds worden we opgehaald.
We hebben het fantastisch gehad. Geen lekke banden, Annemarie een gebroken spaak, maar daar hoefde geen nieuwe in, dat mag de fietsenmaker in Nederland doen. Liesbeth haar fiets heeft een duik van twee meter in de Mekong en bagger overleefd. Alleen deed de dynamo het niet meer. We hebben bijna 800 km gefietst.
Het volgende stukje zal uit Thailand komen. Meiden ik ga jullie missen en zie jullie begin februari in het Zaanse. Bedankt voor de fijne weken in het mooie, leuke, drukke, luidruchtige en warme Vietnam.

• 18 December 2015 - 01:04

Lieneke En Hans:

Wat een belevenissen weer op de fiets. Prachtig om op die manier te reizen en mensen te ontmoeten en andere culturen te leren kennen. Wij hebben mee genoten. Wel thuis in Holland, een goede vlucht. Voor Jenny welkom in Thailand en geniet hier van je fietsreis. Welke kant gaat het op? We kregen nog en tip van Monie, het hiddenholliday guesthouse ten westen van Bangkok is erg leuk. Chris de eigenaar heeft diverse routes beschikbaar rondom Kanchanaburi. Jammer voor ons, hij is met de Kerstdagen gesloten, anders hadden wij daar gezeten en nog een rondje daar gedaan.

• 18 December 2015 - 19:44

Sonne:

Leuk om te zien dat het ook rokjesdag was in Vietnam!

• 18 December 2015 - 21:17

Annemarie:

Wat heb je mijn verse herinneringen mooi verwoord! De roze kerk is op de foto net zo mooi als in werkelijkheid!

• 18 December 2015 - 22:24

Vera V:

Wat leuk het laatste verslag uit Vietnam en aller charmante foto's van Annemarie en Liesbeth.
    Die roze kerk heb ik toen ook gezien hartstikke leuk om dat te herkennen. Groetjes Vera