Zalig kerstmis - Reisverslag uit Ban Pak Nam Pran, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Zalig kerstmis - Reisverslag uit Ban Pak Nam Pran, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Zalig kerstmis

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

25 December 2015 | Thailand, Ban Pak Nam Pran

24 december
Stukje fietsen, naar een van de paleizen van de koning. Hij woont hier meestal, omdat de zeelucht beter voor hem is dan de uitlaatgassen van Bangkok. Nu is hij hier niet, want gisteren was hij onderweg naar Bangkok.
Daarna een stoel aan het strand gehuurd. Heerlijk. Het is gezellig druk hier. In de zee gezwommen en lekker lezen. Alweer een rustig dagje.
Morgen gaan we weer verder.
25 december
Allemaal een zalig kerstmis.
We hebben weer een fantastisch onderkomen gevonden
De bedoeling was Pran Buri. Je hebt daar ook strand. Wat we zochten konden we niet vinden. Op eens zaten we op de weg naar Sam Roi Yot Beach. Deze weg herkende ik van twee jaar terug. We zagen een meertje met huisjes er om heen. Daar zitten we nu.
Het is een meertje waar gekyte-surft wordt. Er is een Kite Cable. De huisjes zijn prima, aan het meer met een veranda en we kijken naar wat mensen die aan het kiten zijn.
We begonnen vanochtend met een beetje regen.
Onderweg zagen we het park van de zeven koningen (Ratchaphakdi). Er is een museum bij, maar dat hebben we overgeslagen. Er staan zeven grote beelde van de koningen. Het was er heel druk met toeristenbussen met locals. We moesten op de foto met schoolkinderen.
Er is hier veel ananas.
In Pran Buri woont Krit. Dat was de man van Eed, die we in Cha-am hebben gezien. We hopen Krit hier te zien. Bij Eed en Krit heb ik twee jaar terug zeker een week in hun resort gelogeerd. Ik heb altijd contact met ze gehouden en vorig jaar hebben we ze ook ontmoet. Toen waren ze nog bij elkaar. In juni zijn ze gescheiden.
Eed is met haar dochter op vakantie naar Mukdahan en Laos. Zij wonen ook in Pran Buri.
Het is hier zo leuk, dat we waarschijnlijk twee nachten blijven. Zo te zien kan je hier heerlijk fietsen.
En er is hier ook een restaurantje voor onze kerstmaaltijd.
Bedankt weer voor de reacties. We denken veel aan jullie.
Knuf Knuf.

• 25 December 2015 - 09:38

Ans:

Jennie en Els, jullie ook een Zalig Kerstmis! Veel vakantieplezier verder. Liefs en knuffel Ans.

• 25 December 2015 - 09:59

Ted:

Ook voor jullie een Zalig Kerstfeest, hier net een heerlijk ouderwets Kerstontbijt op, net als vroeger thuis én natuurlijk het servies van onze ouders gebruikt, vanmiddag komen de kids en Cody, altijd weer gezellig, geniet van de Kerstdagen, het fietsen, het strand, het onderkomen en het (Thaise) Kerstdiner, Kerstgroetjes van Hans en Ted xxx

• 25 December 2015 - 10:23

Liesbeth:

Wat leukhe die reuring op het water van kiters ,veel te zien dus vanuit het stoeltje ,hoe is de temperatuur,ietsje minder heet? En Jen je bent weer gelukkig met al die vogeltjes die je weer gespot hebt,veel meer dan in Vietnam.Geniet van jullie kerstdiner.liefsbeth

• 25 December 2015 - 21:13

Johanna:

Lieve meiden, hele fijne kerstdagen in het verre Thailand! Lekker genieten. Liefs Johanna