Phang Nga - Reisverslag uit Ko Yao Noi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phang Nga - Reisverslag uit Ko Yao Noi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phang Nga

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 December 2016 | Thailand, Ko Yao Noi

10 Dec
De rubber wordt duidelijk geoogst. Een weeë geur hangt in het gebied waar we vandaag gefietst hebben. Regelmatig auto's volgeladen met brokken rubber.
Het blijft mooi hier en zo groen. We zitten nu in een bungalow aan het strand van Khao Lak, Smile Beach Resort..
Naar Phuket is het nog 120 km, maar waarschijnlijk gaan we eerst naar Phang Nga. Vandaar kan je een boottocht maken naar het James Bondeiland, The man with the golden gun.

Ons motto deze vakantie is : Plannen zijn er om gewijzigd te worden.

Als we 's ochtend fietsen, koopt Annemarie een soort oliebollen, ze hebben alleen een andere vorm, voor het ontbijt. Het is oliebollenbeslag dat in de olie wordt gegooid. Ik ben er niet dol op, maar ook niet op oliebollen.

11 dec
Wereldlichtjesdag. Vandaag wordt in heel de wereld om 7 uur plaatselijke tijd een kaarsje opgestoken voor de overleden kinderen.

We hebben net heerlijk in de omgeving van het resort gefietst. Leuke mensen ontmoet. Een vrouw uit Duitsland die een veel te kleine, versleten fiets op haar resort had gehuurd. Ze is dol op dit stuk Thailand en terecht.
En een Engels (Cornwall) echtpaar dat zomers op het strand werkt in Engeland en 's winters reist. Is vaak in Nieuw Zeeland geweest, had daar een huis. Vrolijke man met vrolijke verhalen.
Gisterenavond hebben we een biertje gedronken met de Duitse mevrouw en haar man. Edith en Helmut. Gezellige, vrolijke mensen.

12 Dec
Gisteren een auto geregeld die ons en de fietsen naar Phang Nga brengt en daar zijn we nu. In Home Phang Nga Guesthouse. Mooie kamers. Een goede keuze die auto, want we kwamen een paar flinke klimmen tegen.
En we hebben net ook een boot geregeld van hier naar Koh Yao Noi (eiland). Een privé boot die ons ook alle bezienswaardigheden laat zien: James Bondeiland, moslimdorpje op palen in het water, grotten en we kunnen ook nog zwemmen onderweg. Wat een luxe.

Vera, die jongelui met zwemvesten gingen met de Ferry naar een eiland, waar ze een nachtje bleven. Misschien waren die zwemvesten verplicht.

Ik ga dit verhaaltje plaatsen en ook foto's.
Lfs van ons vieren.

• 12 December 2016 - 09:43

Lieneke Castel:

Prachtig genieten.
    Ons motto is"ook nog erbij "er moet altijd een reden zijn om terug te keren"
    Veel plezier.

• 12 December 2016 - 10:44

Ad:

Hoi meiden.
    Het ziet er allemaal weer mooi en gezellig uit,volgens mij zijn wij toen ook
    in Phang Nga geweest en ook weer eens een lantaarn paal.
    Ik weet niet of je het meegekregen heb maar Ajax heeft met 1-0 verloren
    en FEIJENOORD 4-0 gewonnen verder veel plezier in Phang Nga en andere eilanden.
    Gr. Corrie en Ad xxx.

• 12 December 2016 - 11:18

Jennie Van Paassen:

En afgelopen donderdag Ad?

• 12 December 2016 - 12:47

Dominique En Piet:

Hoi Jenny, ziet er alweer allemaal zo mooi en leuk uit...en al die leuke ontmoetingen!! Have fun girls!

Vele groetjes - voorlopig nog uit Brugge ;-)
    Piet en Dominique

• 12 December 2016 - 14:08

Johanna:

Hoi meiden,
    jullie genieten lekker. Goed zo. Foto's zijn steeds prachtig.
    Liefs Johanna

• 12 December 2016 - 16:09

Henk Van Paassen:

nou meiden dat is allemaal weer geweldig genieten wat hebben we het toch slecht zou m'n vader zeggen geniet nog lekker verder tot het volgende verhaaltje !
    groetjes henk

• 14 December 2016 - 22:02

Ans:

Hoi meisjes, leuk verslag weer met mooie plaatjes. De bootjes op het strand vind ik super. Geniet van jullie tijd daar! Liefs Ans