Phuketstad - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Phuketstad - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Phuketstad

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 Januari 2017 | Thailand, Phuket

7 januari 2017
Wakker worden en regen, net als gisterenochtend en -avond. Verder gisteren de hele dag droog en nog steeds rond de dertig graden. Gisteren in de omgeving van het guesthouse gefietst. O.a. naar het aquarium, alleen de buitenkant gezien. Het leukste blijft toch om zomaar zijstraatjes in te fietsen. Dan zie je hoe de Thai leeft. Toeristen komen daar niet en men vindt het leuk. We krijgen leuke reacties, ze vinden ons strong.

Heerlijk om weer op Phuket te zijn. 10x leuker dan Phi Phi.

Toen we het hotel op Phi Phi verlieten, spraken we een jongen die daar werkt. Hij vertelde dat er in Hat Yai, daar waren Els en ik vorig jaar, overstromingen zijn. Hij komt daar vandaan. Ook vertelde hij over zijn verdriet om de dood van de koning.

De overtocht duurde bijna twee uur. We hadden een grote ferry die behoorlijk vol was. We waren als eerste aan boord en hadden een plekje buiten uit de zon. Mazzel.

We zitten in een mooi, nieuw guesthouse met een zwembad aan de zee. Er is hier geen strand en we kunnen niet in zee zwemmen.

Het is nu drie uur en we zitten in een hotel in Phuketstad. In de stromende regen hier heen gefietst. We hebben gewacht tot half 11 en toen was het nog niet droog.

We zitten in de oude stad en ook hier weer veel full of een beetje vies of een klein hokje zonder ramen. Dit hotel is super. Mooie, schone kamer, vijf hoog en niet te duur.
La Moon hotel.

Na opgewarmd te zijn, zijn we gaan wandelen met paraplu in de oude stad. Heel mooi. Allemaal gekleurde huisjes. De gebouwen dateren uit de 19e eeuw en zijn de laatste jaren door de bewoners gerestaureerd. Er zijn veel hippe winkels en restaurants.

We blijven sowieso twee nachten. Hopelijk is het morgen droog en kunnen we met de fiets op verkenning uit.

Jullie hebben lekker weekend met sneeuw. Geniet er van.

Liefs van ons

• 07 Januari 2017 - 15:50

Angelique:

Geniet er nog maar even lekker van saampjes!
    Wij hier gisteravond sneeuw met gluhwein

• 07 Januari 2017 - 16:06

Johanna:

Lieve meiden,
    wat een mooie en leuke foto's weer. Jullie reis is echt schitterend en wij mogen allemaal mee genieten. Super!
    liefs Johanna

• 08 Januari 2017 - 08:38

Dominique En Piet:

Mooie foto's en leuk verslagje Jenny. Inderdaad ook onze ervaring: hoe minder toeristen , hoe leuker en meetsal ook hoe lekkerder het eten…
    Ook mooie guesthouses blijkbaar. Ziet er super uit! Genieten jullie maar met volle teugen want wij zijn terug in Belgenland en het is hier behoorlijk koud en grijs. Zomaar eventjes 40 graden verschil brrrrr.

• 08 Januari 2017 - 09:47

Vera V:

weer een leuk verhaal en fijn dat jullie nu niet bij de overstromingen zijn.
    De tijd gaat nu snel want volgende week zijn jullie alweer thuis. nog even lekker genieten. mooie foto's

• 08 Januari 2017 - 12:20

Annemarie :

Hoi Jennie en Els,

Nou Jennie, je staat hartstille leuk op de foto, vaker laten doen!
    Bijzonder dat winkeltje met alleen pomelo"s, het is wel een leuke stad zo te zien.
    Zo meisjes, nog effe afzien in dat warme land, of te wel geniet ervan.
    gr. Annemarie

• 10 Januari 2017 - 09:29

Ans:

Prachtige foto's meisjes, geniet er nog even van want wat gaat het snel! liefs Ans.

• 10 Januari 2017 - 23:02

Carla:

Wow, mooie foto's. En ...ook een leuk jurkje gekocht?