Promthep Cape - Reisverslag uit Rawai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Promthep Cape - Reisverslag uit Rawai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Promthep Cape

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

10 Januari 2017 | Thailand, Rawai

8 jan 2017

Regen, regen, regen. Met bakken. Er staan hier paraplu's en die heb je echt nodig. Vanochtend rondje gewandeld.

Om half zes droog, gauw weg om wat te eten. Evengoed paraplu mee. En, de lekkerste pad thai tot nu toe.
Het eten net achter de kiezen en het kwam weer met bakken naar beneden.

Phuketstad is echt heel leuk. Een aanrader.

9 jan

Geen regen toen we wakker werden en zelfs een waterige zonsopkomst. Blij. Na het ontbijt en voor het vertrek nog even de oude stad in geweest. Toch heel anders als het niet plenst. Zelfs katoen voor Els gekocht.

Een meemaaksel. Taxichauffeur vraagt of we uit Zweden komen. "Nee, uit Holland." "Oh, lekker ding".

Rond tienen weggefietst. We nu zijn ingecheckt in 1715 House & Café in Rawai Beach. Nieuw, kleinschalig resort met zwembadje. Niet aan de zee, maar vanaf het dakterras zie je hem wel.

Aan de overkant van de straat is een kickboksring. Daar is morgen een wedstrijd. Nu al een heel grote markt. Erg leuk en erg druk.

10 jan

Eefje negen maanden en in Japan met Suus en Eelco.

Strak blauwe lucht vanochtend. Hopelijk houden we dit weer tot zondag.

We zijn naar de Promthep Cape gefietst. Het is het meest zuidelijk puntje van Phuket. De vuurtoren op de landtong is prachtig en het uitzicht waanzinnig. Het leukste is toch het hindoeheiligdom waar olifantfiguurtjes geofferd worden ter ere van de vierhoofdige god Brahma en zijn olifant Erawan. Busladingen groepen (Thai) komen naar deze plaats om die olifantjes te offeren.
Het was wel even klimmen, zowel heen als terug. Een weg met heuse haarspeldbochten. Pffff.

We vervelen ons niet. Els is nog steeds vingerpoppetjes en kleine inktvissen aan het haken om uit te delen en ik lees veel. We zijn heel relaxed.

We blijven hier zeker nog tot donderdag. We hebben drie nachten geboekt. Fijn resort met aardige mensen. We wisten niet dat het inclusief ontbijt is. Komt de dame net vragen waarom we niet ontbeten hebben en komt ze het zo brengen als lunch.

Ik ga dit stukje plaatsen en foto's erbij.

Fijne dag en doeiiiii van ons.

• 10 Januari 2017 - 11:40

Ad :

Hoi zussen de buien weer over gelukkig nu weer heerlijk genieten van
    Phuket .Leuk dat jullie nog weer naar de vuurtoren zijn geweest ik vond het
    toen ook prachtig met al die olifanten.Geniet er nog heerlijk van,
    gr.Corrie en Ad xxx

• 10 Januari 2017 - 12:58

Liesbeth:

Wat een mooie foto's weer Jenniezijn die met het kleine toestelletje.? En wat een leuke stad Phuket,had nooit gedacht dat het zo mooi zou zijn.Bijna alles gezien zelfs de Kaap.Eind is in zicht ,ik hoornige of ik jullie op moet halen,
    Plezier nogj
    Liesbeth

• 10 Januari 2017 - 23:09

Carla:

Inmiddels weet Liesbeth dat ze jullie niet hoeft op te halen.
    Evert en ik zullen er zijn en Ewald komt met zijn truck voor de fietsen.
    Dus, no worries, komt goed.
    Geniet de komende dagen.

• 12 Januari 2017 - 23:22

Vera V:

net het verslag gelezen en de foto's bekeken het is weer prachtig en nu wacht ik wel tot jullie weer thuis zijn.
    De overgang zal wel groot zijn, want het is pest weer. Tot ziens in Westzaan en Els jou zie ik ook wel weer.
    Goede terugreis groetjes en lfs Vera