Thung Saliam - Reisverslag uit Thung Saliam, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Thung Saliam - Reisverslag uit Thung Saliam, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Thung Saliam

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

08 Januari 2018 | Thailand, Thung Saliam

Zaterdag 6 januari 2018
Het is nu maandag 9 januari. We hebben ons vandaag met een pick-up 180 km verder laten brengen en zijn nu in Thung Saliam. De reden van de auto is oa:
De hele route hadden we niet fietsend gered kwa dagen en de tocht hierheen is redelijk heuvel(berg)achtig.
Liesbeth heeft een behoorlijke griep te pakken. Ze is in Chiang Mai naar de dokter geweest en kwam met een tas medicijnen terug, oa antibiotica. Gelukkig geen longontsteking, maar wel een erge hoest.
De afgelopen twee dagen hebben we wel gefietst. De eerste dag naar Lamphun en gisteren naar Ban Hong.
In deze dorpjes viel weinig te beleven. Ongeveer één lange straat.
In Chiang Mai was te temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Heerlijk. En bewolkt.
De tocht naar Lamphun was iets warmer, maar wel bewolkt. Gisteren was het ruim 30 graden en een onbewolkte hemel. Dat is wel even wennen.
Vandaag is het ook warm, 32 graden op onze veranda.
Die pick-up was ook weer een meemaaksel. Tegenover ons hotel was een benzinepomp. Slim bedacht, daar komen pick-ups tanken. De meneer had even wat bedenktijd nodig en wij eten. Na ons overheerlijke diner met biertjes, weer naar de bezinepompmeneer. En jawel, hij wist wat. Schuin tegenover een mevrouw met een grote pick-up die ons weg wilde voor de prijs die ons aanstond.
Vanochtend om negen uur was ze bij ons hotel. Fietsen, tassen en meiden ingeladen, nog even langs haar huis om de fietsen vast te binden en we konden vertrekken. De chauffeuse is een interessant mens. Ze heeft een bedrijfje waar doodskisten gemaakt worden, een winkeltje met tweedehands kleding. Verder heeft ze een resort in Pai, een man en een huis in Bangkok en ook nog een restaurant in Bangkok. Ze heeft drie volwassen kinderen.
Haar man is regisseur/producent en we kregen een foto van haar man te zien met Oliver Stone. Heel bijzonder.
De weg was inderdaad heftig. Niet alleen heuvel/bergachtig, maar ook smal. Geen strook voor fietsers, die je meestal wel heb hier in Thailand.
We zitten in een klein resort met leuke, vrij nieuwe huisjes. Rondom rijstvelden. Tonfon resort.
Zo ten zuiden van Chiang Mai is alles heel groen. We hebben kilometers langs de rivier de Ping gefietst, een kleine Mekong. Gerda, Els en ik hebben in 2005 langs de Ping naar het noorden gefietst.
In deze omgeving groeit de vrucht longan. Een klein rond vruchtje met een zwarte pit met vruchtvlees dat lijkt op lychee.
Verder zie je bananen, cocospalmen en rijstvelden.
Ik laat het hierbij. Bedankt voor de reacties, we genieten. Dikke xxxx

• 08 Januari 2018 - 10:08

Marjanne:

hallo meiden,
    wat leuk dat wij weer mee mogen genieten van jullie reis.
    Die ronde vruchtjes werden op onze rondreis door de reisleider "katten-ogen"genoemd!!
    Beetje aparte smaak maar wel lekker.
    Hoop dat Liesbeth snel opknapt en jullie weer mooie avonturen mogen beleven in dit prachtige land.
    Groetjes,
    Arie en Marjanne Zoon

• 08 Januari 2018 - 10:59

Ad:

Hoi meiden
    De kop is er af en al weer mooie belevenissen alleen jammer voor Liesbeth hopelijk knap ze weer
    snel op ook weer leuke fotos we genieten er ook weer van.
    Weer veel fietsplezier en hopelijk mooie en rustige wegen geniet er van.
    gr. Corrie en Ad.

• 08 Januari 2018 - 12:09

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    gezellig om weer met jullie mee te reizen en te delen in jullie belevenissen.
    Heel veel beterschap voor Liesbeth.
    Nog veel plezier.
    Liefs Johanna

• 08 Januari 2018 - 12:31

Ted:

Hoi meiden, wat genieten jullie weer lekker en fijn dat jullie het fietsen af kunnen wisselen door een ritje met een pick-up, ook weer leuk, je maakt weer van alles mee.
    We hopen voor Liesbeth dat ze snel opknapt, beterschap voor haar.

Heel veel (fiets) plezier weer verder, lekker genieten van de mooie omgeving en het mooie weer, hier is het zonnig, maar wel koud.

Liefs van ons, Hans en Ted

• 09 Januari 2018 - 13:15

Ans:

Wat weer een verhaal meiden vol belevenissen! Samen lekker genieten en Liesbeth, wordt snel weer beter hoor...

Liefs Ans

• 09 Januari 2018 - 15:40

Carla:

Wat weer een goed verhaal Jennie. Hoewel voor Liesbeth iets minder goed, maar hopen dat ze goed reageert op de medicijnen.
    Gisterochtend ben ik mee geweest naar het zwemmen van Zoe. Nieuw uitje voor deze oma totdat mama Daphne het weer kan overnemen. Erg leuk om te doen.
    Vorige week kwamen Taeko en Lucca een paar dagen logeren en afgelopen zaterdag Sten en Niels een nachtje. Kortom het opa-en-oma gevoel wordt goed gevoed.
    Momenteel zijn we druk (nou ja vooral Evert) met het in elkaar zetten van het bewonersblad, welke volgende week klaar moet zijn.
    Wel meisjes, veel plezier samen en we hopen dat jullie gezondheid geen spelbreker is.
    Liefs, Evert en Carla

• 09 Januari 2018 - 15:41

Carla:

Ps: de foto's zijn ook weer erg leuk.