Twee mooie fietsdagen - Reisverslag uit Nakhon Sawan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Twee mooie fietsdagen - Reisverslag uit Nakhon Sawan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Twee mooie fietsdagen

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

13 Januari 2018 | Thailand, Nakhon Sawan

Zaterdag 13 jan
Twee prachtige fietsdagen achter de rug en het gaat een stuk beter met Liesbeth.
Gisteren zijn we van Kamphaeng Phet naar Khanu woralaksaburi en vandaag naar Nakhon Sawan gefietst. Totaal ongeveer 140 km.
Gisteren zaten we in bungalows aan de Ping en nu in een hotel.
Een groot gedeelte van de route ging langs de Ping op mooie, kleine wegen en door dorpjes.
Ook hier is het heel groen met veel landbouw.
Vooral suikerriet. We fietsten rond een suikerfabriek, waar volgeladen vrachtwagens stonden te wachten om gelost te worden.
Ook fietsten we over een gravelweggetje tussen ruïnes van zeer oude tempels uit de 15e eeuw.
En tussen sinaasappelplantages, mango, cassave, maïs en nog veel meer.
In de dorpjes langs de Ping zie je vaak mooie, authentieke houten huisjes.
We worden constant nageroepen, men vindt het leuk om ons zo te zien fietsen. Eerst Els, dan ik, Annemarie en Liesbeth en krijgen veel duimen.
De honden vinden ons ook interessant. Vaak blaffende honden achter ons aan. Je schrik je rot.
Wat grappig is, dat er minstens acht Hollanders hier fietsen. Buiten ons Ton uit Brielle, een meisje alleen en een Fries/Gronings echtpaar.
Ton hebben we gisteren gesproken. Hij fietst naar het noorden. Hij is een echte Azië fietser Een leuke, gezellige man.
Wat dagen terug kwamen we een wereldfietser uit de buurt van Liverpool tegen. Hij is begonnen in Noord Japan en fietst naar Tasmanië in Australië.
Het blijft leuk om collega fietsers tegen te komen en ervaring te delen.
Het is trouwens prima fietsweer. De laatste dagen geen zon, vandaag wel en tussen de 25 en 30 graden. Het waait ook bijna niet.
Ik ga dit stukje plaatsen en ook de foto’s. Allemaal een fijn weekend en veel liefs van ons.

• 13 Januari 2018 - 11:31

Angelique:

Wat fijn weer dat jullie zo genieten en dat wij zo samen met jullie "mee mogen reizen".
    Leuke verslagen en mooie foto's!
    Liefs!

• 13 Januari 2018 - 12:18

Lieneke En Hans Castel:

Hoi dames, fijn om weer samen te genieten en dat Liesbeth aan het opknappen is. Ginger thee helpt mij altijd en is ook gemakkelijk voorhanden. Gember op de markt kopen en een paar schijfjes in je thee doen.
    Leuk om andere fietsers tegen te komen en er mee te praten wat hun plannen zijn. Geeft altijd een leuk contact om met gelijk gestemden te praten en ideetjes op te doen.
    Veel fietsplezier en groeten van ons.

• 13 Januari 2018 - 14:57

Vera Voogd:

ben blij, dat het weer wat beter gaat Liesbeth, want het is "snot "vervelend. weer prachtige foto's. ben
    verbaasd om een bordje te zien met "bike only" leuk
    groetjes en liefs

• 14 Januari 2018 - 11:03

Henk:

hoi meiden dat ziet er allemaal weer leuk uit en zo te zien overal tussen het fruit dus de vitaminen komen ook wel binnen met liesbeth gaat het de goeie kant op hoe gaat het met jou jennie ? ik zou zeggen geniet lekker verder en tot ziens groetjes henk

• 15 Januari 2018 - 13:57

Ans:

Ziet er allemaal weer gezellig uit dames. Fijn dat het weer beter met je gaat Liesbeth!
    Mooi die ochtendfoto van de Ping Jennie. Veel plezier maar weer en ik fiets met jullie mee...
    Liefs Ans.