Chao Praya - Reisverslag uit Chainat, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Chao Praya - Reisverslag uit Chainat, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Chao Praya

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

15 Januari 2018 | Thailand, Chainat

Maandag 15 jan
Weer twee mooie fietsdagen achter de rug. Weer voornamelijk langs het water en door leuke kleine dorpjes. Nu fietsen we langs de Chao Praya.
We hebben afscheid genomen van de Ping. In Nakhon Sawan vloeit het water van de rivieren de Nam, de Yom, de Wang en de Ping samen in Chao Praya richting Ayutthaya, Bangkok en zee. De Chao Praya is een van de belangrijkste rivieren van Thailand.
Het blijft heel groen.
Gisteren waren we in Uthai Thani. Gerda daar zijn we in 2007 ook geweest. We zaten in hetzelfde resort. Els had daar toen een lekke band, weet je nog.
Het wordt helaas slecht onderhouden, zoals veel resorts hier.
Het resort ligt aan de Praya. Het stadje is aan de overkant en te bereiken via een heel steile brug. Bij de brug is een markt met veel groenten en allemaal buiten op straat. In een hal kan je eten (hebben we gedaan, rijst met gebakken groenten mmmm).
Meestal beginnen we om half acht met fietsen, maar vandaag een uur later. We dachten een kort stukje te gaan, het werden toch meer dan 50 km’s. De teller staat nu op ruim 550.
We hebben koffie gedronken op het terrein van de tempel: Wat Pak Khlong Makham Tao. Niet te onthouden zo’n lange naam.
In een klein dorpje hebben we een pomelo schoon laten maken en die onderweg opgegeten.
We kwamen een veld zonnebloemen tegen, bijzonder.
We hebben minstens vijf ijsvogels gezien en veel witte reigers en open bills (ooievaars). Ik heb nog geen foto’s van vogels.
We horen constant vogels zingen, één gilt heel hard. Ik weet niet wat voor vogel dat is.
We zitten nu in een resort met mooie, schone huisjes. 111 Resort & Spa, zo’n 15 km ten zuiden van Chai Nat.
Het resort ligt tussen de rijstvelden.
We hebben net lekker gegeten in het resort, rijst me5 groene curry en omelet.
Ik ga nu alles op de site plaatsen en dan slapen.
Gr. van de vier fietsende meiden.

• 15 Januari 2018 - 15:47

Ted:

Hoi meiden, wat genieten jullie toch weer, het fietsen, het heerlijke eten, de vogels. De lantaarnpalen zijn weer gewéldig Jennie, jullie komen er weer genoeg tegen. Had nog gegoogled naar de schreeuwvogel, maar ben er niet uitgekomen.

Veel plezier weer voor jullie en geniet maar van het heerlijke weer, hier is het herfstig, wind en nog geen seconde droog geweest vandaag.

Liefs van ons, Hans en Ted

• 15 Januari 2018 - 16:36

Vera Voogd:

Heerlijk om te lezen waar jullie zitten. Hier is het pokken weer nat en koud en wind. Net eerst met speksteen bezig geweest en volgende week in de olie zetten. Naar huis met de auto deze op z'n plekkie gezet en door de regen naar Evert Bruyns om m'n fiets op te halen en nu door warmen.
    Weer leuke foto's vooral de lantaarnpaal met olifant. Het eten klinkt ook goed ik ga nu aan de zuurkool met worst en uitgebakken spekjes.
    Veel fietsplezier en blijf genieten. Hoe is het met de verkoudheid Liesbeth ? ik heb er nu een sliert van te pakken. Liefs voor jullie allen Vera

• 16 Januari 2018 - 07:13

Ger:

Wat heerlijk meiden en ik herinner me inderdaad het resort in Uthay Thani. Ik ging op het stoepje voor onze kamer een shaggie roken en werd doodgebeten door de muggen.
    Geniet ervan, liefs Ger