Hat Yao - Reisverslag uit Kantang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Hat Yao - Reisverslag uit Kantang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Hat Yao

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 Februari 2018 | Thailand, Kantang

6 febr
Hier in Kantang hebben we niet één Farang gezien, terwijl het zo’n leuk stadje is. Zonder fiets waren we hier niet geweest. Mazzelkonten zijn we.
Ton Flach, je schreef dat je geen wereldfietsers bent tegen gekomen. Wij zijn op Phuket bij de ferry Roy uit Alkmaar tegengekomen en toen we naar Pak Beng fietsten een Thaise wereldfietser. En dat was het.
Onderweg zijn blijft leuk, maar zomaar fietsen als je langer dan één nacht ergens bent is ook leuk. Je komt de meest verrassende dingen tegen Zoals wij vanochtend. Men was bezig met rijst drogen. Altijd leuk voor een foto. Dat was bij een huis waar van alles gebeurde. Een vrouw was cocabladen aan het stampen. Naast haar stond een vrouw met een kip in haar armen. Die had niet lang meer te leven. Sta je een tijdje met handgebaren te praten met ze. Dat blijven de leukste ontmoetingen.
Ga je even op een stoeltje in de schaduw zitten om op maps me te kijken of je goed gaat, komt er een mevrouw een schaal watermeloen brengen. Zo lief.
Fiets je op een smal weggetje, komt er een stel op een brommer vertellen dat we daar niet heen moeten rijden. Wij toch eigenwijs en met gebaren laten weten dat we toch verder willen kijken, blijkt dat er een nieuwe brug gebouwd wordt en we echt niet verder kunnen.
Els haar gehaakte vingerpoppetjes doen het onderweg goed. De kinderen, maar ook de ouders vinden ze prachtig. Ook dan heb je altijd een praatje.
‘s Middags zijn we de Trang overgestoken met een Ferry en in de buurt van de ferry wat rondgefietst..
7 febr
‘s Nachts is het 21 graden en overdag 32/33 graden. De laatste dagen waaide het, een viertje.
Vanochtend op ons dooie akkertje naar Hat Yao gefietst. Was nog geen 30 km.
Mooie glooiende tocht, eerst met de ferry de Trang over.
We slapen in Heaven Hill Resort, maar kan ook heavy Hill Resort heten. Zo steil om er te komen en dat met bagage. Maar het uitzicht is fantastisch. Rotsen, bomen en de baai. En een prachtig huisje met een balkon met uitzicht op de zee en als klap op de vuurpijl, een zwembad.
We blijven hier twee nachten en hebben hierna voor drie nachten een resort aan het strand gereserveerd. Daarna nemen we de boot naar Phuket.
Gauw versturen met jaloersmakende foto’s.
Xxxx van ons.

• 07 Februari 2018 - 10:39

Ad :

Hoi zussen
    Het ziet er allemaal weer geweldig uit niet te ver fietsen en alleen maar mooie dingen zien.
    Hier is het lekker aan het winteren de eerste natuurbanen zijn inmiddels open.helaas voor niet zolang
    Jullie nog lekker genieten in de warmte ik ga zo lekker naar de Rotte wandelen het is lekker zonnig nu
    Gr. Corrie en Ad xxx

• 07 Februari 2018 - 17:40

Carla:

Inderdaad, jaloers.;-)

• 07 Februari 2018 - 21:24

Johanna:

Heerlijke verhalen en foto's weer.
    Dikke knuffel.

• 08 Februari 2018 - 10:30

Lieneke:

Hallo dames,

dat is weer genieten van de vakantie voor jullie maar ook voor ons om te lezen wat jullie beleven.
    Zo gastvrij om oog te hebben voor jullie fietstocht in de hitte en dan heerlijk fruit te brengen. Dat gebeurt alleen daar in Thailand. Zo lief van de mensen daar. Nog veel mooie fietsavonturen en verhalen. We kijken er naar uit.

Groetjes, Lieneke en Hans

• 08 Februari 2018 - 10:50

Ted:

Ha die zussies, mooi plekje weer gescoord en ook nog de luxe van een zwembad, hebben jullie gezwommen?
    De lantaarnpaal is gewéldig, wat leuk om dit steeds tegen te komen.
    Lekker blijven genieten meiden.

xxx vanuit het koude Waddinxveen van ons, Hans en Ted

• 08 Februari 2018 - 11:04

Ans:

Ook een beetje jaloers...
    Genieten meisjes! xxx