Olifanten - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

26 November 2013 | Thailand, Ayutthaya

Dinsdag 26 november 2013.
We verblijven in Ayutthaya in een guesthouse. Prima onderkomen. Een familyroom met twee losse bedden en een stapelbed. Annemarie en Els slapen in het stapelbed.
Na ons gisteren geïnstalleerd te hebben zijn we eerst wat gaan eten. Fried rice met Singha bier. Mmmmm.
Daarna op zoek naar een pinautomaat. Dat ging niet helemaal goed. Annemarie kreeg geld, maar bij mij kwam het geld er uit, maar verdween ook weer terug in de automaat. Toen zijn we maar gestopt met pinnen. Grote schrik want het geld was wel van mijn rekening afgeschreven. Het was te laat om nog een bank op te zoeken. Ik heb wat e-mails naar de ING-bank, verzekering en Vieng Travel (reisbureau in Bangkok dat gerund wordt door een Nederlander) gestuurd.
Na het pinavontuur, zijn we terug naar het guesthouse gegaan en hebben de fietsen uit de dozen gehaald en weer opgetuigd. De fietsen zijn ongeschonden aangekomen. Yeah …
’s Avonds wilden we eten op de nachtmarkt, maar we konden niet echt een kraampje vinden waar ze iets hadden, dat we allemaal lekker vonden. Het was ook al laat, tegen achten en dan wordt er al het een en ander opgeruimd. Vlak bij de nachtmarkt hebben we in een klein tentje aan de weg pad thai gegeten. Heerlijk.
Na het eten zijn we vroeg naar bed gegaan. We waren alle vier bekaf na een nacht in het vliegtuig en de warmte.
Allemaal goed geslapen. Van Els thee op bed gekregen en daarna op stap. Ontbijten en een bank opzoeken. Het ontbijten lukte niet helemaal, maar bij de bank kregen we het goede bericht dat het geld binnen vijf dagen teruggestort wordt op mijn rekening. Daarna durfden we weer te pinnen.
Onderweg naar de bank kwamen we een oude tempel (Wat Lokayasutharam) tegen met een heel grote liggende boeddha (ik heb daar een mooie foto van uit 2010 met Carla er naast) en een nieuwere tempel.
In een restaurantje aan de Chao Praya River hebben we een juice gedronken en fried rice gegeten.
En toen waren de olifanten aan de beurt. Met een beetje omfietsen vonden we de olifantenkraal. Zo leuk. Veel grote olifanten en drie kleintjes. Eén olifant kreeg een bad.
Uiteindelijk hebben we 27 km gefietst.
Onderweg tijdens het fietsen kwamen we veel oude tempels tegen. Het is heel leuk om te fietsen en je hebt veel minder last van de warmte. In de buurt van de olifantenkraal is weinig toerisme. Dat merk je meteen, want daar werden we steeds nageroepen: “Hallo”. Dat gaan we straks steeds meemaken.
Vanavond hebben we wel op de nachtmarkt gegeten, we waren nu lekker vroeg. We hebben Pad Thai gegeten. Pad Thai is gebakken noedels met ei, taugé, lente ui, nootjes en vissaus. Ook deze was weer heerlijk.
Morgen zijn we overdag nog in Ayutthaya. We gaan om kwart voor tien ’s avonds met de nachttrein naar Nong Khai, naar de Mekong.
We gaan zo slapen. Het is nu kwart over negen.
Bedankt voor alle reacties. Wij vinden het leuk om iets van het thuisfront te horen.
Lfs van, Els, Liesbeth, Annemarie en Jennie
PS. We hebben een Thais telefoonnumer: +66956396811

• 26 November 2013 - 16:19

Vera Meester.:

Wat weer een gezellige brief..Dat gaat goed komen de komende tijd..Lfs Vera

• 26 November 2013 - 16:41

Ad:

Zo de kop is er af.
    Na het vervelende gedoe met pinnen toch een mooi begin,zeker wat betreft de olifanten
    en al heerlijk gefietst,die liggende boeddha is wel aan een opknap beurtje toe.
    Morgen mijn verjaardag ik zal een heineken op jullie drinken daar ik ook wel trek zou
    hebben in zo,n heerlijke Singha.
    Verders mooie dagen we kijken weer uit naar een nieuw bericht.
    Gr. Corrie en Ad xxx

• 26 November 2013 - 18:19

Ger:

Fijn, meiden, klinkt echt super, lekker eten, lekker weer, goed gezelschap. Blij dat het met het geld goed komt, geen stress, heb jullie een sms gestuurd op het thaise nummer, goed idee xxx

• 26 November 2013 - 18:42

Ted:

Hoi meiden

Op het bankavontuur na (wat gelukkig goed komt) vermaken jullie je weer prima, mooie dingen al gedaan en niet onbelangrijk, lekker gegeten in de verschillende tentjes, lekker genieten weer.
    Voor morgen (woensdag) nog een leuke dag in Ayutthaya (ik, Ted was daar jarig in 2010) en voor morgenavond een fijne treinreis toegewenst en dan kan het grote fietsavontuur beginnen.

Geniet van alle leuke dingen die jullie mee gaan maken, wij genieten op afstand met jullie mee!!

Liefs van Hans en Ted xxx

• 26 November 2013 - 19:32

Joke Nagel:

Ha, Jenny, leuk om jullie te volgen en lees dat jullie nog steeds nagefloten worden op de fiets:) topprestatie, veel plezier. Joke

• 26 November 2013 - 20:18

Piet En Dominique:

Hoi Jenny,

Fijn om alweer je verslagen te lezen...zeer herkenbaar. Wat zijn jullie volgende fietsetappes?
    Amuseer jullie en hou het veilig hé.
    Wij vetrekken op 14 december naar Costa Rica.
    Tot binnenkort en groetjes vanuit het druilerige koude Brugge!
    pietniki

• 26 November 2013 - 21:16

Vera:

Hoi meiden, wat heerlijk om dit allemaal te lezen en ik ruik de geuren van de markt.Fijn dat het met het geld goed is gekomen een hele rust.Tot de volgende keer Vera

• 26 November 2013 - 22:55

Carla:

2-1 voor je cluppie!

• 27 November 2013 - 08:18

Ineke:

Weer fijn en leuk jullie belevenissen te lezen. Klinkt weer goed allemaal. Goede reis vanavond en veel plezier. Liefs

• 27 November 2013 - 21:48

Maartje:

Wat een goed begin! Afgezien van het pinnen, maar dat hoort bij de avonturen, je wordt er weer wijzer van.
    Leuk om zo nageroepen te worden en verstandig, een niet al te gekke fietstocht op de eerste dag.
    Geniet ervan!!
    Maartje