Mut Mee - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mut Mee - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mut Mee

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

28 November 2013 | Thailand, Nong Khai

Donderdag 28 november 2013

Net met de trein aangekomen in Nong Khai en de was hangt al te wapperen in Guesthouse Mut Mee. Wat is het relax om met de nachttrein te reizen. We vertrokken wel een half later en kwamen twee uur later aan. Niet erg want de planning was acht uur in de ochtend en dat is wel vroeg. Nu konden we meteen in onze kamers. We hebben prachtige, nieuwe kamers met uitzicht op de Mekong en een warandaatje. Op de waranda zit ik nu dit verslag te schrijven.
In Mut Mee hebben Els en ik al twee keer eerder gelogeerd met Gerda. In 2005 en 2008.
Het systeem is nog steeds hetzelfde. Je krijgt een boekje waar je alles in op schrijft wat je gebruikt. Het drinken kan je zo pakken en voor de keuken schrijf je op wat je wilt hebben en het wordt dan in de tuin geserveerd.
Maar eerst nog even gisteren. Het beste nieuws was toch de 2-1 van Ajax. In ieder geval volgend jaar weer Europees voetbal. Wie weet Eelco loten ze tegen een club in een mooie stad.
We hebben gisteren veel gedaan. De trein zou pas om 21.40 uur vertrekken.
Na het ontbijt zijn we naar de floating market gegaan. Nou dat stelde niet veel voor. Een heel lange steiger met allemaal souvenirwinkeltjes en een paar bootjes waar ze van te voren klaargemaakte etenswaren verkochten. En er waren wat versierde olifanten waar je een tochtje op kan maken, dat hebben we maar overgeslagen.
Na deze fantastische toeristische ervaring zijn we de stad weer in gefietst en hebben een boot gezocht om een rondje Ayutthaya te varen. Dat was echt een succes. Ze leuk om de stad vanaf het water te zien. Of we aan het roeien waren. We zagen nog de tekenen van de overstroming.
Na een biertje was een tempel aan de beurt. We besloten om naar de Boeddha in de boom te gaan, de Wat Phra Mahathat. Vanaf ons guesthouse de weg oversteken we waren er. Zo mooi die tempel, zeker met de late middagzon.
Toen was het tijd om de fietsen op te tuigen en richting station te gaan. Het station ligt aan de overkant van de rivier, de Chao Praya. Om daar te komen kan met een brug, maar ook met een klein veerbootje. We hebben gekozen voor het veerbootje. Heel bijzonder. Eerst alle tassen een meter of tien stijl naar beneden en daarna de fietsen. Aangekomen aan de overkant weer hetzelfde maar dan omhoog. Gelukkig werden we geholpen. De Thai zijn erg behulpzaam.
Daarna eerst heerlijk gegeten aan de rivier. Carla, Suus en Eelco hetzelfde restaurant waar wij met kerst 2010 gegeten hebben.
Toen was het wachten op de trein, die zoals ik al schreef een half uur te laat kwam.
We gaan zo nog wat wandelen langs de mooie, bruine Mekong.
Foto’s zet ik er vanavond op.
We hebben het erg naar onze zin en het weer hier is een stuk koeler dan in Ayutthaya, nog geen 30 graden en het waait ook wat.
Allemaal een fijne tijd en tot het volgende verslag.

• 28 November 2013 - 08:46

Els:

Leuk Jennie het reisverslag en wij hebben heel erg leuk met elkaar

• 28 November 2013 - 09:06

Ad:

Weer een leuk verslag, veel plezier aan de Mekong.
    Niet zo warm dus heerlijk om te fietsen.

• 28 November 2013 - 09:19

Ad:

Ik heb nog even zitten zoeken,wat een schitterend guesthouse MUT MEE.
    En wat een prachtige tuin.
    gr. Ad xxx

• 28 November 2013 - 11:01

Carla:

Wat een mooie plek. Het klinkt weer allemaal geweldig, meiden geniet ervan. Brett is inmiddels gesettled in Westzaan en vindt je huis heerlijk Jen. De houtvoorraad is aangevuld, het kacheltje snort.
    xx Carla en Evert

• 28 November 2013 - 12:25

Johanna:

Hoi meiden, het is erg leuk om jullie reisverslag te lezen, Jennie schrijft heel leuk en boeiend. Thailand lijkt me een prachtig land met lieve mensen.

• 28 November 2013 - 16:42

Maartje:

Erg leuk om te lezen! En vooral ook leuk om de foto's te zien. Goed dat Thailand tegenwoordig ook is uitgerust met Mekong-wifi!
    En die olifanten, wat zien jullie die veel! Jij hebt je eigen o-rih-fant hè mamma! Doen de fietsen het goed?
    Bijzondere omgeving hoor! Fijn dat die Thai zo behulpzaam zijn en wees eerlijk, zo normaal is het niet, 4 dames van jullie leeftijd (...) op de fiets door dat land heen. Bijna niemand is zo gek toch?
    Dat weer klinkt enorm aangenaam en geniet ook vooral van de lekkere biertjes en het geurige eten!

Veel plezier!
    Maartje

• 28 November 2013 - 17:24

Uut:

Heee lieve meisjes daar op een Nederlandse fiets in dat verre Thailand...met zoveel bekijks.. , Jullie genieten nu al volop lees ik uit alle mails. En lekker eten ...voor niets...vlg. Liesbeth !? Mmmm. De mails van lies gaan door de buurt zodat iedereen kan mee genieten. En Jennie....jij past wel op de vriendinnen hè . Ik volg jullie graag. Veel plezier. Groetjes , ook van Willemien , Uut

• 28 November 2013 - 17:47

Ger:

Lekker, meiden, ik zit helemaal mee te genieten van de tuin van Mut Mee, de sfeer en de grote Mekong. Gaan jullie nog een spectaculaire tocht op de Mekong maken met zonsondergang? Volgende week 5 december is de koning ook nog jarig, wat hebben jullie toch een mazzel. En dan ook nog 2-1 voor Ajax-Barcelona, gefeliciteerd.
    Vanuit het grijze Holland xxx Ger.

• 28 November 2013 - 20:56

Ted:

Ha die sportieve meiden, wat is het toch weer leuk om jullie belevenissen te lezen, vooral het stukje met de veerboot, niets is te gek bij jullie, had natuurlijk ook niet anders verwacht, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan, hahaha, maar de avonturen maken het juist daar door wel extra spannend, blijf vooral genieten en leuke dingen doen.

xxx van Hans en Ted

• 29 November 2013 - 10:40

De Natuurgroep:

Hoi Els,

We hebben vandaag het reisverslag bekeken. En de foto's waren interessant en leuk. Ook gaan we de Thaise merel opzoeken.
    We kijken alweer uit naar het volgende verslag! En we kijken uit naar nog meer dieren/natuur foto's.
    Fijne reis en geniet ervan, (en drink met mate zegt Jacques)

groeten van ons allemaal, vanuit een regenachtig Nederland,

De Natuurgroep