Mariëtte en Joost - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Mariëtte en Joost - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Mariëtte en Joost

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 Januari 2014 | Thailand, Sam Roi Yot

Zaterdag 11 januari 2014
Vannacht na wat heen en weer gemaild hebben Gerda en ik de knoop doorgehakt. We gaan niet naar Bangkok. Dit vanwege de ongeregeldheden. Je weet maar nooit waar je in terecht kan komen. Voor het zelfde geld merk je er niets van, maar …
We gaan weer naar Ayutthaya en weer naar The Sixty. Ik heb er helemaal zin in. Zo vertrouwd. Ik ga overmorgen (13) naar Prachuap Khiri Khan, blijf daar twee nachten en neem dan de trein naar Nakhon Pathom (15) en blijf daar een nacht en fiets dan in twee dagen naar Ayutthaya (16 en 17). Gerda komt de 18e en neemt vanaf het vliegveld een taxi.
De dame die ik in The Sixty aan de telefoon had, wist nog wie wij waren, de vier meiden op de fiets.
Mariëtte en Joost zijn in Sam Roi Yod beach neergestreken. Erg gezellig en heerlijk om lekker Nederlands te praten en weer op de hoogte te raken van het Zaanse nieuws. We hebben eerst wat gedronken bij mij in Seaview en hebben daarna een lange strandwandeling gemaakt. Na de wandeling in het resort van Mariëtte en Joost gegeten. Ik werd getrakteerd, werd dus weer verwend. Ook kreeg ik een grote zak drop. Veel te lekker, kan er niet van af blijven.
Morgen mag ik met de groep mee het park in. Dat gaat ook vast weer heel leuk worden.
Zondag 12 januari 2014
Super dag gehad. Na het weer heerlijke ontbijt, op naar Mariëtte en Joost. De hele groep (13 totaal) zat nog te ontbijten. De groep bestaat uit 13 gasten, er zijn twee busjes waar de 13 gasten eventueel in kunnen, een auto waar alle fietsen op kunnen, een begeleider van Djoser en nog twee Thaise fietsers, één voor groep en één achter. De groep is erg leuk, allemaal fijne, gezellige, vrolijke mensen. En ik mocht mee dus ook nog gastvrij. Het eerste doel van de tocht was naar de grot (die mooie die ik al bezocht had, maar nog graag een keer wilde zien zonder gat in mijn hoofd). Ik vind, maar dat is mijn mening, dat er erg hard gefietst wordt. Ik kan gerust hard fietsen, maar ik wil ook veel om mij heen kijken en af en toe stoppen als er iets moois te zien is.
Bij de grot aangekomen was er geen keus klimmen of met de boot naar de baai waar de klim begint naar de grot, er voeren geen boten (misschien te veel wind). De hele groep daarom eerst de km klim en afdaling. Daarna een stukje lopen over het strand en dan nog de halve km klimmen naar de grot. Iedereen was onder de indruk van deze prachtige grot. Er is een groepsfoto gemaakt die ik meestuur met dit stukje.
Na de grot weer de km klimmen en dalen naar de fietsen. Voor we weer op de fietsen stapten eerst een lunch. Ik hield het maar bij een overheerlijke noedelsoep, ik had het ontbijt er nog lang niet afgefietst.
Hierna gingen we richting kanaal, waar gepeild werd of er interesse was voor een boottocht van een uur door het kanaal (wat volgens mij een riviertje is). Daar was iedereen voor te porren, ik helemaal natuurlijk. Het was leuk, door de mangroven met heel rare vissen die ook stukjes op her droge stuiterden. Ze waren helaas niet op de foto te krijgen.
Toen werden de fietsen op de fietsenwagen geladen op die van mij, Mariëtte, Joost en Aart na. Wij besloten met ons vieren terug te fietsen. Het was heerlijk, geen zon meer, een zwoel windje tegen. Wat wil een mens nog meer.
Bij mijn resort hebben we met z’n vieren een biertje gedronken en daarna zocht iedereen z’n douche op.
Na de douche weer bij het resort van Mariëtte en Joost gegeten met de hele groep. En … heerlijk gegeten. Zoet/zure vis en paddenstoelen met cashewnoten en rijst.
En toen was het tijd om afscheid te nemen van de groep en Mariëtte en Joost. Ik heb het heerlijk gehad vandaag, bedankt allemaal.
Ik hou het hierbij. Ik ga zo slapen en misschien vannacht Liverpool kijken met de Ierse buurman.
Doeiiiii allemaal.

  • 12 Januari 2014 - 17:07

    Johanna:

    Lieve Jennie,
    jij boft toch maar hè. Nou lieverd , het is je van harte gegund.
    Liefs Johanna

  • 12 Januari 2014 - 18:54

    Liesbeth:

    Het klinkt volmaakt gelukkig en zo zie je er ook uit! Machtig hoor.op naar Gerda.

  • 12 Januari 2014 - 19:27

    Ted:

    Ha die lieve zus,
    Zo te lezen heb je leuke dagen gehad met de roeivrienden, ook leuk dat je met de hele groep nog een keer naar de mooie tempelgrot geweest bent.
    Verstandig besluit van jou en Gerda om Bangkok te mijden, je weet maar nooit, wat je nu bedacht hebt is ook leuk, heb je toch nog een paar mooie fietsdagen in het verschiet en in Ayutthaya ga je Gerda zien, kijk je vast naar uit.
    Veel plezier in Prachuap Khiri Khan, ben benieuwd of je ook nog naar de hoge tempel gaat met de 396 treden, Khao Chong Krajok en wat de brutale aapjes betreft, wees gewaarschuwd, hahaha.

    xxx van Hans en Ted

  • 12 Januari 2014 - 22:45

    Annemarie:

    Wat een heerlijke verhalen weer! Leuk dat je het gezellig heb gehad met Mariette en Joost en dat je welkom was in hun groep. Was die gevouwen zwaan in jouw kamer, dat hadden we niet in de Sixty, maar wat lekker dat je daar weer heen gaat, doe je ze de groeten van mij, ons! Gister een heerlijke pomeloo gegeten, weer even terug in Thailand! Wat z'n vrucht van AH al niet kan doen! Goed dat je niet naar Bangkok gaat.
    Liefs annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 189133

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: