Rustig dagje en de hop bleef nu wel zitten - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Rustig dagje en de hop bleef nu wel zitten - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Rustig dagje en de hop bleef nu wel zitten

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

10 Januari 2014 | Thailand, Sam Roi Yot

Donderdag 9 januari 2014
Maar natuurlijk wel een stuk gefietst. Ik ben het park in gefietst, op naar een viewpoint. Toen ik daar aan kwam zag ik de auto van tourdeasia weer staan. Weer dezelfde begeleiders en nu met drie Duitsers. Een van de begeleiders stond bij de auto, de anderen waren al naar boven aan het klauteren. Die begeleider was blij verrast om mij weer te zien. Ik had met mij zelf afgesproken om zover te gaan tot ik de anderen tegen zou komen en dan met hen terug te gaan. Het was weer een geklim en geklauter over stenen en het is niet slim om dat in mijn eentje te doen. Vlak bij de top kwam ik ze tegen. De view heb ik niet gezien, maar ik blijf dat geklim en geklauter leuk vinden. Zou Eelco dat dan toch een beetje van mij hebben?
Na allerlei leuke zijweggetjes te hebben genomen, weer terug naar het resort, waar inmiddels weer nieuwe gasten waren gekomen. Een stel uit Iran en het andere stel uit Engeland. Een man uit Ierland zit hier al een maand. Hij is aan het schrijven en vind het hier de plek om dat te doen. Het is inderdaad erg relaxt hier. We ontbijten iedere ochtend samen, om acht uur.
Morgenochtend klopt Eed op mijn raam als de zonsopgang mooi is. We gaan dan samen een stukje over het strand wandelen. Haar man heet trouwens Krit. Eed noemt mij sis (sister). Het zijn fijne mensen. Ik word in de watten gelegd.
Ja Henk, zullen we alle vogels maar ‘Blijf zitten waar je zit’ noemen, dan kan ik ze tenminste op de foto zetten. Je blijft grappig Henk.
Annemarie, het was niets speciaals dat ik een wensballon kreeg. Gewoon omdat ze mij mogen denk ik. Deze keer was het ook speciaal, maar met jullie toch meer. Die hele avond was toen zo bijzonder.
Liesbeth, we gaan het nog een keer dunnetjes overdoen met z’n vieren. Ik kan mij voorstellen dat je heimwee krijgt als je mijn verhalen leest.
Voor mij betekent de belevenissen opschrijven delen. Zo kan ik mijn verhaal kwijt. Iedere avond na het eten, neem ik zo de dag door.
Vrijdag 10 januari 2014
Er werd vanochtend niet op mijn deur geklopt, maar ik was vroeg wakken en ben gaan wandelen op het strand. Een prachtige zonsopgang heb ik gezien (zie foto)
Vandaag mezelf weer getrakteerd op een mooi fietstochtje. Ik ging pas laat weg, heb eerst een tijd zitten lezen op mijn warandaatje. Ik ben Butcher’s crossing van John Williams (Stoner) aan het lezen. Weer een boeiend boek. Ik ging fietsen met het idee ik zie wel. Een stukje noord gefietst, toen naar west en toen van de weg af kleine weggetjes opgezocht richting bergen. Goede keuze, heel mooi en ik kwam zelfs geen hond tegen. Ik heb ook nog een stukje over het strand gefietst. Er stond een bord met daar op ‘Brassiere’ en ‘Hansar Pranburi Dragon Cliff’ en dat wekt mijn nieuwsgierigheid. Kom je uiteindelijk bij het strand terecht en na even fietsen over het strand kom je inderdaad een eettent tegen en iets in aanbouw. Die zijn dus alleen via het strand te bereiken. Daar ben ik even bezig geweest om een foto van mijzelf met de timer te maken (zie foto). En toen kwam ik weer bij een kleurrijk haventje en op het terrein van de brandweer en rescue en wat zie ik daar: een hop (axe in het Thais) (twee zelfs) en hij bleef zitten tot ik een foto gemaakt had. Braaf hè Henk, deed zijn naam deze keer geen eer aan. Geen idee waar ik was, zag ik opeens het plekje waar ik vanochtend de zonsopgang op de foto heb gezet en was al weer bijna bij het resort.
Terug staat Krit klaar met drie banaantjes en een flesje sojamelk. Ze zijn zo zorgzaam. Mijn was op het droogrek zetten ze in de zon en als die droog is weer terug op mijn waranda. De handdoek die buiten hangt om te drogen wordt meteen vervangen door een nieuwe. Als ik naar het strand ga wordt de strandstoel en een tafeltje achter mij aan gebracht. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ga ze missen, maar zij mij ook. Dat is toch het leuke van ergens wat langer blijven.
Eelco en Suus maken het ook goed in de USA. Ik krijg regelmatig een whatsapp en foto’s. Ze zijn nu in de Gand Canyon, daarvoor in Las Vegas (ze zijn niet eens getrouwd), LA, Denver en Chicago, als ik het allemaal goed onthouden heb. Door de Grand Cayon rijden ze met de auto en de rest hebben ze met de trein gedaan. Wel grappig om elkaar zo op de hoogte te houden van onze avonturen.
En Ien en Jan zijn aan het fietsen in Cuba, maar daarover heb ik in het vorige verslag wat geschreven.
Er is net weer heerlijk voor mij gekookt. Ik ben de enige die hier ook dineert. Het was een curry met veel groenten en een vleesvervanger. Mmmmm en niet te spicy.
Dit was mijn dag weer. Morgen kan ik weer Nederlands kletsen, dat is weer even geleden. Ik ga zo ‘Wie is de mol’ op de laptop kijken en nog een stukje lezen.
Weer veel liefs en een fijn weekend vanuit een warm Thailand.

  • 10 Januari 2014 - 15:16

    Johanna:

    Weer een leuk verhaal lieve Jen. Ik vind het niet zo gek dat je verwend wordt, je bent een hartstikke lieverd. Ik vind het prima dat je veel vertelt in je reisverhalen, zo kan ik lekker mee genieten.
    Knuf.

  • 10 Januari 2014 - 16:04

    Els:

    Weer een leuk verslag, fijn dat jij je zo goed vermaakt, ik hoop dat ik de volgende keer nog mee mag :)
    Hier in Gouda alles ok.
    Nog 1 week en dan komt Gerda gezellig!
    Nou Jennie nog veel plezier en tot het volgende verslag.
    Dikke kus van Els

  • 10 Januari 2014 - 18:22

    Ted:

    Ha die Jennie, zo te lezen vermaak je je nog steeds prima in en rondom het resort, het wordt ook zo eigen als je wat langer op een plek blijft, ook de omgeving ken je onderhand op je duimpie, elk weggetje en klimmetje heb je straks gehad.
    Ik vergeet je steeds namens Hans te bedanken voor de Thaise "snoepjes", Els bracht ze met Nieuwjaarsdag, dus bij deze.......... Hans vindt ze erg lekker, ook leuk al die varianten van de Tamarinde-snoepjes.
    Wat leuk dat morgen (10 Jan) de Nederlandse roeivrienden komen, even lekker Nederlands kletsen en ook met hun leuke dingen doen, heel veel plezier met elkaar en als hun dan weer verder gaan komt Gerda vrij snel, daar zal je ook best naar uit kijken, lekker backpacken met ons jongste zussie.
    Maar zover is het nog niet, eerst nog even genieten van de dagen die komen gaan.

    Heel veel plezier maar weer en tot je volgende verslag, iedere keer weer leuk.
    Veel liefs van ons, Hans en Ted

  • 10 Januari 2014 - 19:15

    Carla:

    Hoi Jennepen, wat leuk om te lezen. En die vogeltjes, hè. Ik ben zo jaloers dat jij dat allemaal in het echt ziet, maar gun je natuurlijk alles. Dat snap je wel. Ik heb gister een koolmeesje gered. Die werd aangevallen door twee kauwen (rotbeesten). Gelukkig kwam de koolmees weer bij nadat ik de kauwen had weggejaagd. Vandaag met Steven bij mijn moeder geweest. Het gaat goed met haar; ze is best wel vrolijk. En jij: blijf genieten van alles. Liefs van mij en Evert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennie

Actief sinds 29 April 2013
Verslag gelezen: 2264
Totaal aantal bezoekers 189629

Voorgaande reizen:

05 December 2023 - 16 Januari 2024

Thailand 2023/24

08 December 2022 - 25 Januari 2023

Thailand op de fiets 2022/23

03 December 2019 - 28 Januari 2020

Fietsen in Noord-oost Thailand

26 November 2018 - 14 Januari 2019

Fietsen door Thailand en Maleisië 2018/19

02 Januari 2018 - 15 Februari 2018

Op de fiets door Thailand 2018

24 November 2016 - 15 Januari 2017

Fietsen door Thailand 2016/17

24 November 2015 - 05 Februari 2016

Vietnam en Thailand op de fiets 2015/2016

24 November 2014 - 04 Februari 2015

Thailand 2014/2015

24 November 2013 - 07 Februari 2014

Thailand

31 Mei 2013 - 26 Juni 2013

Sri Lanka

04 Mei 2013 - 11 Mei 2013

New York

Landen bezocht: