Sam Roi Yot Beach - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Sam Roi Yot Beach - Reisverslag uit Sam Roi Yot, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Sam Roi Yot Beach

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

27 December 2015 | Thailand, Sam Roi Yot

Tweede kerstdag.
Onze kerstmaaltijd gisteren was een beetje mislukt. We hadden vissoep en rijst besteld. Het duurde heel lang voor het kwam. Niet spicy, nou dat was het wel. De vis was meer graten dan vis. Er zaten ook groenten in, die waren wel te eten. Het werd dus witte rijst met wat groenten en soepvocht. De Leo'tjes waren gelukkig wel lekker koud.
Morgen maar ergens anders eten.
Gisteren laat in de middag kwam Krit langs. Leuk om hem te zien. Hij had bananen en ananas meegenomen. Lekker. Wij hadden ook wat cadeautjes voor hem. Hij ging bij ons vandaan door naar Bangkok. Hij ging proberen wat schilderijen van hem te verkopen. Na de scheiding is hij eenzaam en heeft weinig geld. Jammer.
Toen Krit weg was hebben we de omgeving verkend op de fiets. We zitten maar een paar km van de zee vandaan. Ook was er een grote markt met eten, kleding, enzo. Het is mooi hier. Straks een grotere fietstocht in de buurt maken.
27 december
Sam Roi Yot Beach.
Een tochtje van ongeveer 25 km. Mooi stukje. Weer ananas. Eerst Pak Nam Pran doorgefietst naar een haventje. Toen we daar alles stonden te bewonderen kwamen er wat fietsers die onderweg waren naar Pran Buri. Moesten natuurlijk op de foto met ze.
De eerste dag in Pak Nam Pran ontmoetten we een gezin, Mascha, Harold, Alma en Otto. Mascha komt uit Nederland en Harold uit Oostenrijk. De kinderen zijn 7 en 4. Ze werken in Myanmar. Gisteren kwamen we ze weer tegen en vandaag ook in Sam Roi Yot Beach. Als jullie dit lezen Mascha en Harald, wij vonden het erg leuk om jullie ontmoet te hebben. Fijne mensen en leuke kinderen. Worden we blij van.
Gisteren hebben we wel heerlijk gegeten. De jongen van het resort waar we zaten, kookte voor ons. Heel gewoon Pad Thai en gebakken rijst, maar Mmm. Dat was onze kerstmaaltijd.
Gisteren hebben we wat in de omgeving van het resort gefietst. Een beetje te veel naar het noorden. We zaten bijna weer in Hua Hin. Bij de Tesco hebben we ons getrakteerd op een overheerlijk ijsje.
Het gaat goed met ons. Els geniet van de foto's van Roan en Eva. En ik van de foto van de dikke buik van Suus.
Dit was het weer. Op naar oud en nieuw.
Knuf Knuf van ons.
Oja Liesbeth, ik kijk mijn ogen weer uit wat vogels betreft. Toch raar dat er in Vietnam bijna geen vogels zijn. En het is hier ook warm/heet.

• 27 December 2015 - 09:32

Els:

Leuk stukje Jennie, met weer prachtige foto's.
    Fijn dat ik er ook bij ben.
    lekker genieten.
    lfs Els

• 27 December 2015 - 10:07

Alma:

Leuke foto's en fijn dat jullie genieten!
    Grappig dat jullie mijn naamgenoot zijn tegengekomen :)

Veel plezier weer

• 27 December 2015 - 10:10

Ted:

Ha die zussies, leuk verslagje weer met leuke ontmoetingen, jammer dat het Kerstdiner niet was geworden wat jullie er van verwacht hadden, maar op 2de Kerstdag een herkansing en viel gelukkig wel in goede smaak, een goede Pad Thai gaat er altijd wel in, blijf lekker genieten daar, voor ons vandaag de laatste vrije dag, morgen roept het werk weer en pakken wij het normale leven weer op.
    xxx van ons, Hans en Ted

• 27 December 2015 - 15:43

Ans:

Zeker weer een leuk verslag Jennie, mooie foto's en nu een geslaagde Kerstmaaltijd.
    Lekker genieten maar. Denk aan jullie, liefs Ans xx

• 27 December 2015 - 15:45

Johanna:

Hoi lieve meiden, wat een prachtige foto's en leuk verslag weer. Leuk die ontmoetingen met oude bekenden.
    Natuurlijk is het bij jullie ook kerst, maar heb je het kerst gevoel (whatever that is) wel in zo een ver warm land? Hier is het idioot warm voor de tijd van het jaar, op sommige plekken staan de narcissen vol in bloei, terwijl dat normaal pas eind februari is. Het waait hier ook steeds best wel hard. Lekker samen genieten en een fijne jaarwisseling samen. Liefs Johanna

• 27 December 2015 - 21:02

Annemarie:

Hoi Jennie, wat staan jullie samen leuk op de foto! En bijzonder dat jullie zulke jonge fans hebben. Leuk verhaal weer Jennie, en erg leuke foto's. Lfs Annemarie

• 28 December 2015 - 09:25

Lenie:

Hai Els en Jennie.
    Klinkt allemaal gezellig en lekker ontspannen.
    Jullie maken mooie tochten.
    Wij hebben kerst heerlijk gevierd met onze kinderen hun aanhang en onze ouders en Sjaak & Arnoldine.
    Hadden cadeautjes met gedichten, spelletjes gedaan en uiteindelijk lekker getafeld.
    Kon het maar altijd Kerstmis zijn. ☺
    Op naar oud en nieuw. Ben benieuwd naar jullie jaarwisseling.
    Dikke kus.

• 06 Januari 2016 - 15:58

Suus:

Haha Jennie, gelukkig ben ik zwanger :-) Anders was het een beetje gek dat je geniet van mijn 'dikke buik' :-)