2016 - Reisverslag uit Bang Saphan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu 2016 - Reisverslag uit Bang Saphan, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

2016

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

01 Januari 2016 | Thailand, Bang Saphan

30 december
Wat heerlijk hier. Heel rustig, heerlijk ontbijt met zelfs bruin notenbrood. We maken ons nergens druk om. Een stukje fietsen, zwemmen en zo weer een biertje aan het strand. Wat een rot leven.
Sonne, ik heb een foto van internet gehaald. Meloenen groeien net als pompoenen.
31 december
Laatste dag. En .... we hebben zo mooi gefietst. Eerst een stukje naar waar we morgen verder gaan. Weten we de weg. Waar je kijkt, kokosnootpalmen. En zo rustig hier. De toeristen rijden hier op brommers met aanhang. Dit hebben niet eerder gezien. Hier zitten voornamelijk toeristen uit Zweden.
Hier vlak bij is een piertje met een vissershaventje. Bij het haventje zaten mannen en vrouwen netten uit elkaar aan het halen en schelpen en krabbetjes er uit.
Bij dat haventje hebben we geluncht, gebakken vis met knoflook, rijst en een Chang biertje.
Hier hebben we het ultieme vakantie gevoel.
1 januari
Ons jaar is goed begonnen, die van jullie hopelijk ook. Iedereen die in de lappenmand zit, kom er maar snel uit. Suus en Eelco, ik kijk uit naar Krummel. En Els en ik gaan genieten van Roan, Eva, Rena, Gijs en ??? en hun ouders natuurlijk.
Gisteren hadden we eerst een eindejaarsetentje in Es Su Casa. Fijne mensen. Na het eten gingen we met z'n allen naar het strand. Het was er druk. Locals, maar ook toeristen. Er werden veel wensballonnen opgelaten. Niet zo goed voor het milieu en de dieren, maar wel een schitterend gezicht. Om twaalf uur een prachtig vuurwerk. Dat moeten ze in Nederland ook gaan doen. In iedere plaats een gezamenlijk vuurwerk, in plaats van dagenlang dat geknal.
En nu is het bijna twaalf uur en we hebben ons geïnstalleerd in een leuk klein huisje in Ban Krud. Ban Krud is bekend om zijn 14 meter hoge Boeddhabeeld en bijbehorende tempel. Ban Krud ligt ook aan de Golf van Thailand.
We hadden weer een prima fietstocht.
Lieve allemaal, we gaan er met z'n allen wat moois van maken komend jaar.
Knuf Knuf van ons.

• 01 Januari 2016 - 10:02

Liesbeth:

Het klinkt als een heel leuk uiteinde meisjes en alweer lekker het nieuwe jaar in gefietst
    ik heb even gegoogled en wat zijn jullie alweer ver zeg en wat een prachtige stranden. geniet ervan liefsb

• 01 Januari 2016 - 16:12

Johanna:

Hoi lieve meiden, wat een leuk verslag weer en leuke foto's. Genieten dus! Jullie maaltijd ziet er heerlijk uit. De schelpen in het net zijn volgens mij murex schelpen. Een van de weinige die ik herken. Mooi ook die foto van het vuurwerk .
    Liefs Johanna

• 02 Januari 2016 - 11:19

Ted:

Ha die zussies, wat een mooie foto's van jullie jaarwisseling met al die wensballonnen, ook het huisje waar jullie nu zitten/zaten, schattig, doet mij denken aan de huisjes waar wij met jullie zaten op Sri Lanka in Arugam Bay met het bier uit de theepot.
    Ben benieuwd naar jullie volgende bestemming, zal al snel Chumphon zijn, wij zaten daar in het Cabana Resort, een resort met een prachtige tropische tuin en veel palmen aan het strand, wij waanden ons toen in Costa Rica herinner ik mij, een aanrader, maar voor jullie te duur denk ik.

Tip voor de volgers: Klik op het landkaartje rechtsboven de site en je ziet precies waar Jennie en Els zitten en je ziet ook de route die ze gevolgd hebben tot nu toe.

Meiden geniet weer van het fietsen, de natuur en de leuke locaties.

Liefs van Hans en Ted

• 02 Januari 2016 - 12:32

Sonne:

Het is wel behelpen allemaal! Wat een schoonheid, wat een kleuren!
    Prachtig.

Liefs van Paul en Sonne

• 02 Januari 2016 - 16:06

Ans:

Dank weer voor het leuke verslag en de mooie foto's Jennie. Wat ziet jullie laatste maaltje van 2015 er heerlijk uit, ik krijg er trek van. De wensballonnen zijn mooi maar inderdaad Jennie niet goed voor het milieu en de beestjes. We gaan er zeker weer een mooi jaar van maken. Geniet van jullie vakantie, lief Ans, xxx