Duinen en klimmetjes - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Duinen en klimmetjes - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Duinen en klimmetjes

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

04 Januari 2016 | Thailand, Chumphon

2 januari
En weer een stukje afgezakt naar het zuiden. We zitten een km of tien onder Bang Saphan in Sunrise Resort. Weer een mooie fietstocht voornamelijk langs de zee. We hebben steeds een licht briesje in de rug. De weg is vlak met soms wat valsplat of licht heuvelachtig.
Gisteren hebben we de gouden Boeddha en de tempel op de heuvel in Ban Krut bezocht. Mooie tempel met veel goud en gebrandschilderde ramen.
Het was er druk. Veel Thaïen hebben vrij in verband met nieuwjaar, de scholen zijn ook dicht deze week.
We zitten inmiddels aan de ruim 600 km. Niet spectaculair, maar we vinden het heerlijk om iedere keer maar tussen de 40 en 60 km te verkassen.
Ook leuk om te weten is dat we bijna altijd WiFi hebben. Zo hebben we naar de top 2000 geluisterd en hebben genoeg contact met het thuisfront.
Het huisje waar we zitten is super. Zelfs een extra kamer met keuken (we gaan echt niet zelf koken) en zithoek met tv (kijken we nooit naar, maar genoeg ruimte voor onze spullen), een veranda en er is een zwembad. Het resort ligt aan het strand. We hebben Duitse buren.
Terug van een wandeling hebben we ook nieuwe overburen. Minstens met z'n twaalven in twee huisjes. En er gaat flink gekookt worden.
4 januari inmiddels.
We hebben vandaag bijna 80 km gefietst. Dat was niet de bedoeling. Onze Duitse buurman had een leuke tip voor ons. De grootste duinen van Thailand en een Chinese tempel. Een 10 km om wat betreft de route naar Chumphon. Ach we hebben tijd zat en we dachten daar een onderkomen te vinden. Niet dus.
De tocht was prachtig. Of we door de duinen in Nederland fietsten. En je zag er geen sterveling. Zo rustig. Het is sowieso erg rustig hier.
Buiten de duinen was de weg ook erg mooi. Kokospalmen en rubber. We hebben ook rubbermatjes gezien die hingen te drogen.
Het was ook soms flink klimmen, zucht, maar ook dalen roetsj.
We hebben nu een droomhuisje aan het strand. We zijn alleen, hebben het strand en de baai voor ons zelf en twee kano's.
De stranden zijn vaak inderdaad heel mooi Liesbeth en met vandaag erbij zitten we op de 700 km.
Onze plannen wijzigen per dag. Zoals het er nu voor staat pakken we in Chumphon de trein naar Phatthalung of Hat Yai. Dat is een merengebied met eilandjes in het meer. Dat gebied trekt mij al jaren en Els lijkt het ook helemaal te gek. Vooral de treinreis. We kunnen daar zo weer op de trein stappen, sowieso naar Damnoen Saduak waar we 3 februari moeten zijn.
Nou lieve allemaal, daar gaat die weer. Jullie missen de derde januari. Dat was een luie dag. Klein stukje fietsen, zwembad en strand.
Knuf Knuf.

• 04 Januari 2016 - 11:41

Ineke:

Wat geweldig zeg. Wat een belevenissen met mooie foto's. Leuk verslag weer. Xxx

• 04 Januari 2016 - 12:49

Ad:

Hoi zussen.
    Ziet er weer mooi uit zo hele mooie tempel,die rubber matten komen mij ook
    bekend voor,veel gezien op Kho Sukorn leuk om te zien.
    Woensdag met Corrie naar het ziekenhuis we zijn benieuwd hopen dat het gips er af mag,
    jullie horen het als we wat weten,verders een gezellige en rustige jaarwisseling gehad.
    Gr. Corrie en Ad xxx

• 04 Januari 2016 - 19:06

Johanna:

Hoi lieve Jennie en Els. wat een mooie foto's weer. Wat een prachtige tempel in Ban Krut, niet dat ik van goud houd, maar de beelden zijn prachtig! Bij één foto moest ik goed kijken, maar toen zag ik dat vissen waren in kranten ofzo. Hoe kom je uit zo'n menu, of vraag je gewoon waar jullie trek in hebben? Ook schitterend straatbord. Leuk hoor. Liefs Johanna

• 04 Januari 2016 - 22:56

Carla:

Zo weer even bij gelezen en genoten van de tekst en de prachtige foto's.
    Ik was druk met het opruimen van de kerstversiering en het blad van de bewonersvereniging. Ook een dag op stap geweest met Brett in Leiden. We waren naar het museum voor oudheidkunde: Grieken, Romeinen en Etrusken. Boeiend. En 's Avonds heerlijk een Japanse (vegetarische) burger gegeten, gemaakt door Taeko. Jen, ik heb het recept, dus de volgende keer als je bij ons eet, weet je wat je krijgt.
    Lieve meiden, wat kunnen jullie heerlijk genieten. Ga zo door. Dikke kus voor allebei. Carla

• 05 Januari 2016 - 07:38

Henk:

hoi meiden leuk om weer het verslag te lezen het huisje ziet er leuk uit net een vakantieparkje
    en dan die duitse buren daar hebben wij er ook heel veel van geniet lekker van het mooie landschap en het mooie weer ik ga vrijdag naar de verse sneeuw in frankrijk
    groetjes henk

• 05 Januari 2016 - 19:50

Ans:

Leuk verslag weer Jennie! Ook schitterende foto's en wat een prachtig uitzicht vanuit jullie huisje. Lieve Jennie en Els, heerlijk genieten maar weer. Knuffel en liefs Ans

• 07 Januari 2016 - 21:11

Annemarie:

Hoi Jennie, wat een kilometers, en wat een bijzondere ervaring om door de Thaise duinen te fietsen, het ziet er bekend uit!
    Die foto van die wandeling met dat lage licht is ook heel mooi. meisjes, geniet van het komende traject met de trein!
    Lfs. Annemarie

• 16 Januari 2016 - 17:07

Vera V:

Dag meisjes wat hebben jullie het toch fantastisch ik geniet van de foto's en het verhaal.
    Het zal weer gek zijn in febr. wanneer er niets meer op de mail komt. Hier is het pest weer koud enz. en
    ben bezig geweest met speksteen in de was zetten en uitwrijven.
    Leuke foto van de hagedis op het stuur.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag. Groetjes en lfs Vera