Maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

07 December 2018 | Maleisië, Langkawi Islands

6 december 2018
Vanochtend met de boot van Bak Bara naar Ko Lipe gevaren. Ons laatste nachtje in Thailand. Morgen varen we hier vandaan naar Langkawi een eiland in Maleisië.
Onderweg stopte de boot bij een prachtig strandje met een uitgesleten rots. Dat hebben we nog nooit meegemaakt dat een ferry stopt onderweg om iets te bekijken.
Gisteren echt een rustdag. Naar de pier gefietst om de tickets te regelen en dat was het. En, zelfs Sinterklaas wist ons hier te vinden. Een gedicht, chocolade kikkers, een gelukspoppetje en een plastic bloem voor op de fiets.
In Bak Bara was het echt feest. Een paar honderd meter markt met allerlei stalletjes met t-shirts, schoenen, beha’s, speelgoed. Kermisachtige dingen zoals draaimolens voor de kleintjes, ballengooien, ballonnenschieten en heel veel eetstalletjes met voornamelijk seafood.
Er was een podium met optredens van muziek- en dansgroepen. Els en ik hebben dat gemist, maar Liesbeth en Annemarie hebben zich daar best vermaakt.
Het is erg bewolkt en af en toe valt er een spat regen. Lekker weer, niet bloedheet.
We zitten in een huis op het strand. Een groot huis. Liesbeth en Annemarie slapen beneden en Els en ik boven met een eigen opgang, maar moeten beneden naar de wc en douch. Er zit een schuifwand in. Als die openstaat is er uitzicht op zee met zijn mooie longtailboten.
Er is geen airco maar een fan. Tegen de muggen zijn er klamboes.
Ko Lipe is een mooi klein eilandje met een Walking Street, waar de toeristen ‘s avonds flaneren. Veel eettenten, masage bedrijfjes, soeveniers. Gezellig.
7 december 2018
Zijn in Maleisië, Langkawi. We moesten eerst met een longtail naar een soort wachtkamer op zee, daar werden we door de ferry opgehaald. Een barrel van een ferry. De ramen waren zo verweerd dat je niet eens naar buiten kon kijken. Jammer. Gelukkig ben ik een mooi boek aan het lezen.
Bij aankomst zie je op de kant een groot beeld van een zeearend.
De aankomsthal leek net de aankomsthal van een vliegveld. Zelfs taxfree winkels.
We zitten nu in kamers aan het strand in het plaatsje Pantai Cenang. Gerda en Ad daar hadden wij huisjes op het strand.
De fietstocht hierheen langs rijstvelden. Die hebben we in Thailand bijna niet gezien.
Net een biertje op het strand gedronken. Er is veel te zien. Sowieso veel toeristen. Er wordt veel gespeeld op en in het water.
Dit was het weer. Fijn weekend allemaal en veel liefs van ons.

• 08 December 2018 - 07:15

AD:

Hoi meiden.
    Na Thailand nu Maleisie,
    Leuk om nu weer op Langkqwi te fietsen ik ken mij de route nog
    voor mij halen naar Pantai Cenang leuke plaats en mooie uitval basis
    om het eiland tezien Ik heb Corrie Jan en Els ook Pantai Cenang laten zien
    ook waar wij toen onze bungelo hadden aan het strand.
    Nog weer veel fietsplezier op Langkawi en wat word de volgende trip ?
    het vaste land of Penang.
    Gr.Corrie en Ad xxx

• 08 December 2018 - 10:12

Johanna:

Hoi lieve meiden,

wat een leuk verslag weer en mooie foto's! Spannend hoor zo'n reisje met de ferry. Heel veel plezier in Maleisië.

Liefs Johanna

• 08 December 2018 - 12:56

Ted:

Dat huisje op Ko Lipe, op slag verliefd!! Jullie hebben Thailand inmiddels verlaten en zitten nu op Langkawi, Maleisië, wat gaat het allemaal snel, heel veel plezier op het eiland. xxx van Hans en Ted

• 09 December 2018 - 04:42

Vera V:

Heb weer enorm genoten van het verhaal en weer prachtige foto’s. Het verhaal van die krammenige boot kan me niet bekoren, op zoiets heb ik ook gezeten in Cambodja en toen de beslissing genomen om op zoiets nooit meer te gaan staan of het moet buiten op het dek zijn. Vrijdag op de verjaardag van Carla geweest en het was erg gezellig. Verder is het hier grauw ben ongezellig weer. Liefs Vera