Laatste bericht uit Malesië - Reisverslag uit Banting, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Malesië - Reisverslag uit Banting, Maleisië van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Malesië

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

12 Januari 2019 | Maleisië, Banting

11 jan. 2019
Het appartement waar we verblijven is van een particulier. We kregen gisterenavond een app of alles in orde was.
Het appartement is prima. Een grote kamer, mooie badkamer met een jacussi. Groot balkon met uitzicht op het zwembad. Het zit in een groot complex. Jammer is dat het heel rustig is en daardoor niets te beleven. In de omgeving ook niet. Op 500 meter is een restaurant en een dorpje is op 5 km.
Het strand is heel breed, de zee is ver en ondiep. Geen zwemstrand. Er staan ook geen strandstoelen. En we hebben geen wifi in de kamer, alleen in de lobby.
Maar, toch een positieve dag. Hup op de fiets en zien waar je te recht komt. De omgeving is prachtig, eigenlijk zoals we al veel gezien hebben op de fiets. Oliepalmen waar geoogst werd. De weggetjes (onverhard) zo rustig. Je komt een enkele brommer tegen en hoort alleen maar vogels.
In het dorpje Morib wat gegeten. Een klein restaurantje waar we cocossoep hebben gegeten. Er zat een gezin met vier kinderen te eten, daar raakten we mee aan de praat. Toen ze weggingen zeiden ze dat ze ons eten hadden betaald. Nou ja, wat een verrassing. Dit hebben we nog nooit meegemaakt.
Dat zijn weer van die heerlijke cadeautjes.
Gisterenavond zijn we over het strand naar een restaurant gelopen. Tot onze verbazing zagen we een eendenfokkerij op het strand. (Ton, wij ook.}
12 jan.
Het is pas half zes en ik ben klaar wakker. Gisterenavond hebben we weer in het dorpje gegeten. Aan de zee waren eettentjes en er was muziek. Ze hadden heerlijke cocosshakes. ‘s Morgens en ‘s avonds is het rond de 25 graden, overdag net onder de 35. Het heeft de laatste dagen niet geregend.
Het is nu weekend en wat drukker hier, zeker in het zwembad. Zo grappig, er zijn glijbanen en de vrouwen gaan met al hun kleren aan van de glijbaan. En dat zijn veel kleren. Lange broek, lange jurk en hoofddoek. Zij kijken niet raar naar onze badpakken, rokjes en hemdjes. Ze zijn heel vriendelijk en nieuwsgierig.
Onze fietsen staan in de lobby, die zien ze staan en ze weten dat die van ons zijn. Dat vinden ze bar interessant. Ik heb een foto van honderden fietsen in Amsterdam mee. Die laat ik soms zien en vertel dan dat in Nederland bijna iedereen fietst en er miljoenen fietsen zijn.
Fietsen zijn ingepakt met hulp van twee jongens van het hotel. Goed dat we zelf ook aktie hadden ondernomen. We vertrouwden hun dozenverhaal niet en hadden worteldoek bij een tuincentrum gekocht. De twee jongens hadden kleine dozen waar chips in verpakt had gezeten. Dat had het niet geworden. Els en ik hadden het voorwerk al gedaan. Trappers er af, stuur gedraaid, wat lucht uit de banden en Els haar fiets was bijna klaar toen de jongens kwamen. Zij hebben mijn fiets gedaan en om Els haar fiets nog tape. Het ziet er goed uit.
Morgen worden we om een uur of drie opgehaald en weggebracht. Wel vroeg, maar we moeten om 12 uur de kamer uit.
Het is hier nu overal gezellig druk. Ook op het strand en in de restaurants.
Dit is het laatste bericht uit Maleisië. Vanuit Zaandam stuur ik nog een afsluiting.
Bedankt voor alle reacties en lfs van ons.

• 13 Januari 2019 - 09:32

Johanna:

Lieve meiden,

het zit er bijna weer op.
    Ik heb genoten van jullie verhalen en meemaaksels en uiteraard van de foto's. Zo leuk om met jullie mee te reizen.

Ik wens jullie een hele goede vlucht en behouden thuiskomst.
    Liefs Johanna

• 13 Januari 2019 - 12:40

Dominique:

Veilige terugreis Jennie -'t was weer heel leuk om jullie te volgen!!

vele groetjes uit het druilerige België

• 13 Januari 2019 - 14:13

Hedwig:

Was een mooie reis, dames, genoten van jullie verslagen. Goede reis terug!

• 13 Januari 2019 - 14:25

Ans:

Lieve vakantiegangers, morgen in alle vroegte staan jullie, na een lange vlucht, weer op Nederlandse bodem.
    Ik heb van jullie verslagen en mooie foto's genoten en met plezier gelezen.
    Veilige terugreis en tot snel.

liefs en knuffel Ans.

• 15 Januari 2019 - 01:30

Els:

Heerlijke tijd gehad in Maleisië,.
    Het was super gezellig met Jennie en de eerste weken met Annemarie en Liesbeth.
    Bedankt voor alle lieve reacties,het maakt het nog plezieriger.
    Jennie bedankt voor de verhaaltjes en foto's op je blogg.
    Super
    Xxxxxjes van Els