Saraburi - Reisverslag uit Saraburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Saraburi - Reisverslag uit Saraburi, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Saraburi

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

09 December 2019 | Thailand, Saraburi

8 dec. 2019
Mooie fietsdag vandaag. We hebben 45 km gefietst en zitten in een prachtig complex: Rong Sang resort in Ban Song Khlong. Een nieuw complex met huisjes en appartementen. We hebben een appartement op de begane grond. Er is ook een zwembad.
We hebben veel langs kanaaltjes gefietst. Soms stond er bijna geen water in en zagen we honderden openbills en witte reigers in het restje water. Op de electriciteitsdraden zaten de kleinere vogels: ijsvogels, drongo’s, kleine duifjes, etc. 100% genieten vandaag.
We gebruiken maps me op de telefoon. Dat is een offline navigator. Wat mij betreft de uitvinding van de eeuw. We bedenken waar we ongeveer heen willen. Tikken dan hotels of resorts in, zoeken er één uit en dan de route er heen op de fiets en klaar is kees. Net als bij tomtom vertelt hij wanneer je de bocht om moet. En Carla het houdertje voldoet uitstekend.
Als we geen ontbijt in het onderkomen hebben, ontbijten we onderweg met joghurt en een soort brinta. Ook hebben we warm water mee voor koffie onderweg.
Net heerlijk gegeten in een restaurant in de buurt. Het eten was heerlijk. Er waren wat jongelui aan het karaoken. Uitsloven die lui en proberen ons ook zo gek te krijgen. Nou echt niet.
We eten vaak gebakken rijst en gebakken groenten. Lekkere pad thai hebben we nog niet gescoord. Wel papayasalade. Mmmm.
9 dec.
Zitten in een hotel in Saraburi. Morgennacht nemen we de trein naar Nong Khai. Kaartjes hebben we al gekocht. Het is jammer genoeg geen slaaptrein. We kunnen in de trein helaas geen Ajax luisteren, maar we worden vast wel per sms op de hoogte gehouden.
Het was maar een stukje van 24 km vandaag, maar weer een viertje tegen.
Het hele stuk fietsten we langs een kanaaltje. Uit deze kanaaltjes wordt water gepompt voor de rijstvelden. Ze gebruiken daar bijzondere pompen voor, zie foto’s.
Soms zien we ondeweg armoedige huisjes van golfplaat. Het contrast met de grote, stenen huizen is groot.
Vandaag de eerste bijeneters gespot en op de foto gezet.
Op ons eerste tochtje kwamen we weinig tempels tegen, dat is nu anders. Prachtige goud/gele/rode tempels en ook een heel moderne: Wat Phrabuddhasaengdham.
Vanmiddag door Saraburi gefietst. Leuk stadje. En ..... naar de kapper geweest. Ik vond mijn haar zo stom zitten, durfde bijna niet meer in de spiegel te kijken.
Els heeft er ook stukje af laten knippen.
Kapper nummer één snapte het niet, nummer twee knipte geen vrouwen en nummer drie durfde het aan. Ze sprak geen woord Engels, er werden buren bijgehaald en het werd heel gezellig. We waren € 2,40 pp kwijt.
Oké, dit is het weer. Tot het volgende berichtje.

• 09 December 2019 - 15:33

Blacky:

Weer leuke plaatjes en verslag

• 09 December 2019 - 15:41

Johanna:

Hoi lieve meiden,
    wat schrijf je toch heerlijk Jennie, ik heb hier in mijn eentje hardop zitten lachen. De foto's zijn weer prachtig, die nachtvlinder vond ik helemaal top.
    Die golfplaten huisjes zien er echt triest uit en dan ook nog eens onder zoveel elektrirciteitslijnen. Maar wie weet zijn de mensen die er wonen wel dolgelukkig met een dak boven het hoofd.
    Jouw koppie is lekker kort geworden, staat je goed hoor Jennie, nu nog een foto van Els!
    Veel plezier.
    Liefs Johanna

• 10 December 2019 - 15:32

Lieneke:

Gezellig en leuke belevenissen. Dat in de spiegel kijken herken ik. Gisteren is mijn haar geknipt. Was een beetje duurder hier. 200 Bath maar dan wil je jezelf weer zien in de spiegel.
    Jullie hebben er duidelijk zin in en voelen je heel goed thuis in Thailand.
    We kijken naar de verslagen uit.
    Ik heb struggels met de website waar ben jij. Of geen internet als ik net klaar ben en dan ben ik
    mijn verhaal weer kwijt. Verder gast het prima. Prachtige tocht gemaakt in het National Parc Say Yok. Veel plezier samen.

• 10 December 2019 - 15:33

Lieneke:

Jullie hebben er duidelijk zin in en voelen je heel goed thuis in Thailand.
    We kijken naar de verslagen uit.

• 10 December 2019 - 20:43

Ans:

Wat weer leuke verhalen meiden en mooie foto's, prachtige nachtvlinder zeg. Leuk om in pastel na te maken Jennie. Geniet van alles en ik geniet met jullie mee.
    Lieve vakantie gangers veel plezier. liefs Ans