Terug bij het begin - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu Terug bij het begin - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Jennie Paassen - WaarBenJij.nu

Terug bij het begin

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Jennie

25 Januari 2020 | Thailand, Lat Krabang

24 jan.2020
Onze fietstocht is volbracht. We zijn in Lat Krabrang in het Orchid Resort.
Vanochtend om zeven uur zijn we vertrokken. Na 11 km vonden we het genoeg. De weg was heel druk en de verwachting was dat het nog drukker zou worden. Veel snelwegen kruisen elkaar, een soort Claus Circuit.
We zagen een taxi staan en vroegen de chauffeur of hij een taxi weet die ons naar Lat Krabang kan brengen. Hij wil het doen. Bank plat en hup de fietsen er in. Een goede keuze. We reden met de taxi over een tolweg door Bangkok. Prachtig al die hoogbouw.
Twee Nederlanders met fietsen waren aan het uitchecken. Zij beginnen aan hun tocht. Ze gaan naar Cambodia en Vietnam.
25 jan.
Op aanraden van het Nederlandse fietsende stel, vandaag een rondje om het vliegveld gefietst. Rond het vliegveld is een 23,5 km lang fietspad aangelegd. Je moet je paspoort laten zien (een soort of je door de douane gaat) en een helm op. Het zij zo. Het waait behoorlijk, maar gelukkig het eerste stuk tegen. Wat een saai fietspad. Recht toe, recht aan. Niets te beleven. Alleen blauw fietspad. In het midden is het vliegveld, dat is dan wel bijzonder om te zien.
Fietsers die nog naar Lat Krabang gaan, trap er niet in.
Er is een grote markt vlak bij het resort, waar je ook eten kan krijgen.
Daar hebben we gisterenavond lekker rondgestruind en gegeten.
En net weer. Lekker sushi gegeten.
Morgen gaan we proberen met de skytrain in Chinatown te komen.
Oja, we merken hier helemaal niets van het Chinese nieuwjaar.
Dit was het weer. Fijn weekend allemaal.
Lfs van Els en Jennie

• 25 Januari 2020 - 14:08

Johanna:

Tja meiden, het zit er bijna op. Jammer van die weg rond het vliegveld. geniet nog even lekker en gauw tot ziens. Liefs Johanna

• 26 Januari 2020 - 09:44

Ton Flach:

Hoi Jennie en Els.
    Terug op het startpunt.
    Geweldige stukjes geschreven die met plezier zijn gelezen.
    Hoop dat jullie nog iets meemaken van het Chinese nieuwjaar of Lentefeest.
    Het wordt natuurlijk lang niet overal gevierd maar Chinatown Bangkok moet toch wel
    één van de plekken zijn waar het wel gevoerd wordt.
    Ben blij met de Mekong route van jullie. Bedankt!
    Geniet nog even en een comfortabele vlucht naar huis.

Groetjes,
    Ton

• 26 Januari 2020 - 17:29

Tvera:

Zo dit wordt het laatste berichtje. Ben net thuis uit Amsterdam, wilde in de Nieuwe kerk de Suriname tentoonstelling zien, maar ik had geen e-ticket en dat ging dus niet door.
    Ben toen naar de tentoonstelling geweest over Audry Hepburn in de beurs van Berlage.
    Erg goed en zit nu eindelijk aan de thee. Hele goede en rustige reis en tot in Zaandam